Menu

رئیس Xbox می‌گوید Xbox Series S در واقع برخی از بازی ها را سریعتر از Series X بارگذاری می‌کند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، کنسول‌های Xbox Series X / S و SSD‌ های PS5 به ترتیب مورد توجه Microsoft و Sony و همچنین توسعه‌دهندگان مختلف در صنعت قرار گرفته‌اند و این در حالی است که کنسول های جدید به چندین روش از درایوهای Solid State خود بهره مند خواهند شد، یکی از مواردی که ما می‌خواهیم دقیقاً آن را ببینیم و بلافاصله قابل توجه خواهد بود زمان بارگذاری بازی‌های مختلف است، که قرار است بسته به نوع و کیفیت بازی‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

بسیاری از بازیبازان و طرفداران بازی‌های ویدیویی فکر می‌کنند که Xbox Series S به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از Xbox Series X است و در نهایت نتایج چشمگیر کمتری نسبت به برادر قدرتمندتر خود در این زمینه نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد این قضیه‌ کاملاً درست نیست. فیل اسپنسر، رئیس Xbox در گفتگو با Kotaku، گفت که Xbox Series S از نظر عملکرد او را "متعجب" کرده است، قبل از اینکه اضافه کند که این کنسول برخی از بازی‌ها را حتی سریعتر از Xbox Series X بارگذاری می‌کند.

در همان مصاحبه، اسپنسر همچنین گفت که Microsoft انتظار دارد که فروش Xbox Series S در بلند مدت بیش از Series X باشد. وی همچنین بیان کرد که عرضه‌ی عناوین Xbox بر Switch پایدار و همیگشی نخواهد بود. به نظر می‌رسد Microsoft نمی‌خواهد همچنان عناوین خود را برای Switch به صورت بازی به بازی منتشر کند.

Microsoft در سال‌های اخیر رویکردی کاملاً غیرمتعارف را در مورد موارد مختلف اتخاذ کرده است و سیاست ثابتی را دنبال نکرده است(که به وضوح در آینده نیز ادامه خواهد داشت)، اما عرضه‌ی عناوین فرست پارتی Xbox برای Switch بسیار شگفت آور است، مانند عنوان Ori and the Blind Forest و دنباله‌های آن که به پلتفرم Nintendo آمده‌اند.

البته Microsoft در گذشته بیان کرده بود که سیاست‌های این چنینی در عرضه‌ی عناوین فرست پارتی برای پلتفرم Switch بلند مدت نخواهد بود اما پس از آن این شرکت اجازه داد تا عنوان بسیار محبوب و موفق Ori and the Blind Forest بر روی Switch منتشر شود. بنابراین، اگر جلوتر برویم، دقیقاً باید چه انتظاراتی از Microsoft در رابطه با انتشار عناوین خود بر روی Switch داشته باشیم؟

فیل اسپنسر در این زمینه نیز گفت که عرضه‌ی ادامه‌دار عناوین Xbox بر روی Switch پایدار به نظر نمی‌سد، وی افزود که Microsoft ترجیح می‌دهد از دستگاه‌هایی پشتیبانی کند که اکوسیستم کامل Xbox را در کار خود دارند.

اسپنسر گفت: "برای اینکه واقعاً از آن پشتیبانی کنم، می‌خواهم یک اکوسیستم کامل Xbox در جایی داشته باشم. و این احتمالاً به معنای مواردی مانند Live و Game Pass و موارد دیگر است."

این مطابق با نظرات اخیر اسپنسر است که مدتی قبل درباره چگونگی علاقه مندی پلتفرم‌های رقیب به داشتن اکوسیستم‌های کامل Xbox در دستگاه هایشان اظهار داشت.

البته موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، از زمان انتشار کنسول Switch، شرکت Bethesda از طرفداران فعال آن بوده است که عرضه‌ی عنوان The Outer Worlds مثالی از این طرفداری فعال است. البته اکنون آنها متعلق به Microsoft هستند که قرار شده است در خصوص عرضه‌ی عناوین خود بر روی Switch یا حتی PlayStation مورد به مورد تصمیم‌گیری شود.