Menu

فیل اسپنسر معتقد است امکان اجرای عناوین Xbox Series X/S بر Xbox One از طریق Cloud Streaming وجود دارد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، به نظر می‌رسد PS4 و Xbox One قرار نیست به این زودی‌ها از مرکز توجه دور شوند. Microsoft و Sony (و همچنین چندین شرکت بزرگ ترد پارتی و ناشران) قصد دارند به لطف منابع مختلفی که در اختیار دارند و پس از عرضه‌ی جانشینان کنسول‌های نسل هشتم، حداقل برای مدت یک سال از این کنسول‌ها پشتیبانی کنند. اما این احتمال وجود دارد که شرکت Microsoft کنسول Xbox One را حتی بیشتر از این زمان نیز حفظ کند!

رئیس بخش Xbox، فیل اسپنسر، در مصاحبه اخیر خود با Kotaku گفت كه اگرچه تمركز Microsoft بر روی قابلیت Cloud Streaming در حال حاضر تنها برای رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه قرار دارد، اما این امکان وجود دارد که آن‌ها در Xbox One نیز این قابلیت را قرار داده و در دسترس عموم قرار دهند، بنابراین ممکن است دارندگان این کنسول امکان تجربه‌ی عناوین عرضه شده برای Xbox Series X/S را داشته باشند.

وی گفت: "وقتی به Xbox One فکر می‌كنیم، به طور كامل تصور می‌كنیم كه این می‌تواند راه خوبی برای ما باشد تا با ایجاد پل بین نسل‌ها، اجازه دهیم مردم آن عناوین را بازی کنند. "

اسپنسر همچنین در مورد چگونگی روند توسعه و حفظ زیرساخت‌های مورد نیاز برای بازی در فضای ابری صحبت کرد، او گفت: "من فکر نمی‌کنم سال‌های زیادی طول بکشد. این فقط کاری است که باید انجام شود. ما می‌دانیم که چگونه این کار را انجام دهیم. "

در گذشته نیز شایعاتی وجود داشت که حاکی از آن است که Microsoft در نهایت می‌تواند یک SKU نسل بعدی را که فقط یک جعبه Streaming است منتشر کند، هرچند که Microsoft این شایعات را تکذیب کرده است. باید دید Microsoft تا چه اندازه داستان اجرای بازی‌های مختلف در فضای ابری را دنبال می‌کند و می‌تواند به سرعت مراحل توسعه و اجرای آن را پشت سر بگذارد و به اهداف خود برسد یا خیر. در هر حال تحقق هدف گفته‌ شده توسط اسپنسر می‌تواند به انقلابی بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود که مرز بین نسل‌های مختلف را از بین برده و به یکپارچه سازی بیشتر آن کمک کند.