Menu

پیش‌بینی فروش 600 تا 700 میلیون نسخه‌ای PS5 و خاتمه دادن به نبرد طولانی کنسول‌ها!

به گزارش پردیس‌گیم، پیش‌بینی می‌شود که فروش PS5 در طی 5،6 سال از 200 تا 300 میلیون نسخه عبور کند و حتی این احتمال می‌رود که در آینده این رقم از 600 و 700 میلیون نسخه نیز عبور کند. اما این مهم چگونه ممکن می‌شود!؟ با ما همراه باشید تا بدین موضوع بپردازيم.
تحلیل‌گر ژاپنی جناب نوریو ایماناکا از مؤسسه‌ی علمی-تحقیقاتی Rakuten، به تازگی یک مقاله‌ی تحلیلی منتشر کرده است. تحلیل ارائه شده می‌گوید که PS5 می‌تواند حدود 200 میلیون نسخه در طول چرخه‌ی حیات خودش به فروش رساند، اما این پایان کار نیست و ایماناکا ارقام بسیار بزرگ‌تری را پیش‌بینی می‌کند. ارقامی که در صورت تحقق نبرد طولانی کنسول‌ها را به طور کامل به نفع سونی به پایان خواهد رساند.
طبق این تحلیل خوش بینانه، کنسول‌ نسل بعدی سونی می‌تواند صحنه‌ی ورزش‌های الکترونیکی (eSports) را به تسخیر خودش درآورد. بدین معنا که PS5 جایگزین PC در این مراسمات شود و کاربران خودش را به راحتی چندین و چند برابر کند. به گفته‌ی ایماناکا دقیقاً به مانند طرفداران و ورزشکاران NBA که کفش‌های یک شرکت به خصوص را طلب می‌کنند، طرفداران و شرکت کنندگان ورزش‌های الکترونیکی یا eSports نیز به سمت PS5 کشيده می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که سونی بتواند در عرض 5،6 سال 200 تا 300 میلیون نسخه PS5 به فروش برساند و با در نظر گرفتن مقاله‌ی زیر این عدد بالاتر هم خواهد رفت.
"ورزش‌های الکترونیکی (eSports) سخت‌افزاری را طلب می‌کنند که سریع باشد و قابلیت پردازش حرفه‌ای ویدئوها را داشته باشد، نه فقط برای شرکت کنندگان حرفه‌ای در این رقابت‌ها بلکه حتی برای تازه‌کاران و طرفداران. کنسول قدرتمند و کم قیمت PS5 مناسب بازی‌های روز می‌باشد. این امکان وجود دارد که این کنسول تبديل به یک استاندارد جهانی برای رقابت‌های اینچنینی شود و جای کامپیوترها را بگیرد."
با این‌که پیش‌بینی 200،300 میلیون نسخه‌ای به خودی خود عدد بزرگی است ولی ایماناکا می‌گوید طبق داده‌های آماری این عدد حتی می‌تواند از 600 تا 700 میلیون نسخه نیز فراتر رود و چندین برابر کنسول افسانه‌ای PS2 فروش رود.
همچنین این احتمال می‌رود که کنسول PS5 به نبرد طولانی کنسول‌ها بین سونی، مایکروسافت و نینتندو پایان دهد و یکه‌تاز میدان شود. تاکاشی از بلومبرگ گزارش می‌دهد که PS5 در یک جهان دیگر به سر می‌برد و به کُلی با PS4 و ایکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ متفاوت است. این کنسول می‌تواند تبديل به یک نماد جدید برای سونی بشود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ عجب آمار و ارقامی اینطور نیست! پیش‌بینی شما از میزان فروش این کنسول یعنی PS5 چگونه است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.