Menu

رکوردشکنی مجدد نینتندو سوئیچ؛ آماری خیره‌کننده‌

به گزارش پردیس‌گیم، با این‌که نینتندو هيچوقت در خطر ورشکستگی قرار نداشته است (برخلافِ باور عمومی و شوخی‌های فضای مجازی) اما می‌شود روند سراشیبی این غول ژاپنی در عرضه‌ی کنسول خانگی wii u و کنسول همراه 3ds مشاهده کرد. با این‌که 3ds فروش خوبی را تجربه کرده است اما به پای فروش خارق‌العاده‌ی ds نمی‌رسد و به نسبت آن کاهش محسوسی را می‌توان نظاره کرد. نینتندو با درس گرفتن از گذشته و خلاقیت همیشگی خودش تصمیم گرفت یک کنسول ترکیبی را ارائه دهد که هم کنسول همراه باشد و هم خانگی، این خلاقیت نینتندو جواب داد و کنسول دوست داشتنی نینتندو سوئیچ متولد شد.
طبق جدیدترین آمار اعلام شده از NPD، کنسول‌ نینتندو سوئیچ تبديل به پر فروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر 2020 میلادی در ايالات متحده شد. با احتساب آمار گذشته، کنسول‌ نینتندو سوئیچ برای 22 ماه پیاپی در جایگاه نخست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت، یعنی از دسامبر 2018. این یعنی چه؟ این اتفاق بدین معناست که رکورد پیشین پرفروش‌ترین‌ها که پیش از این در اختیار ایکس‌باکس 360 بود شکسته شد. قبل از این رکوردشکنی، کنسول‌ ایکس‌باکس 360 رکورد مذکور را در اختيار داشت و در حد فاصل آگوست 2011 تا آپریل 2013 به مدت 21 ماه پیاپی در جایگاه نخست پرفروش‌ها قرار داشت.
خیلی‌ها بر این باور هستند که نینتندو در ماه ٱکتبر نیز این جایگاه را حفظ کند و عده‌ای نیز می‌گویند حتی در ماه‌های آینده نیز همین روال باقی خواهد ماند چرا که کنسول‌های PS5 و ایکس‌باکس سری ایکس/اس با کمبود دستگاه در هنگام عرضه مواجه خواهند شد. همچنین یک شایعه وجود دارد که می‌گوید نینتندو احتمالاً یک نسخه‌ی قدرتمندتر از سوئیچ را قرار است در اوایل 2021 عرضه کند. بنابراین نینتندو حالا حالاها در صدر باقی خواهد ماند.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این رکوردشکنی جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کنسول نینتندو سوئیچ می‌تواند با وجود عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد همچنان در جایگاه نخست باقی بماند یا خیر؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.