Menu

5 ویژگی جالب در مورد رابط کاربری PS5 که به واسطه آن هیجان زده‌ایم

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gameinformer، بخش PlayStation شرکت Sony اخیرا و بالاخره از رابط کاربری کنسول PS5 خود رونمایی کرد و بیان داشت که مدرن‌سازی و به‌روزرسانی‌های صورت گرفته واقعا مورد نیاز بودند. اما رابط کاربری جدید چیزی فراتر از صرفا یک چهره زیبا است، زیرا دارای برخی ویژگی‌های مفید است که با چند تغییر اصلی و جذاب تجربه‌ی کلی به یاد مانده از رابط کاربری کنسول PS4 را بهبود می‌بخشد. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که چرا این تغییرات صورت گرفته و به اصطلاح مدرن‌سازی به جا و درست بوده است، اما در اینجا پنج ویژگی جالب در مورد رابط کاربری PS5 آورده شده است که فکر می‌کنیم بازیکنان از وجود آن‌ها لذت خواهند برد.

PS5

قابلیت هشدار در خصوص اسپویل بازی‌ها

به لطف اینترنت و دسترسی راحت همگان به آن، جلوگیری از اسپویل بازی‌های مهم و مختلف روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. این اسپوبل‌ها گاها بسیار آزاردهنده بوده و ممکن است تمام لذت تجربه‌ی یک بازی که به مدت چند سال منتظر آن بودید را در چند لحظه خراب کنند. اما شرکت Sony به دنبال کمک به مقابله با اسپویل تصادفی یا عمد بازی‌هاست. با استفاده از ویژگی جدید Spoiler Warning، اگر شخصی به بازیکن دیگری تصویر یا کلیپی از یک بازی را ارسال کند، قبل از اینکه گیرنده محتوای پیام دریافتی را باز کند، رابط کاربری یک هشدار را روی آن قرار می دهد. این هشدار به بازیکن دیگر این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرد که آیا مایل است تجربه‌ی خود از بازی را با امکان اسپویل شدن آن به خطر بیندازد یا اینکه می‌خواهد یک تجربه‌ی کاملا خالصانه از آن بازی داشته باشد.

PS5

امکان به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها با کیفیت 4K

صحبت از به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و کلیپ‌های گرفته شده در هنگام بازی، یکی دیگر از پیشرفت‌های انجام شده است، بدین صورت که همه‌ی تصاویر گرفته شده از صفحه‌ و ویدئو‌های ضبط شده از بازی به طور خودکار 4K خواهد بود، البته به شرطی که خود بازی با 4K سازگار باشد. این باعث می‌شود که به اشتراک گذاری آن لحظات خاص درون بازی شیرین‌تر شود، به خصوص با توجه به این واقعیت که هر بازی و شرکت سازنده‌اش اکنون یک حالت Photo Mode (مانند روال معمول) ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود ارسال عکس‌های مورد علاقه بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی لذت‌بخش تر از گذشته نیز باشد و بیش از پیش شاهد به اشتراک‌گذاری لحظات تلخ و شیرین(اکنون با کیفیت بسیار بیشتر و زنده‌تر) بازیبازان در صفحات مختلف اجتماعی باشیم.

PS5

بخش جدیدی به نام Control Center

Control Center جنبه دیگری از رابط کاربری جدید است که به نظر می‌رسد پس از رونمایی بیشتر از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این بخش به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون نیاز به بازگشت به بازی و بازگشت به صفحه اصلی‌، به اعلان ها‌، لیست دوستان ، تنظیمات و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. در عوض، نواری ظاهر می‌شود که دسترسی به گزینه‌های مختلف را برای انتخاب بدون نیاز به بازگشت به صفحه لودینگ امکان‌پذیر می‌کند.

البته این بخشی است که هر دو کنسول Xbox و PlayStation در مورد زمان بازی بیشتر و بارگذاری کمتر در کنسول‌های خود قرار داده‌اند.

PS5

Game Help

احتمالا تاکنون پیش آمده که در مرحله‌ای خاص از عنوانی سخت گیر کرده باشید، پس از گذشت دقیقه‌های طولانی از فکر برای حل معما یا گشت و گذار در محیط برای یافتن راه‌حل و عبور از مرحله خسته شده و جستجو در اینترنت را تنها راه چاره می‌بینید. حال رابط کاربری جدید Sony به شما این امکان را می‌دهد که بدون خروج از بازی و به آسانی راز نهفته در عبور از آن مرحله را پیدا کرده و خود را نجات دهید! البته این قابلیت فقط برای کاربران PS PLUS در دسترس خواهد بود، اما موردی است که بسیاری از بازیکنان از هم‌اکنون منتظر تجربه‌ی آن هستند.

چه این یک چالش نبرد رویال باشد، چه به جستجوی یک مورد خاص کمک کند، یا برای عبور از مرحله‌ای سخت یا شکست باس فایت باشد، این گزینه به شکل یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در مورد مکان‌های درون بازی و حتی نکات‌ خاص به دنبال کمک باشند. پس از پیدا کردن ویدیوی مورد نظر خود در این بخش، شما همچنان مجبور نیستید بازی خود را ترک کنید، آن ویدیو را کوچک کرده، به گوشه‌ی صفحه منتقل کرده، آن را اجرا کنید و قدم به قدم با آن همگام شوید!

PS5

Activities

صحبت از دانستن اینکه در یک بازی چه اتفاقی می‌افتد، Activities یک بخش دیگر از رابط کاربری است که برای بازیکنان بسیار مفید خواهد بود. اساساً نحوه کار این بخش بدین شکل است که کارت‌هایی وجود دارد که فعالیت‌ها و درصد پیش‌روی فصل‌ها مختلف بازی را در Control Center ذکر کرده‌اند. این کارت‌های کوچک به بازیکنان در مورد بازی هایشان اطلاعاتی می‌دهد تا به شما در تکمیل تروفی‌ها، مشاهده‌ی پیشرفت عینی و وضعیت فعلی کمک کند.

Sony هنگام بحث در مورد این موضوع بیان کرد: "Activities از طریق کارت‌های روی صفحه در Control Center نشان داده می‌شوند، که به شما امکان می‌دهد فرصت‌های جدید موجود در گیم‌پلی را کشف کنید، به چیزهایی که از بخش‌های قبلی از دست داده‌اید برگردید، مستقیماً به سطح یا چالش‌هایی که می‌خواهید بازی کنید بپردازید و موارد دیگر. برخی از کارت‌های Activities را می‌توان در حالت تصویر کوچک شده در کنار صفحه قرار داد، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به ترک بازی آن‌ها را مشاهده کنید."

یقینا این ویژگی برای بازیکنان مختلف و بسته به سلیقه‌ی آن‌ها در تجربه‌ی بازی بسیار مفید خواهد بود.

البته ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که باید منتظر آنها باشید. اینکه بتوانید در یک بازی فوق‌العاده سریع با دوستانتان هاپ کنید، یک امتیاز اضافی است. تشکیل تیم برای یک بازی آنلاین نیز بسیار ساده‌تر از قبل صورت می‌گیرد. ارتباط با سایر بازیکنان نیز اصلاح شده است، حتی اشتراک گذاری محتوا نیز ساده تر از قبل جریان می‌یابد. ویدئو را به اشتراک بگذارید، یک تصویر را به اشتراک بگذارید، بدون اینکه بخواهید آنچه را که تماشا یا بازی می‌کنید متوقف کنید. حتی اگر در حال انجام چند مورد مختلف در لحظه باشید، PS5 این کار را برایتان آسان می‌کند.

با انتشار کنسول جدید و نسل نهمی شرکت Sony در 12 نوامبر، می‌توانیم همه چیز این رابط کاربری جذاب و دوست‌داشتنی را تجربه کنیم پس تنها کار فعلی صبر تا زمان عرضه‌ی نهایی کنسول‌های نسل نهمی است.