Menu

فیل اسپنسر: در نسل نهم Xbox Series S بیش از Series X فروش خواهد رفت

آیا آزمایشی به نام Xbox Series S در نهایت به یک موفقیت برای Microsoft تبدیل خواهد شد؟ توسعه دهندگان و طرفداران به یک اندازه نگرانی خود را درمورد Series S و مانع بودن آن برای پیشرفت نسل جدید را اظهار کرده‌اند ولی جدای از این موضوع، یک سوال باقی می‌ماند؛ آیا اصلاً فروش قابل توجه‌ای خواهد داشت؟ یا گیمرهای تشنه به چیزهای جدید به سمت Xbox Series X گرایش پیدا می‌کنند؟ به گزارش پردیس گیم، طی مصاحبه‌ای با Kotaku، رئیس Xbox آقای فیل اسپنسر درمورد Series S صحبت‌هایی کرده و پیش بینی می‌کند که این کنسول ضعیف‌تر از لحاظ قدرت خام بیش از X خواهد فروخت.

«به نظرم تمام کنسول‌هایی که می‌توانیم طی این تعطیلات تأمین کنیم به فروش خواهند رفت. فکر می‌کنم پیش فروش‌ها از پس تقاضا بر نمی‌آیند. به نظر بنده برای ما و PlayStation، تأمین کردن زنجیره‌ی تولید بیش از هر چیزی سهم هر شرکت در بازار را کنترل می‌کند. من فکر می‌کنم، در طول نسل، باید انتظار داشته باشیم که قیمت تبدیل به موضوع مهمی شود و خواهیم دید که Series S فروش بیشتری خواهد داشت.»

علاوه بر این، به عقیده‌ی آقای اسپنسر وجود Series S مانع از پیشرفت بازی‌های نسل بعدی نخواهد شد، اگرچه او اعتراف می‌کند داشتن دو سخت افزار کار را برای توسعه دهندگان دشوارتر می‌کند…

«من نگران نیستم. همانطور که قبلاً هم گفته‌ایم، مدارک لازم برای اثبات این صحبت را نیز داریم، همانطور که می‌توان روی PC با سخت افزارهای فوق‌العاده بازی‌های چشم نوازی را داشته باشیم و همان بازی را با سخت افزارهای ضعیف‌تر سازگار کنیم. مسلماً این کار شدنی است. در این مورد شکی وجود ندارد. این یک حقیقت است که حالا دو مدل سخت افزار در اختیار دارید، نمی‌توانم همینطور اینجا بایستم و بگویم داشتن یک مدل با دو نوع هیچ تفاوتی ندارد. یک شکل نیست. ولی این کار را به علت گسترده‌تر کردن بازار انجام دادیم.»

معلوم نیست چند نفر با آقای اسپنسر هم عقیده هستند که Xbox Series S فروش بیشتری داشته باشد، چرا که گیمرها برای نسل جدید کنسول‌ها آماده‌اند و بعید است بخواهند به سخت‌افزار ضعیف‌تر رضایت دهند. حتماً، قیمت اهمیت دارد ولی تا یک حدی… برای مثال iPhone 11 بیش از iPhone SE فروش رفته و نسخه‌ی معمولی Switch همچنان بیش از Switch Lite به فروش می‌رسد. ارزان‌تر همیشه بهتر نیست. ولی به نظر باید صبر کنیم و با چشم‌های خودمان ببینیم.

هر دو کنسول Xbox Series X و S در بیستم آبان عرضه می‌شوند. شما چه فکر می‌کنید؟ Microsoft از کدام سخت افزار سود بیشتری خواهد برد؟