Menu

سونی: ما چت‌های گروهی شما را ضبط نمی‌کنیم

به گزارش پردیس‌گیم، بعد از منتشر شدن جدیدترین به‌روزرسانی PS4 یعنی 8.00، مشکلات زیادی از جانب کاربران گزارش شد، از مشکلات ایجاد شده در لیست دوستان (friends list) گرفته تا خطاهای مختلف در دیگر بخش‌ها. اما اوضاع زمانی آشفته شد که کاربران اقدام به اشتراک گذاری تصاویری کردند که یک پیام هشدار را در قسمت Party نشان می‌داد که می‌گفت: مکالمه و چت‌های شما ضبط خواهد شد. و با شرکت در چت‌های گروهی شما این مورد را پذیرفته‌اید که صدای شما ضبط شود.

نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که این عمل ضبط کردن صدا توسط کاربران انجام خواهد شد و نه خود سونی. و از این صداهای ضبط شده می‌توان برای گزارش کردن افرادی که از قوانین تخطی می‌کنند استفاده کرد. نکته‌ای که توسط حساب رسمی پلی‌استیشن در بریتانیا نیز تأیید شده است.

همچنین یک گزینه در تنظیمات PS4 وجود دارد که می‌تواند ضبط صدا توسط کنسول را غیرفعال کند. نکته‌ی مهم دیگر این است که این قابلیت از ابتدای ورود کنسول‌های نسل جدید بوده است، یعنی از سال 2013 و همچنین در قوانین و شیوه‌نامه‌ی استفاده نیز ذکر شده است. این موضوع چیز جدیدی نیست که غول ژاپنی به یک باره آن را اعمال کرده باشد.

نکته‌ی اصلی اما این‌جاست، سونی شفاف‌سازی کرد که این پیام هشدار جهت ضبط صدا که به کاربران PS4 نشان داده می‌شود، در حقیقت یک قابلیت جدید برای PS5 می‌باشد. و کاربران PS5 (طبیعتاً، بعد از عرضه‌ی کنسول) می‌توانند اقدام به ضبط صدا در هنگام چت کنند. دلیل این‌که این پیغام به کاربران PS4 نشان داده می‌شود این است که به آن‌ها هشدار دهد که چنانچه در حال چت کردن با کاربری دیگر که PS5 دارد باشند، مکالمه‌ی آن‌ها ممکن است توسط آن کاربر ضبط شود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این قابلیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا بدین شکل امید می‌رود که بی‌اخلاقی‌ها در هنگام چت‌های گروهی کاهش یابد؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.