Menu

علت اندازه‌ی بسیار بزرگ PS5 توسط یک مسئول رسمی از سونی مشخص گردید

به گزارش پردیس‌گیم، PS5 طراحی منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد، و چیزی که بیشتر به چشم می‌آید اندازه‌ی بسیار بزرگ کنسول می‌باشد. در ویدئوی بازگشایی کنسول مشخص شد که علت این اندازه‌ی بزرگ چه می‌باشد و حال مسئول طراحی سیستم خنک کنندگی کنسول در سونی یعنی آقای Otori Yasuhiro این موضوع را تأیید کرد که سیستم خنک کنندگی ویژه‌ی کنسول باعث و بانی این اندازه‌ی بزرگ می‌باشد.
آقای یاساهیرو توضیح می‌دهد که اندازه‌ی بزرگ PS5 بخاطر پروانه‌ی (فن) بزرگ کنسول می‌باشد. البته که سونی می‌توانست به جای استفاده از یک پروانه‌ی بزرگ از دو پروانه‌ی کوچک استفاده کند تا اندازه‌ی کنسول را کوچک‌تر نگه دارد، اما این کار باعث می‌شد هزینه‌ی ساخت بالاتر رود که منطقی نبود.
"این که PS5 را کوچک‌تر طراحی کنیم امکان‌پذیر بود. به عنوان مثال با به کارگیری دو پروانه در سمت A و سمت B. بدون شک اندازه‌ی PS5 کاهش پیدا می‌کرد. طبیعتاً به کار گیری دو پروانه هزینه‌ی بیشتری به همراه داشت. از طرفی هدایت دو پروانه سخت‌تر از یک پروانه می‌باشد. بنابراین با توجه به این مشکلات، ما تصمیم گرفتیم که هر دو سمت بُرد را با یک پروانه‌ی بزرگ خُنک کنیم."
پیش از این گزارش‌ها حاکی از آن بود که سونی یک سیستم خنک کنندگی پیشرفته و گران قیمت را در PS5 به کار برده است و ویدئوهای بازگشایی کنسول نیز آن گزارش‌ها را تأیید کرد. با توجه به این مسائل منطقی است که سونی با این کار قصد صرفه‌جویی در هزینه ساخت را کرده باشد.
شایان ذکر است که گزارش‌های اخیر از جانب اصحاب رسانه این موضوع را اعلام کردند که کنسول PS5 بسیار بی‌صدا و کارا عمل می‌کند و این مهم ناشی از سیستم خنک کنندگی پیشرفته‌ی کنسول می‌باشد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.