Menu

توسعه‌دهندگان زیادی استفاده از فناوری رهگیری پرتو در کیفیت 1080 را بر ارائه‌ی کیفیت 4K با نورپردازی محدود ترجیح می‌دهند

به گزارش پردیس‌گیم، دیوید کیج به تازگی صحبت‌های جدیدی انجام داده است. او باور دارد فناوری رهگیری پرتو (ray tracing) به قدری مهم است که توسعه‌دهندگان زیادی ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند، و رهگیری پرتو در وضوح 1080p را ترجیح می‌دهند به وضوح تصویر 4K با نورپردازی محدود.

دیوید کیج از موتور بازی‌سازی جدیدشان نیز گفت و اعلام کرد بازی‌های آینده آن‌ها با یک موتور کاملاً جدید و سفارشی ساز ساخته خواهند شد.

"من باور دارم که جدال آینده بر سر نورپردازی باشد و نه تعداد پولیگان و وضوح تصویر (رزولوشن). در گذشته تعداد پولیگان بود که به عنوان عنصر اصلی در باورپذیرتر کردن بازی‌ها شناخته می‌شد، سپس بحث وضوح تصویر (رزولوشن) مطرح شد. اما حال، نورپردازی حرف اول را می‌زند و همه به این باور رسیده‌اند که این مهم نقش کلیدی را بازی می‌کند. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بازیشان فول اچ‌دی باشد ولی رهگیری پرتو را ارائه دهد تا این‌که 4K باشد اما نورپردازی محدودی را ارائه دهد. رهگیری پرتو، سایه‌پردازی بهتر و بازتاب‌های واقعگرایانه‌تر چیزهایی هستند که ما در حال اضافه کردن به موتور بازی‌سازی نسل بعدی خودمان هستیم.

البته که نکات کلیدی و قابلیت‌های ویژه‌ی دیگری نیز هستند که اهمیت بالایی دارند، از جمله هوش مصنوعی پیشرفته، تخریب پذیری پویا و فیزیک بهتر که همه‌ی این‌ها به لطف سخت‌افزار جدید و نسل بعدی قابل دسترس هستند. برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها ما موتور اختصاصی جدیدی را توسعه می‌دهیم، کاری که 23 سال است انجام می‌دهیم و عادتمان شده است. ما برای بازی‌های نسل بعدی خودمان از موتوری جدید و سفارشی سازی شده استفاده خواهیم کرد تا توان نسل بعد را به خوبی در بازی‌هایمان ارائه دهیم."

منتظر مصاحبه‌های بیشتر از دیوید کیج باشید. پیش از این نیز ایشان در خصوص ایکس‌باکس سری اس گفته بود که نظر مساعدی در خصوص آن ندارد و به سیاست دوگانه‌ی مایکروسافت خوشبین نیست.

خب دوستان نظرتان چیست؟ با صحبت‌های آقای دیوید کیج موافق هستید؟ شما ترجیح می‌دهید بازیتان رهگیری پرتو داشته باشد یا وضوح تصویر بالا را ارجح می‌دانید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.