Menu

معرفی هدست گیمینگ VH200

با وضعیت حاکم بر شرایط اقتصادی، یکی از موانعی که بازیکنان را از خرید ابزار Gaming گران و باکیفیت باز می‌دارد پول است، اما در حقیقت حتما لازم نیست گران‌ترین وسیله ممکن را بعنوان انتخاب نهایی‌تان بخرید. در این بین محصولاتی که با قیمتی پایین‌تر کیفیتی برابر و مشابه ابزار درجه یک ارائه می‌دهند، مانند هدست VH200 که امروز می‌خواهیم به بررسی‌اش بپردازیم.

اولین چیزی که با بدست گرفتن این هدست متوجه خواهید شد، کیفیت ساخت مناسب آن است. VH200 مقداری در طرفین خود سنگین است اما نه آنقدر که باعث آزردگی و خستگی سر و گردن شود. این سنگینی خود نشانه‌ای بر ساختمان سفت و مقاومش بوده و به شما، از بابت کیفیت ساخت، اطمینان خاطر می‌دهد. همچنین متوجه می‌شوید که طراحی گوشی‌های این هدست به گونه‌ای است که همه گوش را در بر می‌گیرد و بسیار عریض است. این ویژگی به تنفس گوش کمک کرده و به بازیکن اجازه می‌دهد که ساعات متعدد، بدون هرگونه درد گوش، عرق زیاد یا فشار، از این هدست استفاده کند که مطمئنا برای گیمرهای آنلاین ویژگی تحسین برانگیزی است. جنس این گوشی‌ها، چرم ساختگی است و هر یک از دو طرف با دقت بالا توسط این پوسته پوشانیده شده تا حس نرمی و راحتی را منتقل کند. البته لازم است متذکر شوم که اگر زیاد عرق می‌کنید، بهتر است که هر از گاهی هدست را کمی از روی سر خود بردارید.

بعد از کیفیت ساخت نوبت به دیگر خصلت خوب این هدست می‌رسد؛ تنظیم طول Headband هدست بر روی سر. مواقعی هست که بازیکن باید قبل از هرچیزی ابتدا اندازه هدست‌اش را آنقدر تغییر دهد تا مناسب با سایز سرش بشود اما VH200 دارای یک Headband منعطف است و این یعنی هدر وقت کمتر و بازی بیشتر. حتی اگر شما از دسته کسانی باشید که سر خود را موقع کار زیاد تکان می‌هند، VH200 باز هم ثابت می‌ماند.

در سمت چپ VH200 یک میکروفون تمام جهت قرار دارد که مجهز به قابلیت دریافت و دفع هرگونه نویز بیرونی است. این میکروفون بصورت کشویی بوده و شما می‌توانید هرموقعی که بخواهید آن را به داخل یا به بیرون بکشید. جالب است که بدانید حتی موقعی که میکروفون در محفظه قرار دارد بازهم صدای اطراف را می‌گیرد! VH200 حتی برای کسانی که کمی تنبل هستند تا میکروفون را تنظیم کنند مناسب است.

VH200 – صدا را زیباتر می‌کند

دقیقا زیر هدست، کابلی قرار دارد که پورت صدا، میکروفون و البته، نورپردازی را بوسیله یک پورت USB به سیستم وصل می‌کند. بله درست خواندید، نورپردازی؛ برای علاقه‌مندان به سیستم چرخش نور، VH200 دارای آخرین فناوری RGB است تا ابزار گیمینگ شما را جذاب‌تر کند. با رنگ دلخواهتان بازی کنید! تنظیم نورپردازی بوسیله دکمه‌ای صورت می گیرد که روی این کابل قرار دارد. بصورت پیش‌فرض، حالت چرخش رنگ روی VH200 اعمال شده پس اگر رنگ مشخصی را می‌خواهید، باید صبر کنید تا آن مورد پدیدار شود و سپس با فشردن دکمه، آن را نگه دارید. فشردن دوباره آن دکمه باعث تعویض رنگ به حالت تنفس می‌شود. اگر یک بار دیگر هم این دکمه را فشار دهید، نورپردازی بطور کلی خاموش می‌شود. هرچند که این سامانه "فشردن" دکمه کار سختی نیست اما استفاده از یک نرم‌افزار برای تنظیم کردن این موارد بهتر بود زیرا بعد از کمی کار با هدست این عمل خسته کننده می‌شود، بخصوص کل Rig شخصی شما براساس یک رنگ خاص باشد، مثل سبز.

استفاده از VH200

از آنجا که VH200 صرفا نیاز به وصل شدن دارد، شما مجبور به نصب هیچ‌گونه نزم‌افزار یا سخت‌افزاری خارجی برای استفاده از این هدست نخواهید بود. فقط آن را به پورت صدای خود وصل کنید و کار شروع می‌شود. این هدست با گوشی یا تبلت‌های هوشمند شما هم هم‌خوانی دارد هرچند که درآن صورت میکروفون و نورپردازی‌اش را باید فراموش کنید.

چون صرفا اسم این وسیله یک هدست "گیمینگ" است دلیل نمی‌شود که شما از ان برای دیگر شرایط استفاده نکنید. از VH200 برای صحبت با عزیزان خود در Skype استفاده کنید، میکروفون یاد شده شما را ناامید نخواهد کرد. با اینکه VH200 از یک سیستم Surround Sound 7.1 یا صدای محیطی پشتیبانی نمی‌کند اما کیفیت صدای Stereo‌اش در مواقعی آنقدر خوب و طبیعی می‌شود که گویی یک 7.1 واقعی است. این هدست از یک Bass بسیار قوی یا قابلیت دریافت فرکانس های بسیار پایین، برخوردار نیست اما به واسطه پوشش گستره‌ای بین 20 تا 20 هزار هرتز، هر انچه که لازم است را خواهید شنید. سیم VH200 حدود 2 متر است، پس به راحتی روی مبل لم دهید و به بازی یا تماشای فیلم بپردازید.

بعنوان یک هدست گیمینگ، Rapoo VH200 یکی از بهترین ابزاری است که با قیمتی مناسب می‌توانید تهیه کنید. مهم نیست که یک بازیکن تمام حرفه‌ای Overwatch باشید یا شاهد زیبایی عناوین تک‌نفره مثل Witcher 3، این هدست از تمامی جهات نیاز‌های شما را برآورده می‌کند. هرچند که Stereo بودن آن باعث می‌شود که فکر 7.1 را از سر بیرون کنید اما باز هم صدای لذت‌بخشی دارد. البته هدست‌های بهتری هم در بازار پیدا می‌شود اما با بهایی بیشتر.

سخن آخر

بطور کلی، اگر بدنبال یک هدست جدید اما با قیمتی مناسب هستید که از جنس خوب و کیفیتی بالا برخوردار باشد، به VH200 یک شانس بدهید. زیباست، نورپردازی RGB با حالات مختلف دارد و برای استفاده درازمدت هم بسیار مناسب است. سیم بلند آن عذاب کمبود طول را از شما می‌گیرد و صدای Stereoاش، هرچند که 7.1 نیست اما نیازهای گیمینگ شما را برطرف خواهد کرد.

خرید هدست Rapoo VH200 با گارانتی شرکت پانا از طریق فروشگاه لیون کامپیوتر