Menu

نگاهی به نقدها و نمرات FIFA 21؛ همان همیشگی با تغییراتی مختلف ولی ناکافی

نزدیک به یک هفته از غرض‌ی FIFA 21 می‌گذرد و هم‌اکنون مقدار نمرات و نقدهای بازی به حدی رسیده که تقریبا می‌توان در مورد عملکرد بازی قضاوت کرد. این بازی که هم‌اکنون برروی کنسول‌های نسل هشتمی Sony و Microsoft و Nintendo Switch و هم ‌چنین پلتفرم PC در دسترس بوده، قرار است پس از عرضه‌ی کنسول‌های Xbox Series X/S و PS5 برروی این پلتفرم‌ها نیز در دسترس قرار بگیرد.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را بررسی می‌کنیم.

Game Revolution 90

شاید FIFA 21 هیچ حالت و ویژگیِ جدید و بزرگی نداشته باشد ولی با این وجود تغییراتِ کوچک اعمال‌شده در گیم‌پلی و معرفی بهبودهای کلیدی سبب شده تا با یکی از بهترین نسخه‌های این بازی طرف باشیم؛ ترکیب سیستم دفاعِ چالش‌برانگیز و در عین حال لذت‌بخش با سیستم حمله‌ای شگفت‌آور و موقعیت‌های گل بسیار این بازی را وارد سطوح جدیدی کرده و همراه با حالت‌های Career ،Ultimate Team و Pro Clubs می‌توان گفت که خرید این بازی بر هر طرفدار فوتبالی واجب است.

Forbes 83

FIFA 21 بیشتر چیزهایی که در یک بازی فوتبال به دنبالش هستید را برای‌تان فراهم می‌کند؛ گیم‌پلی بازی هم‌چنان استوار و به هم پیوسته بوده و گرافیک و حالت‌های مختلف آن تا حد زیادی سرگرم‌کننده هستند. اگرچه پیاده‌سازی پرنقص و مشکل‌دار VOLTA و فقدان شخصی‌سازی و نبود هیچ حالت کلاسیکی برای La Liga یا EPl هم‌چنان مانع تبدیل شدن این نسخه به یک اثر درجه یک و کلاسیک می‌شود.

GameSpot 80

Career mode هم‌چنان مملو از خوبی‌ها و بدی‌های مختلف بوده ولی مشخص است که EA با تغییراتی مختلف سعی کرده تا حد ممکن آن را تازه کند. اگر از بازی‌کردن در حالت‌های تمرینی و مدیریتی خسته شده‌اید، FIFA 21 هنوز هم حالت‌های بسیاری برای تجربه‌کردن دارد. چه در خیابان‌های پاریس تکنیک خود را به رخ بکشید،‌ چه در Ultimate Team با یک دوست به رقابت پرداخته و یا یک فصل فوتبالی را در Pro Clubs به پایان برسانید. FIFA 21 دز مجموع یک پکیج فوتبالی لذت‌بخش است که اگر مشکلاتی و ناهماهنگی‌هایی در سیستم دفاع وجود نداشت بسیار هم بهتر می‌شد. البته زمانی که پس از دفاعی سخت حمله کرده و گلی در حد نامزدهای جایزه پوشکاش به ثمر برسانید، تمامیِ این‌ها یادتان خواهد رفت.

Game Informer 78

گرافیک و گیم‌پلی FIFA 21 لذت‌بخش بودخ و عملکرد بسیار خوبی دارند ولی جاه‌طلی‌های بازی از این‌ها فراتر نمی‌رود. با گذشت زمان، چنین چیزهایی کمی حوصله‌سربر و تکراری شده و چیزهایی که برای به دست‌آوردن‌شان تلاش می‌کنید نیز ارزش کافی را برای زحمتی که می‌کشید ندارند. استوار و لذت‌بخش بودن پایه و اساس بازی مهم بوده ولی مهم‌تر از آن ادامه‌دادن این مسیر است.

IGN 74

با وجود تغییرات و اصلاحات کوچک، FIFA 21 همان علمکرد همیشگی و مطلوبی که در ذهن داریم را داشته اما ویژگی‌های نسبتا بزرگی که توجیهی برای عرضه سالیانه بازی باشد، در این نسخه وجود ندارند. حمله سرگرم‌کننده و روان است، سیستم دفاع نیز یک چالش و هنر واقعی بوده که تسلط به آن تمرین و تمرکز زیادی را می‌طلبد ولی دروازه‌‌بانی و هوش‌مصنوعی به آن‌ها صدمه زده‌اند. Career Mode هم تغییرات کوچکی داشته ولی همچنان با رسیدن به حالتی کامل فاصله‌ی زیادی داشته و VOLTA نیز مشخصا جای کار بسیاری دارد. در مجموع FIFA 21 یک نسخه با تغییراتی کوچک و لذت‌بخش ولی ناکافی است.

Metro GameCentral 70

به نظر می‌رسد با یکی از خلاقانه‌ترین نسخه‌های FIFA طرف هستیم که راه را برای تغییرات بیشتر در نسل بعد باز می‌کند؛ حتی اگر سایه تیره و تار Ultimate Team هم هیچ گاه شرش را کم نکند!

DualShockers 65

FIFA 21 همانند یک بازی با پتانسیل‌های بسیار به نظر می‌رسد که به خاطر موتورش محدود شده است. Konami تصمیم گرفت امسال از موتور Unreal استفاده کند و به نظرم EA نیز باید چنین تغییری را مدنظر داشته باشد. بازی هنوز جای کار داشته و یا وجود تغییرات کوچک از پتانسیل آن استفاده نشده است.

GamesRadar+ 60

شاید آن لحظات کوچک و تاثیرگذار در این نسخه نسبت به سال گذشته بهتر باشند ولی FIFA 21 در کل چیزی به جز یک آپدیت کوچک در تیم‌ها و بازیکن‌ها نیست. به نظر من تنها بخشی که تغییرات آن محسوس بوده و طرفداران می‌توانند براش خوشحال باشند، Career Mode است.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 74


نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.