Menu

تحقق یک رویا: Xbox Series X بازی Assassin’s Creed Unity را با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌کند

برخی می‌گویند Unity عنوانی بود که برای پلتفرم‌های مقصد خود بیش از حد بلند پروازانه بود. Ubisoft در سال 2014 با بازی خیره‌کننده Assassin's Creed Unity و دستاورد فنی آن مرزها را تا حد زیادی جابه‌جا کرد. این عنوان در نمایش پاریس انقلابی جزئیات فوق‌العاده و سطح بالایی داشت و در هر زمان صدها نفر از ساکنان شهر روی صفحه نمایش دیده می‌شدند؛ آن هم در شهری که نه تنها در دنیای بیرون، بلکه جزئیات محیط‌های داخلی آن هم نو و سطح بالا بود. تمام این‌ها با ترکیب پیشرفت‌های بزرگ در رندرینگ شخصیت‌ها و سیستم حیرت‌انگیز نورپردازی سراسری باعث شد Unity همه نیازهای لازم برای تبدیل شدن به یک شاهکار فنی را داشته باشد؛ اما یک مشکل این وسط پیش آمد و آن هم این بود که اصلا خوب اجرا نمی‌شد.

در حقیقت خود Ubisoft هم اعتراف کرد تمرکز آن‌ها روی جزئیات فنی و گرافیک در آن زمان بیش از حد بود و به ضرر محصول نهایی تمام شد و شاهد اجرای بسیار بد آن روی PS4 و Xbox One و حتی بهترین کامپیوترهای آن زمان بودیم. سال‌ها طول کشید تا سیستم‌های کامپیوتری بتوانند این بازی را در بالاترین جزئیات به خوبی اجرا کنند. کنسول‌های PS4 Pro و Xbox One X هم که مدتی بعد منتشر شدند، باز هم نمی‌توانستند نرخ فریم ثابت 30 را ارائه دهند و به مشکل می‌خوردند؛ البته تعدادی از مشکلات گرافیکی با استفاده از سخت‌افزارهای این دو کنسول رفع شدند ولی هنوز به سطح ایده‌آل نرسیدند.

به گزارش پردیس‌گیم، حال اما این کابوس چند ساله تمام شده و بالاخره یک کنسول توانست این بازی را نه با نرخ 30 فریم، بلکه نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کند! Xbox Series X به غیر از چند مورد جزئی، نرخ کاملا ثابت 60 فریم بر ثانیه را در هنگام اجرای بازی Assassin's Creed Unity ارائه می‌دهد و قطعا یکی از دگرگون شده‌ترین بازی‌هایی است که از طریق قابلیت Backward Compatibility کنسول Xbox Series X اجرا می‌شود. با این حال، چنین دستاوردی فقط با کدنویسی اول و اصلی بازی به‌دست آمده بنابراین بهتر است Unity را نه از طریق خرید دیجیتالی، بلکه از طریق دیسک وارد دستگاه کنید و مانع دانلود آپدیت‌های آن توسط کنسول شوید.

در سال 2017 کنسول Xbox One X بسیاری از مشکلات گرافیکی را حل کرد و صحنه‌های ساده و آرام‌تر به نرخ 60 فریم می‌رسیدند اما همان که به دنیای بیرون و مکان‌های شلوغ وارد می‌شدید، ضعف فنی بازی دوباره خود را نشان می‌داد و هسته‌های AMD Jaguar حتی با وجود آپکلاک نسبت به پردانده‌های کنسول‌های اصلی نمی‌توانستند حتی نزدیک به رفرش 60 هرتز در صفحه نمایش شوند. اما Series X توان انجام این کار را آن هم به بهترین شکل ممکن دارد و فقط هنگام نزدیک شدن به مارکر یک ماموریت Co-Op باعث می‌شود که فقط برای چند لحظه کوتاه نرخ فریم افت کند و سپس دوباره همه چیز روان می‌شود. پردازنده‌های Zen 2 در کنسول‌های نسل بعدی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند و این دستاورد با نسخه اولیه Unity و بدون هیچ آپدیتی به‌دست آمده است.

Assassin's Creed: Unity در Xbox Series X نه تنها زیباتر به‌نظر می‌رسد (و دارای 16x anisotropic filtering برای بافت‌های تمیز و واضح‌تر زمین است) بلکه بهتر هم اجرا می‌شود. Unity شاید آخرین بازی کلاسیک سری Assassin's Creed بود که در آن از شهرهای پررونق و پرتحرک در لحظات مهم تاریخ بازدید می‌کردیم. Ubisoft برای رسیدن به یک عملکرد فنی بهتر مجبور شد بسیاری از بهبودهای انقلابی و پیشگامانه Unity را در Syndicate اعمال نکند و از سال 2017 به اینور با بازی Origins مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفت. امروز اما اجرای نسخه اولیه Unity با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه توسط کنسول Xbox Series X نشان می‌دهد اگر Ubisoft اراده کند که به همان فرمول کلاسیک Assassin's Creed بازگردد و قصد بهبود آن را داشته باشد، پردازنده‌های کنسول‌های نسل بعدی در خدمت آن‌هاست تا همان مناظر شهری بزرگ و جمعیت‌‌‌های بسیار شلوغ را به تصویر بکشند.

برای دریافت جزئیات بیشتر می‌توانید ویدیوی دیجیتال فاندری را در این رابطه مشاهده کنید:

دانلود با کیفیت 360p – دانلود با کیفیت 720p

تماشا به‌صورت تمام صفحه