Menu

طبق گزارشات Microsoft به دنبال یک اپلیکیشن Browser-Based برای Game Pass می‌گردد تا قوانین Apple App Store را دور بزند

طبق گزارشی که اخیراً توسط یکی از اعضای داخلی صنعت منتشر شده، به نظر فیل اسپنسر از Microsoft به دنبال روشی جایگزین می‌گردد تا به گیمرها اجازه دهد به عناوین Xbox Game Pass از روی دستگاه‌های Apple دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، گفته می‌شود طی جلسه‌ای که چهارشنبه برگزار شد، فیل اسپنسر، مدیر اجرایی بخش گیمینگ در Microsoft، درباره برنامه‌های ویژه و نقشه‌هایشان برای آوردن گیمینگ ابری به دستگاه‌های iPad و iPhone صحبت کرده. طبق اظهارات این فرد ناشناس، مایکروسافت «سال 2021 را دوره‌ای بالقوه برای معرفی راه حل مرورگر محورش» می‌داند.

این اولین باری نیست که آقای اسپنسر درمورد آوردن سیستم استریم بازی‌های مایکروسافت به باغچه‌ی حصارکشی شده‌ی Apple ابراز علاقه کرده. در مصاحبه‌ای که یکم مهر ماه انجام شد، اسپنسر اظهار کرد که علاقمند هستند تا جای ممکن Xbox Game Pass را به تمام دستگاه‌های موجود برسانند.

«ما متعهد هستیم تا Game Pass را به همه‌ی گوشی‌های موبایل بازار بیاوریم که این شامل تلفن‌های Apple هم می‌شود» او ادامه داد؛ «به گفتگوها در اینباره ادامه خواهیم داد و مطمئنم در نهایت به یک راه حل خواهیم رسید.»

طبق بیانیه‌ی Apple درمورد در دسترس نبودن سرویس‌های استریم بازی‌ها مثل Google Stadia و Xbox Game Pass به این علت است که توسعه دهندگان باید هر عنوان روی این سرویس‌ها را به صورت جداگانه برای بررسی ارسال کنند.

کاربران ما از میلیون‌ها نرم افزار و بازی‌های متفاوت لذت می‌برند و سرویس‌های گیمینگ نیز تا وقتی از تمام قوانین در نظر گرفته شده برای سایر توسعه دهندگان پیروی کنند می‌توانند وارد App Store شوند.

سونی توانست با قابلیت PS4 Remote Play این محدودیت‌ها را دور بزند، چرا که این اپلیکیشن فقط یک input و video display از عناوینی را در اختیار می‌گذارد که کاربر از قبل می‌توانسته روی کنسول خانگیش آن را اجرا کند و نه اینکه از یک سرور جداگانه آن را استریم کند.

به طرز مشابه‌ای، سرویس استریم Amazon به نام Luna gaming نیز به وسیله اجازه دادن به کاربر برای دسترسی به Luna از طریق مرورگر وب iOS محدودیت‌های اپل را دور می‌زند. اگر مایکروسافت نخواهد قوانین Apple را اجرا کند و بازی‌های کمتری را برای بررسی جداگانه ارسال نماید، تشکیل دادن یک تیم برای توسعه‌ی اپلیکیشن مرورگر برای Xbox Game Pass می‌تواند راهی باشد تا در آینده‌ی نزدیک شاهد حضور بازی‌های مایکروسافت روی iPhone و iPad باشیم.