Menu

عده‌ای از کاربران PS4 بعد از دریافت پیامی خاص مجبور به ریست کردن کنسول خود شده‌اند | آپدیت 2: Sony راه‌حلی برای این مشکل ارائه کرد

به تازگی بعضی از کاربران PS4 به دیگران هشدار می‌دهند که تنظیمات دریافت پیام را برروی Private قرار دهند چرا که عده‌ای با دریافت پیامی حاوی چندین کارکتر، مجبور به ریست‌کردن کنسول خود به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) شده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، اگر حتی این پیام را باز نکنید هم این اتفاق برای‌تان خواهد افتاد: تنها دریافت نوتیفیکیشن "با توجه با اینکه چه مقدار از پیام نشان داده شود" برای اینکه مجبور شوید کنسول خود را ریست کنید کافی خواهد بود.

به گفته بعضی از کابران reddit، حتی پاک‌کردن این پیام از طریق نرم‌افزار موبایل هم کارساز نخواهد بود ولی عده‌ای دیگر می‌گویند که با پاک‌کردن پیام از این طریق، کنسول شما دچار مشکل نخواهد شد. یکی از کابران هنگامی که مشغول تجربه Rainbow: Six Siege بوده دچار این مشکل شده است.

کاربر Huntstark در این مورد می‌گوید: "یکی از بازیکنان تیم حریف با استفاده از یک حساب ساختگی این پیام را فرستاد و سبب مختل‌شدن تمامی اعضای تیم من شد. ما همگی محبور به ریست‌کردن کنسول به تنظیمات کارخانه شدیم و تنها یکی از افراد که تنظیمات دریافت پیامش برروی حالت Private قرار داشت، دچار این مشکل نشد. "

به گفته کاربر BrogDrone، افرادی می‌توانند تنها با فرستادن "پیامی که برای ایجادکردن خطا در کدها ایجاد شده"، سبب از کار افتادن کنسول فرد دیگر و به اصطلاح "برک‌شدن" آن شود.

آپدیت: Sony به ایمیلی به سایت VG247 گفت که از این مشکل آگاه بوده و در تلاش است تا آن را رفع کند. "ما از چنین چیزی آگاه هستیم و برنامه داریم تا با انتشار آپدیتی آن را رفع کنیم."

خب تا انتشار آپدیت و حل این مشکل بهترین راه این است که تنظیمات دریافت پیام خود را برروی حالت Private قرار دهید. برای این کار می‌تواند مراحل زیر را طی کنید.

به بخش تنظیمات رفته>بخش Account Management> بخش Privacy Settings> کلمه عبور خود را وارد کنید> بخش Personal Info> بخش Messages> در اینجا تنظیمات دریافت پیام خود را تغییر دهید.

آپدیت 2: Sony اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرد این مشکل را که سبب می‌شود PS4 وارد چرخه‌ای بدون انتها از کرش شود را حل کرده است.

دیروز اعلام شده بود که Sony آپدیتی نرم‌افزاری برای این مشکل ارائه خواهد کرد ولی حساب پشتیبانی PlayStation اکنون اعلام کرده که این مشکل را حل کرده است.

"ما این مشکل را حل کرده‌ایم؛ این مشکل سبب "برک‌شدن" کنسول نمی‌شده بلکه آن را وارد چرخه‌ای بدون انتها از کرش و خرابی می‌کرده است. این مشکل در 5 دقیقه قابل حل است. پیام را از طریق برنامه موبایل PlayStation پاک کنید. وارد حالت Safe Mode شوید و بخش Options 5 را باز کنید. بعد از این کنسول به حالت اولیه و طبیعی باز خواهد گشت."

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.