Menu

اطلاعات جدیدی از داستان و گیم‌پلی بازی Returnal منتشر شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، شرکت Sony وب سایت رسمی PlayStation خود را با جزئیات جدید درباره بازی Returnal محصول استودیوی Housemarque به‌روز کرده است. این عنوان تیراندازی سوم شخص که به عنوان یکی از بازی‌های بزرگ و انحصاری PS5 در ماه ژوئن معرفی شد، به چندین روش از سخت‌افزار قدرتمند این کنسول بهره می‌برد. اولین و بارزترین آن سرعت بارگذاری بسیار کوتاه و تقریبا فوری بازی به لطف SSD بسیار سریع PS5 است.

این مخصوصاً برای یک عنوان سبک Roguelike بسیار خوب عمل می‌کند، زیرا بازیکنان می‌توانند پس از مرگ به سرعت و دوباره به بازی برگردند. در این بازی از تریگر‌های سازگار DualSense برای جابجایی بین حالت‌های شلیک نیز استفاده می‌شود که بسته به حالت بازی و نوع استفاده قابل تغییر خواهند بود و در تجربه‌ی کلی و جزئی بازی تاثیر خواهند گذاشت. همچنین پشتیبانی بازخورد لمسی وجود دارد که هنگام شلیک سلاح یا موارد این چنینی واکنش نشان می دهد که در نتیجه‌ی آن هر عملکرد واکنش‌های متفاوت و منحصر به فردی را ایجاد می‌کند.

سرانجام، از فناوری Tempest 3D AudioTech استفاده شده است تا به شما کمک کند تا تصویری بهتر از تهدیدات اطراف را در ذهن خود مجسم کرده و از آن‌ها با خبر باشید. شما صدای دشمنان خزنده و انواع مختلف دیگر دشمنان را تشخیص خواهید داد و حتی صدای گلوله‌ای که از نزدیکی شما عبور می‌کند نیز باعث هوشاری شما خواهد شد. این مطمئناً باعث هر چه بیشتر غرق شدن بازیکن به درون دنیای اسرارآمیز و درگیرکننده می‌شود و احتمالا تجربه‌ای را به ارمغان می‌آورد که هر دارنده‌ PS5 خواستار اجرای آن روی کنسول خود باشد.

در این وبسایت جزئیات جدیدی از گیم‌پلی بازی نیز منتشر شدند. داستان بازی در مورد سقوط شخصیت اصلی بازی یعنی سلن در یک جهان بیگانه‌ی عجیب و غریب است که شامل بقایای تمدن قدیمی است. این یک کلید فرار است اما هر بار که او می‌میرد، سلین دوباره متولد می‌شود، جهان تغییر می‌کند و او باید سفر را دوباره آغاز کند که هر سفر می‌تواند متفاوت از گذشته رقم بخورد.

با هر چرخه‌ی مرگ، موارد و ترکیبات جدیدی درون بازی ارائه می‌شود. سلن فناوری بیگانه متفاوتی را پیدا می‌کند که می‌تواند از آن‌ها برای ارتقای توانایی‌ها خود استفاده کند و برای شرایط‌ سخت بعدی مورد استفاده قرار دهد. او همچنین بخش‌هایی از خاطرات خود را به مرور زمان جمع‌آوری می‌کند و "یک ارتباط شخصی" با کره زمین ایجاد می‌کند. این عنوان قرار است از همان فرمول عناوین سبک اکشن ساخته شده‌ توسط استودیوی Housemarque پیروی کند اما خب تفاوت آن در سوم شخص بودن و سبک تیراندازی آن است.

به طور کلی، معما و رمز و رازی بسیار عجیب در این سیاره وجود دارد که باید آن را یافت و در این میان باید دشمنان مختلف وحشتناک و بزرگ و کوچک را از بین برد. گزارش شده است که Returnal در سال 2021 برای PS5 منتشر خواهد شد.

نظر شما در خصوص این عنوان چیست؟