Menu

جف گراب؛ کنترلر Xbox Series X از بهترین کنترلرهای Xbox است

در مقایسه با کنترلر DualSense کنسول PlayStation 5، کنترلر سخت افزار جدید مایکروسافت چندان خلاقانه به نظر نمی‌آید ولی به نظر با این وجود با کنترلر خیلی خوبی طرف هستیم.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، پس از گفتگوهایی که دیروز در فضای مجازی حول محور Xbox Series X انجام شد، آقای جف گراب از Venture Beat درمورد کنترلر این کنسول نظراتی داده و اظهار داشته که جنس آن بسیار محکم است و با سنگینی‌ای که در دسته‌های آن تعبیه شده به راحتی در دست قرار می‌گیرد. به نظر او این کنترلر، بهترین کنترلر ساخته شده برای Xbox است.

متن توئیت ایشان را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

راستی، این بهترین کنترلر Xbox تا به امروز است. آن‌ها تمام وزن را در دستگیره‌ها متمرکز کرده‌اند و احساس محکم بودن و راحت بودن را القا می‌کند. باعث می‌شود دلتان بخواهید بازی کنید.

طی توئیتی به دنبال پست قبلی، او اشاره کرد که این کنترلر به خوبی کنترلر Elite 2 نیست ولی درست پس از آن در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

اگرچه، از بقیه‌ی کنترلرها بهتر است.

کنترلر Xbox Series X طوری طراحی شده تا به راحتی در طیف وسیعی از دست‌ها قرار بگیرد و به گفته‌ی طراح آن یعنی رایان وایتکر (Ryan Whitaker) با طراحی جدید D-pad که با الهام گیری از Elite ساخته شده، عملکرد کنترلر به طرز چشم گیری ارتقاء داده شده است.

یک قسمت کلیدی که سعی می‌کنیم در آن بهتر شویم جای گرفتن کنترلر در دستان مختلف گیمرهاست، مخصوصاً برای دست‌های کوچک‌تر. با در نظر گرفتن دستانی مشابه با دست‌های کودکان 8 ساله، متوجه شدیم می‌توانیم بهبودهایی از لحاظ راحتی ایجاد کنیم تا صدها میلیون نفر دیگر بتوانند راحت‌تر از کنترلر استفاده کنند، بدون اینکه در تجربه‌ی افرادی با دستان بزرگ‌تر مشکلی ایجاد شود. این کار را با گردتر کردن بامپرها، اندکی کاهش اندازه و کوچک‌تر کردن تریگرها و طراحی با دقت دستگیره‌ها انجام دادیم.

طراحی جدید D-pad به منظور بهبود عملکرد و راحتی افراد برای استفاده از آن است. (و این یکی از قسمت‌های موردعلاقه‌م از طراحی جدید است.) با نگاهی بر دامنه‌ی گسترده‌ی ژانر بازی‌های مختلف و شیوه‌های شخصی برای بازی کردن، D-padها از روش‌های گوناگونی قابل استفاده هستند. برای همین کنترلرهای Elite ما D-padهای قابل تعویض دارند. برای بعضی بازی‌ها، داشتن جهت‌های اصلی (بالا، پائین، چپ و راست) با لبه‌های برجسته چیزی است که گیمرها نیاز دارند و مدل cross برای این منظور عالی است. برخی گیمرها می‌خواهند جهت‌های مورب داشته باشند که برای این مورد مدل facetted dish طراحی شده. و، البته، بر اساس شیوه‌های مختلف بازی افراد، برخی مدل‌های دیگری را برای خود ترجیح می‌دهند.

کنسول Xbox Series X، مدل Series S و کنترلر جدید آن در 20 آبان ماه عرضه خواهند شد.