Menu

حجم SSD داخلی Xbox Series X مشخص شد

به گزارش پردیس‌گیم، مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی در چند سال گذشته همیشه گریبان‌گیر گیمرها بوده است. و این مشکل در نسل بعد نیز ادامه خواهد یافت چرا که حجم بازی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. این مشکل برای Xbox Series X نیز پابرجاست، به خصوص با وجود قیمت گزاف 220 دلاری برای حافظه‌ی جانبی.

کنسول Xbox Series X با یک حافظه‌ی SSD داخلی 1 ترابایتی عرضه می‌شود، که در نگاه اول فضای خوبی به نظر می‌رسد ولی به تازگی مشخص شده است که حجم قابل ملاحظه‌ای از آن غیر قابل استفاده می‌باشد. در بررسی‌های اخیر مشخص شده است که حدود 200 گیگابایت از فضای داخلی این SSD را سیستم عامل و فایل‌های سیستمی به خود اختصاص داده‌اند. به عبارت دقیق‌تر تنها 802 گیگابایت از این SSD در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این SSDی جانبی (220دلار) که درباره‌اش حرف زدیم نیز چیزی در حدود 920 گیگابایت فضای قابل استفاده دارد.

xbox series x

200 گیگابایت برای سیستم عامل خیلی فضای زیادی است. مایکروسافت مدت‌هاست که درباره‌ی Xbox Velocity Architecture صحبت می‌کند، احتمالاً این حجم بالای اشغال شده، هزینه‌ای است که لازمه‌ی این فناوری می‌باشد. البته این‌ها حدس و گمان است بهتر است دلیل اشغال شدن این حجم از حافظه را از خود مایکروسافت جویا شویم. اما در خصوص SSD 512 گیگابایتی سری اس، معلوم نیست که با این حساب چه حجمی از آن قابل استفاده است.

هر دوی کنسول‌های مایکروسافت در تاریخ 20 آبان‌ماه در سرتاسر جهان عرضه خواهند شد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این حجم قابل توجه برای چه منظوری اشغال شده است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.