Menu

رئیس Xbox بیان می‌کند که Microsoft در ادامه‌ی مسیر خود کاملا در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی کنسول‌های بیشتر است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، نسبتا مشهود است که رویکرد شرکت Microsoft در دنیای بازی‌های ویدیویی نسبت به نسل‌های گذشته تغییر کرده است و مطمئناً تصویری کاملا متفاوت از ساختار نسل سنتی شرکت‌هایی مانند Sony و Nintendo دارد. Microsoft با استفاده از یک اکوسیستم متشکل از چندین دستگاه با تمرکز بر خدماتی مانند سیستم Cloud Gaming و Xbox Game Pass به جای تأکید بر سخت‌افزارهای خاص، رویکرد بسیار روان‌تری را برای بخش بازی‌های خود در نظر گرفته است.

اما این بدان معنا نیست که آن‌ها قصد دارند کنسول‌های جدید و نسل نهمی Xbox Series X و Xbox Series S را برای همیشه به عنوان دستگاه‌های بازی محور خود حفظ کنند. همانطور که انتظار داشتید، Microsoft هنوز برنامه‌های زیادی برای ساخت کنسول‌های بیشتر در ادامه‌ی مسیر دارد، همانطور که اخیراً رئیس بخش Xbox، فیل اسپنسر، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance آن را بیان کرده است.

اسپنسر گفت: "ما در فکر قرار دادن بازیکن در مرکز توجه هستیم" (رونویسی توسط VGC). "این دیگر در مورد دستگاه نیست. این را در هر شکل دیگری از رسانه می بینید: تلویزیون من هر کجا که می‌روم با من است، موسیقی من هر کجا که می‌روم با من است. من تجربه‌ی این موارد را کنترل می‌کنم و فکر می‌کنم دنیای بازی نیز همان تغییر شکل را دارد، به همین دلیل همانطور که می گویید، اگر مشترک Game Pass هستید، اکنون می‌توانید بازی‌های عالی خود را در کنسول Xbox، روی رایانه‌‌ی شخصی خود یا اکنون از طریق قابلیت Streaming روی تلفن Android خود پخش کنید."

اسپنسر افزود: "در مورد آینده‌ی سخت‌افزاری، کاملاً فکر می‌کنم که ما شاهد سخت افزارهای کنسولی بیشتری در مسیر پیش‌رو باشیم. درست مثل فیلم، درست مثل موسیقی، اینطور نیست که Streaming نوآوری دستگاه را قطع کرده باشد. من فکر می‌کنم ما همچنان این را خواهیم دید و این کاملا همان چیزی است که ما برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم."

البته هنوز سوالات زیادی در خصوص صحبت‌های اخیر اسپنسر باقی مانده است که آیا این کنسول‌های جدید سرآغاز نسل‌های جدید خواهد بود یا اینکه با بهبودهای تکراری و اختلافاتی هرچند کم با ماشین‌های جدید روندی تدریجی خواهد داشت. تازه‌سازی میان نسلی با سخت‌افزار قدرتمندتر به طور فزاینده‌ای رایج شده است (حتی گفته می‌شود که شرکت Nintendo نیز به زودی نسخه قدرتمندتری از Switch را منتشر می‌کند)، و دیدن کنسول‌های بیشتر در سری Xbox به نظر مطابق با استراتژی‌های اخیر Microsoft باشد.

فعلا و در حال حاضر، طرفداران منتظر عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X و Xbox Series S و کیفیت عناوین روز عرضه‌ و پس از عرضه‌ی آن هستند که از 10 نوامبر در سراسر جهان آغاز می‌شود.