Menu

به گفته‌ی مؤسس Bethesda آنچه که متعلق به Microsoft است Sony نمی‌تواند به آن دست پیدا کند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، به دست آوردن و خرید شركت Bethesda توسط Microsoft می‌تواند در سال‌های آینده ضربه‌ی بزرگ و خطرناکی علیه Sony باشد. کاتالوگ عناوین و IP‌های شرکت Bethesda دارای برخی از نام‌های بزرگ و بسیار مشهور این صنعت سودآور است، که از جمله‌ی آن می‌توان نام‌های The Elder Scrolls ، Fallout ، DOOM و موارد دیگر را نام برد که این عناوین اکنون در اختیار رقیب Sony خواهد بود، و اگرچه شرکت Microsoft گفته است که در مورد انحصار این عناوین و نحوه‌ی عرضه‌ی آن‌ها مورد به مورد تصمیم‌گیری می‌شود‌، اما اگر و تنها اگر این عناوین در انحصار پلتفرم‌های Xbox و PC باشند، PlayStation و طرفداران آن از بعضی از عناوین بسیار بزرگ و مشهور صنعت بازی محروم خواهند شد.

کریستوفر ویور، بنیانگذار Bethesda، که در سال 2002 شرکت را ترک کرد، در مصاحبه با Inverse گفته که با خرید Bethesda – یعنی یکی از معدود توسعه‌دهندگان اثبات شده عناوین AAA در صنعت بازی – این دقیقاً همان کاری است که Microsoft انجام داده است.

ویور با اشاره به رویداد گذشته‌ی کنسول PS5 و شرکت Sony، جایی که قیمت کنسول، تاریخ عرضه‌ی آن و عناوینی که در روز عرضه‌ی کنسول منتشر می‌شوند اعلام شد، گفت: "فکر نمی‌کنم این که اعلامیه خرید Bethesda آنقدر نزدیک به اعلامیه PS5 شرکت Sony رخ داده باشد اتفاقی باشد. فقط تعداد محدودی از سازندگان اثبات شده AAA وجود دارد. آنچه Microsoft مالک آن است، Sony نمی‌تواند آن را بدست آورد."

عظمت خبر خرید 7.5 میلیارد دلاری Microsoft به اندازه‌ایست که تمام افراد مشغول در این صنعت در خصوص آن صحبت کنند و نظر دهند اما نکته‌ای که باید به آن اشاره داشت همین مبلغ خرج شده است. اینکه آیا امثال The Elder Scrolls ، Fallout ، DOOM ، Wolfenstein و موارد دیگر برای کنسول‌های PlayStation عرضه خواهد شد یا خیر، باید منتظر ماند و دید، اما سخت است که Microsoft جلوی چنین اتفاقی را بگیرد، به ویژه با توجه به اینکه آن‌ها در مورد خرید Bethesda مبلغ 7.5 میلیارد دلار پول هنگفت را خرج کرده‌اند و از طرف دیگر، تمام بازی‌های آینده Bethesda در هنگام عرضه در Xbox Game Pass قابل دریافت خواهند بود که به مراتب سود کمتری از فروش مستقیم و با قیمت روی جلد بازی خواهد داشت.