Menu

مؤسس Bethesda خرید بزرگ Microsoft را یک اقدام درخشان علیه Sony ‌می‌داند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، شرکت Microsoft با اعلام خبر خرید شرکت ZeniMax به مبلغ 7.5 میلیارد دلار همگان در دنیای بازی‌ ویدیویی را شگفت‌زده و غافلگیر کرد، که نشان می‌داد آن‌ها به دنبال یک جایگاه خوب و پایدار به خصوص در یک دوره‌ی بلند‌مدت هستند. به خصوص در دوره‌ای که رقیب سرسخت آن‌ها یعنی Sony سرمایه‌گذاری زیادی در بهره‌گیری از انحصاری‌های مهم ترد پارتی داشته است، از جمله مواردی از قبیل Final Fantasy 16 و حتی Deathloop و GhostWire: Tokyo که محصول خود Bethesda هستند (در صورت درست بودن گزارش‌های اعلام شده، آنها در یک دوره‌ زمانی حتی به دنبال انحصاری کردن عنوان Starfield نیز رفته بودند)، در نتیجه به نظر می‌رسد معامله‌ی خرید Bethesda بهترین راه برای پاسخگویی Microsoft به Sony بوده ‌است.

حال این همای چیزی است که کریستوفر ویور بنیانگذار Bethesda به آن اعتقاد دارد. ویور گفت که اگر این توافق برای Microsoft همانطور که پتانسیل بالایی برای نتیجه گرفتن دارد، در عمل نیز نتیجه بدهد اثبات خواهد شد که "یک اقدام درخشان علیه Sony" است.

ویور گفت:"خرید استودیوی Bungie به عنوان عامل مهمی برای موفقیت Xbox اورجینال عمل کرد. بسته به اینکه Bethesda چه هنگام می‌تواند عناوین انحصاری خود برای Microsoft را به بازار عرضه کند، من گمان می‌کنم Microsoft به کاتالوگ بازی‌ و IPهای مهم آن‌ها نگاه می‌کند و به دنبال تکرار یکی از" بهترین اقدامات "خود (خرید استودیوی Bungie در گذشته) است. اگر این استراتژی کار کند، این یک اقدام درخشان در برابر ‌Sony خواهد بود. کاربران از سراسر جهان ذینفع نهایی این معامله خواهند بود. برای همه‌ی آن‌ها آرزوی سلامتی دارم."

حال که عناوین انحصاری و فرست پارتی شرکت Microsoft در نسل نهم برای همگان چشم‌ نوازی می‌کند، باید منتظر ماند و دید که شرکت Sony عکس‌العملی به این موضوع نشان خواهد داد یا خیر و آن عکس‌العمل چه خواهد بود، خصوصا که نبود احتمالی عناوین قدیمی و جدید Bethesda روی کنسول PS5 می‌تواند ضرر هنگفتی برای Sony به عمل آورد.