Menu

قیمت وحشتناک SSD کنسول‌های Xbox Series X / S

به گزارش پردیس‌گیم، مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که با Seagate برای ارائه‌ی SSDی اضافه شونده همکاری می‌کند. پیش از این گزارش‌ها از قیمت بسیار گران 220 دلاری این حافظه‌ها خبر داده بودند و حال آن قیمت به طور رسمی تأئید شد.

به تازگی این SSDهای یک ترابایتی برای خرید در Best Buy قرار گرفتند و قیمت آن‌ها نیز 219.99 دلار اعلام شده است. این قیمت فوق نجومی می‌باشد و تنها 80 دلار از خود Xbox Series S ارزان‌تر است! این حافظه‌ی جانبی حتی از کنسول Nintendo Switch Lite نیز گران‌تر است!

حجم بازی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود (البته می‌دانیم که حجم بازی‌ها روی سری اس حدوداً 30% به نسبت سری ایکس کمتر است) بدون شک در نسل بعد نیز حجم بازی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و این یعنی افراد زیادی به یک حافظه‌ی جانبی نیاز خواهند داشت. این را به این نکته‌ی کلیدی اضافه کنید که خود سری اس یک کنسول مبتنی بر دانلود و دیجیتالی می‌باشد و تنها 512 گیگابایت حافظه دارد، بدون شک خرید یک حافظه‌ی جانبی برای این کنسول حیاتی است.

ماجرا زمانی بدتر می‌شود که بدانید این SSDهای سیگیت تنها حافظه‌هایی خواهند بود که کاملاً با معماری Xbox Velocity Architecture هماهنگ هستند. هر عنوانی که برای Xbox Series X و Series S بهینه شده باشد نیازمند Velocity Architecture می‌باشد، به عبارت ساده‌تر حافظه‌های جانبی دیگر با این بازی‌ها هماهنگ نیستند در نتیجه قابل استفاده نیز نمی‌باشند.

شایان ذکر است که SSDهای موجود در بازار با این مشخصات قیمت حدودی 100 تا 120 دلاری را یدک می‌کشند و این قیمت ارائه شده برای SSD ایکس‌باکس تقریباً‌ دو برابر است.

خب دوستان نظر شما چیست؟ این سیاست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اگر خاطرتان باشد مایکروسافت در نسل هفت نیز مشابه این حرکت را پیاده کرده بود. لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.