Menu

FIFA 21 در مقابل FIFA 20 تغییرات بزرگ در نسخه امسال

(مقاله ترجمه شده توسط، هادی خلف چعباوی)

اغلب در مورد تغییرات هر ساله فیفا شوخی می‌شود و بیان می‌شود که این بازی به سختی هر سال تغییراتی را مشاهده می‌کند. با این وجود FIFA 21 ، به نظر می‌رسد با تغییرات فراونی در بخش‌های با اجرای چندین ویژگی جدید و تغییرات در حالت کریر، Ultimate Team ، ولتا و موارد دیگر‌، به این صحبت‌ها پایان می‌بخشد. در ادامه به بررسی 15 تغییر بزرگ در این نسخه از بازی خواهیم‌ پرداخت.

این بازی در تاریخ جمعه، ۱۸ مهر برای کنسول‌های Xbox One ، PS4 ، رایانه‌های شخصی و Switch همراه با Xbox Series X و PS5 که در زمان دیگری بعدا منتشر می‌شود، بنابراین بیایید نگاهی به بزرگترین تغییرات نسبت به نسخه سال گذشته بیندازیم.

تریلر منتشر شده از بازی فیفا 21 را می‌توانید در اینجا از پردیس‌گیم مشاهده کنید

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام صفحه

دریبل تند و تیز

دریبل تند و تیز تا حدودی شبیه دریبل کشویی در فیفا 20 است. شما برای انجام این دریبل R1 یا RB را نگه داشته و با حرکت‌ دادن آنالوگ سمت چپ حرکت می‌کنید تا لمس توپ‌های بسیار سریع را با دریبل انجام دهید. این همچنین حرکات جدید مانند فریبکارانه رول توپ را امکان پذیر می‌کند‌، در واقع مدافعان را فریب می‌دهد تا از کنار آنها عبور کنند. این تغییرات جدید قرار است شخصی سازی بیشتری را به دریبل فردی اضافه کند، هرچند زمان نشان می‌دهد که آیا به اندازه قریب به اتفاق دریبل زدن مزیت دارد.

Fifa 21 01

هجوم خلاقانه

احتمالاً یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید گیم پلی FIFA 21 این است که می‌تواند درواقع برای هم تیمی‌های هوش مصنوعی اجرا کند. L1 یا LB را فشار دهید در حالی که آنالوگ سمت راست را برای دویدن فشار می‌دهید یا R1 و RB را قبل از زدن آنالوگ سمت راست نگه دارید تا با هم تیمی نزدیک ارتباط بگیرید. هنگام آماده شدن برای یک پاس سریع، می‌توانید به راحتی آنالوگ سمت راست را بزنید و نشان می‌دهد که از قبل هم تیمی شما باید چه جهتی را طی کند. Creative Runs اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج بازیکن به طور هم زمان حرکت کنند‌، که این توانایی بازی‌های جالب را دارد. متناوباً، می‌توانید هر دو آنالوگ را فشار دهید تا هنگام حمله به بازیکن فعلی قفل شوید.

Fifa 21 02 سیستم برخورد طبیعی

توجه به برخوردها در عناوین ورزشی به خصوص در بازیی مانند فیفا می‌توانند سودآور باشند. تیم توسعه ظاهراً این موضوع را مورد توجه قرار داده و سیستم برخورد طبیعی را معرفی کرده است که منجر به زمین خوردن کمتر، نزاع کمتر و "نتایج طبیعی‌تر" هنگام رقابت برای کنترل توپ می‌شود. البته‌، از نظر تئوری همه چیز خوب و زیبا به نظر می‌رسد اما باید ببینیم که در واقع در همه برخوردهای مختلف بازی از این سیستم چگونه استفاده می‌شود و کارایی آن چگونه است.

Fifa 21 03

حذف موارد تمرینانت اضافی و آموزشی

در حرکتی که پس از سال‌ها درخواست به دست می‌آید، موارد مربوط به تناسب اندام و تمرینات اضافی در FIFA 21 حذف شده است. در حالی که تناسب اندام هنوز هم یک نقش در گیم پلی بازی دارد، در طول یک مسابقه انرژی تخلیه می‌شود، اما اکنون با هر مسابقه جدید دوباره پر می‌شود. در مورد موارد آموزشی و تمرینات اضافی، به دلیل عدم استفاده عمده آن‌ها، این موارد حذف شده‌اند. به طور کلی، در بسته‌ها پیچیدگی کمتری وجود دارد اما موارد بهبودی نیز برای بهبود هر گونه آسیب دیدگی ساده شده‌اند، بسته به خاص بودن و نوع جراحات وارد شده، مدت زمان مشابه برای بهبود را کاهش می‌دهند.

Fifa 21 04

شبیه سازی بازی تعاملی

جالب است که عناوین قبلی را با FIFA 21 مقایسه کنید و ببینید چه تعداد ویژگی در کریر مود (Career Mode) از دست رفته یا اضافه شده است. Interactive Match Simulation یا شبیه سازی بازی تعاملی یکی از این ویژگی هاست. اکنون، شما می‌توانید بدون نیاز کار اضافه‌ای، به عنوان سرمربی به یک مسابقه شبیه سازی شده بروید، نقاط قوت مختلف تیم خود را تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات را انجام دهید. این مورد مشکلی نیز به وجود نمی‌آورد که مسابقات شبیه سازی شده سریعتر انجام می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا مطابق میل خود وارد و خارج شوید.

Fifa 21 05

توسعه رشد و تغییر موقعیت بازیکن

همچنین می‌توانید کنترل مستقیم‌تری بر رشد بازیکن در حالت کریر داشته باشید و مهارت‌های آن‌ها را در موقعیت‌های خاص بهبود بخشید. با این وجود، به لطف سیستم جدید Player Position Conversion نیز می‌توان بازیکنان را در موقعیت‌های کاملاً متفاوتی قرار داد. اگر از نحوه عملکرد یک بازیکن در یک موقعیت خاص راضی نیستید یا احساس می‌کنید در مراحل بعدی حرفه خود در جای دیگری بهتر هستند، این به روزرسانی باید برای شما مفید باشد.

آمادگی مسابقات

آیا تا به حال شده است که بدانید تیم شما به طور کامل برای یک مسابقه در حالت کریر آماده است؟ Match Sharpness شانس شما برای فهمیدن این موضوع است. اگر آمادگی بازیکنان بالاتر از حد متوسط ​​باشد، ویژگی‌های آن‌ها افزایش می‌یابد. متناوباً، اگر آمادگی آن‌ها زیر متوسط ​​باشد، ممکن است صفات ضعیف‌تری داشته باشند. این یک روش خوب برای دیدن اینکه چه کسی در حال اجرای درست ماموریت خود در زمین است یا عقب مانده است و چگونه این مشکل را برطرف کنید.

آموزش فعال و مدیریت فعالیت

چگونه واقعاً تغییر وضوح یک بازیکن را در حالت کریر تغییر می‌دهید؟ با آموزش فعال، که به شما امکان می‌دهد جلسات تمرینی را برای بهبود بازیکنان تنظیم کنید، در صورت تعیین مهمترین اهداف، اهداف مهم را تحقق بخشید. شما همچنین می‌توانید Activity Management (مدیریت فعالیت) را برای تصمیم گیری در مورد دوره‌های تمرینی و استراحت برای حفظ تعادل در سلامت کلی بازیکنان داشته باشید.

گزینه‌های انتقال

برخی از گزینه‌های انتقال جدید نیز امسال با معاملات وام برای خرید در دسترس هستند. همچنین ممکن است این معاملات وام را دائمی کنید و همچنین ممکن است هوش مصنوعی هنگام مذاکره در مورد معامله بازیکنان معامله کند. هنگامی که سعی می‌کنید هنگام تهیه بازیکنان سطح بالا، یک قدم جلوتر از هوش مصنوعی باشید، حالت کریر واقع بینانه‌تر می‌شود.

همکاری در Ultimate Team

بخش Ultimate Team همیشه پول نقد زیادی را برای EA با بسته‌های کارت خود و سایر موارد به ارمغان می‌آورد. با این حال ، شاید تعجب آور باشد که اکنون فقط بخش co-op در FIFA 21 برای آن معرفی شده است. حالت‌ها شامل بازی‌های دوستانه با قوانین داخلی هستند. Squad Battles برای گرفتن هوش مصنوعی با یک بازیکن دیگر؛ و Division Rivals برای بازی در مقابل سایر تیم‌های انفرادی یا دو نفره، این‌ها به اهداف مختلف co-op می‌روند و جوایز بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و در عین حال به رتبه بندی Division Rivals و تابلوی امتیازات Squad Battles کمک می‌کنند.

استادیوم سفارشی FUT

بازی سال گذشته شاهد شخصی سازی استادیوم در بخش Ultimate Team بود اما FIFA 21 حتی از آن هم بزرگتر می‌شود. در هنگام تصمیم‌گیری در مورد یک استادیوم سه گزینه برای انتخاب وجود دارد – استادیوم پیش فرض FUT با طراحی مدرن آن، استادیوم FUT Challengers با تروفی‌های جدید و استادیوم FUT Champions برای ظاهری جهانی‌تر، به شما امکان می‌دهد تقریباً هر جزئیات را سفارشی کنید. عناصر جدید سفارشی سازی نیز شامل مواد شیمیایی، شعارها، موسیقی گل و سایر عناصر جشن و قهرمانی است و حتی می‌توانید برای تفسیر تیم خود یک نام مستعار و شعار انتخاب کنید.

رویدادهای FUT

جامعه برای مجموعه‌های FIFA بسیار بزرگ است، بنابراین داشتن برخی اهداف مشترک برای انجام آن‌ها بسیار خوب است. ممکن است بپرسید این موضوع چگونه در FIFA 21 رخ می‌دهد شما باید به بخش رویدادهای جدید FUT بروید. رویدادهای تیمی وجود دارد که بازیکنان یک طرف را انتخاب می‌کنند و اهداف مختلفی را برای اضافه کردن به امتیازات مربوطه خود تکمیل می‌کنند در حالی که رویدادهای انجمن شاهد هستند که کل جامعه برای تکمیل اهداف با هم تعامل می‌کنند. در هر دو مورد، بسته‌های کارت، سکه، پخش کننده و موارد سفارشی سازی برای باز کردن قفل وجود دارد.

یک جلد، یک بازیکن

برخلاف FIFA 20، که دارای سه ورزشکار جلد مختلف برای هر نسخه متفاوت بود، کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن، ورزشکار جلد انفرادی نسخه‌های استاندارد، قهرمانان و نهایی FIFA 21 است. در همین حال، ستارگانی مانند کارلوس ولا، وو لی، ترنت الکساندر-آرنولد و … به عنوان سفیران رسمی خدمت می‌کنند. این یک تغییر جالب نسبت به سال گذشته است و از نظر سازگاری به صورت سراسری ارائه می‌شود.

انتقال پیشرفت به نسل بعدی

همراه با نسخه فعلی، FIFA 21 بعداً برای کنسول‌های نسل جدید Xbox Series X و PS5 نیز در دسترس خواهد بود. به همین منظور، پیشرفت در Ultimate Team و ولتا می‌تواند از PS4 به PS5 و Xbox One به Xbox Series X و بالعکس منتقل شود. بنابراین می‌توانید FIFA Points ، سکه ها و غیره را بین نسل‌های مختلف به عقب و جلو منتقل کنید. متأسفانه‌، نمی‌توان فصل‌های آنلاین‌، فصل‌های همکاری ، حالت کریر و Pro Clubs را با این روش انتقال داد، در عوض در یک کنسول باقی ‌می‌ماند.

ولتا برمی‌گردد

ولتا، حالت "مورد علاقه" و هیجان‌انگیز همه، سال گذشته را به یاد می‌آورید؟ خب، این بخش با حضوری طوفانی و دریافت تغییرات بسیار ضروری مانند پشتیبانی از همکاری آنلاین، رقابت‌های ویژه با تیم‌های مختلف و سفارشی و احساس جذابیت بیشتر از بازی شبیه به عملکردی واقعی است. همچنین در این نسخه از بازی 23 استادیوم مختلف برای انتخاب وجود دارد و یک "تجربه روایت فرم آزاد" با کات‌سین‌ها ، تیم‌های خاص و تیم‌های دیگر و مواردی که با پیشرفت در بازی قابل بازشدن است. شما حتی افسانه‌های خیابانی مانند کوتارو توکودا و لیزا زیموچ را می‌توانید انتخاب کنید.

شما از طرفداران فیفا هستید؟ نظر شما در مورد این تغییرات جدید چیست؟ چقدر از این تغییرات شگفت‌زده شدید و یا منتظر چه تغییرات خاصی بودید؟ نظرات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code