Menu

شایعه: بازسازی کامل Metal Gear Solid برای PS5 و کامپیوتر در راه است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، کانال یوتیوب RedGamingTech که در گذشته سابقه لو دادن اطلاعات دقیق و درستی داشته، اکنون مدعی شده بازسازی Metal Gear Solid (بازی کلاسیک PS1) برای PS5 و کامپیوتر در راه است. البته تخصص آن‌ها بیشتر در ارائه گزارشات مربوط به سخت‌افزار است تا نرم‌افزار.

منبع آن‌ها که سابقه 100 درصد درست و مفیدی داشته می‌گوید احیای Metal Gear Solid به‌صورت یک بازسازی کامل خواهد بود و Remaster یا پورت ساده نیست. این منبع همچنین مدعی شده که از Metal Gear Solid 2 تا 4 هم دوباره منتشر می‌شوند اما صرفا Remaster هستند، نه بازسازی کامل. مشخص نیست آن‌ها برای PS5 هم در دسترس قرار می‌گیرند یا هدف‌شان فقط کامپیوتر است.

ما نمی‌دانیم بازسازی کامل Metal Gear Solid تا چه حد جدی است اما شایعهِ وجود آن با گزارشاتی که قبلا شنیده‌ایم همخوانی دارد. می‌دانیم که سونی با شرکت‌های Third-Party قراردادهای انحصاری PS5 بسته و Final Fantasy XVI مثال خوبی است. وقتی می‌بینیم که سونی پیش از این هم سرمایه زیادی صرف یک بازسازی دیگر مثل Final Fantasy VII کرده، بعید نمی‌دانیم که سراغ بازسازی نسخه اول Metal Gear Solid که جز محبوب‌ترین بازی‌های این فرانچایز بزرگ و آشنا با PlayStation است نرفته باشد.

اما آیا Konami که مالک حق آی‌پی Metal Gear Solid است عرضه یک بازسازی کامل از نسخه اول را می‌پذیرد؟ بدون شک اتفاقات عجیب‌تر از این هم دیده‌ایم اما وضعیت این شرکت و کارهای آن فعلا در حد معماست و به‌راحتی می‌توان شایعات زیادی از آن منتشر کرد. شایعه ساخت Silent Hills برای PS5 را به یاد دارید؟ هنوز خبر رسمی از آن نشده ولی شاید واقعی باشد و Konami هم می‌خواهد به دوران اوج بازگردد.