Menu

تاد هاوارد: مشارکت Xbox و Bethesda بیش از یک سیستم یا صفحه‌نمایش را در بر خواهد گرفت

به گزارش پردیس‌گیم، چندی پیش خبری را شاهد بودیم که هیچ‌کس انتظارش را نداشت(هیچ‌کس)، مایکروسافت ZeniMax Media را تصاحب کرد، که این شامل Bethesda Softworks و تمام زیرمجموعه‌اش هم می‌شود. این خبر همه را مبهوت کرد و جنگ کنسولی نسل بعد را دگرگون ساخت. نکته‌ی جالب و عجیب ماجرا اینجاست که Deathloop و GhostWire: Tokyo که نشرشان بر عهده‌ی بتزدا می‌باشد، انحصاری زمانی PS5 هستند! اما بر طبق صحبت‌های تاد هاوارد که برای مجموعه‌های The Elder Scrolls و Fallout شناخته شده است، این اتفاق چندان هم عجیب نبوده چون رابطه‌ی مایکروسافت و بتزدا در طول سال‌ها خوب و سازنده بوده است.

skyrim

"ما در ابتدای کار توسعه دهنده‌ی PC به شمار می‌رفتیم. در سال 1999 میلادی دو اتفاق مهم افتاد، یک اینکه بتزدا بخشی از ZeniMax Media شد و دو اینکه مایکروسافت ساخت اولین کنسول خودش را تحت نام XBOX آغاز کرد. من اولین سفرم را به ردموند (دفتر مرکزی مایکروسافت در اینجا واقع است) به خاطر دارم. آن‌جا درباره‌ی این سخت‌افزار جدید صحبت کردیم و همچنین عرضه‌ی Morrowind بر روی Xbox."

هاوارد از اجرای این بازی بر روی کنسول مطمئن نبود ولی مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس یک دیدگاه جالب داشتند. و آن هم این بود که افراد بیشتری به تجربه‌ی این بازی بپردازند فارغ از اینکه صفحه‌نمایش کجاست یا کنترلر چه شکلی دارد. افراد زیادی هستند که به دستگاه واحدی دسترسی ندارند و چه بهتر که ما بازی‌ها را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم. Morrowind بر روی ایکس‌باکس عرضه شد و در کنار HALO به عناوین پرفروشی تبدیل شدند. عناوینی که شاید کسی انتظار موفقیتشان بر روی کنسول را نداشت و آن‌ها را PC محور می‌دید. این موفقیت به رشد بتزدا کمک شایانی کرد و این نکته را تایید کرد که مردم این تجربه را فارغ از نوع دستگاه می خواهند.

fallout4

از آن پس بتزدا و مایکروسافت در زمینه‌های مختلف با هم همکاری کرده‌اند. هاوارد باور دارد که این همکاری منحصر به یک سیستم نخواهد شد. چرا که هر دو شرکت بر قدرت بازی‌ها و توانایی آنها در اتصال، تقویت و ایجاد لذت باور دارند. و باور به اینکه ما باید این تجربه را به همه ارائه دهیم صرفنظر از اینکه چه کسی هستند، کجا زندگی می‌کنند، و بر روی چه چیزی بازی می‌کنند. صرفنظر از اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش، کنترلر و غیره. ما نمی‌توانستیم به گروهی بهتر از ایکس‌باکس فکر کنیم. و از دیرباز ارتباط خوبی با هم داشتیم.

البته که تصاحب بتزدا توسط مایکروسافت به این معناست که عناوین بزرگی چون Starfield و The Elder Scrolls 6 می‌توانند از روز عرضه بر روی Xbox Game Pass در دسترس باشند. همچنین بدان معناست که دیگر زیرمجموعه‌های ZeniMax نیز می‌توانند از امکانات مایکروسافت بهره‌مند شوند به مانند Wasteland 3 که به لطف مایکروسافت کاملاً‌ صداگذاری شد.

باید منتظر ماند و دید شرایط چگونه رقم خواهد خورد. در همین راستا صحبت‌های پیت هاینس از مدیران ارشد بتزدا را نیز از دست ندهید.

bethsda microsoft

خب دوستان نظرتان چیست؟ آیا واقعاً مایکروسافت اجازه‌ی عرضه‌ی بازی‌های بتزدا بر روی کنسول‌های رقیب را خواهد داد یا خیر؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.