Menu

Bethesda به نشر عناوین خودش ادامه خواهد داد

به گزارش پردیس‌گیم، ساعتی پیش ما شاهد بمب خبری مایکروسافت بودیم، تصاحب ابر شرکت ZeniMax که شرکت مادر بتزدا به شمار می‌رود به قیمت 7.5 میلیارد دلار. با این اقدام آن‌ها به یک‌باره هشت استودیوی بزرگ را به استودیوهای داخلی خودشان اضافه کردند. و مجموعه‌هایی چون Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Wolfenstein, Dishonored, Prey, The Evil Within و بیشتر را به زیرمجموعه‌های ایکس‌باکس مبدل کردند.

اما این چه معنایی برای بتزدا دارد؟ آقای پیت هاینس از مدیران ارشد بتزدا به تازگی اعلام کرد: علی‌رغم تصاحب شدن توسط مایکروسافت ما کماکان مثل سابق به توسعه‌ی عناوین طبق فلسفه‌ی خودمان ادامه خواهیم داد و حتی بازی‌های ساخت ما با برچسب بتزدا نشر خواهند شد و نه مایکروسافت.

با این وجود پس بتزدا چرا انتخاب کرد که توسط مایکروسافت تصاحب شود؟ هاینس می‌گوید چون آن‌ها شرکای فوق‌العاده‌ای هستند و به ما اجازه خواهند تا ناشران و سازندگان بهتری شویم.

به عنوان یکی از ناشران بزرگ مولتی پلتفرم که مجموعه‌های پرطرفداری را در اختیار دارد سوالی که اینجا مطرح است بحث انحصار است. این موضوعی است که نه فیل اسپنسر و نه هاینس هیچ‌کدام درباره‌اش نظری ندادند. آیا بتزدا اجازه‌ی نشر عناوینش بر روی پلی‌استیشن و نینتندو را خواهد داشت؟ این چیزی است که پیش از مایکروسافت با عرضه‌ی ماینکرفت به آن پرداخته بنابراین امر غیرممکنی به نظر نمی‌رسد.

به هر حال امروز یک روز تاریخی در هنر-صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشد و همه منتظرند تا عاقبت این اتفاق را شاهد باشند.

خب دوستان نظر شما چیست؟ بتزدا اجازه‌ی نشر عناوینش را بر روی کنسول‌های رقیب مایکروسافت خواهد داشت یا خیر؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.