Menu

Sony تأیید می‌کند که PlayStation 5 با بازی‌های PS3 ، PS2 و PS1 سازگار نیست

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از game informer، پیش از این گفته شده بود که کنسول PlayStation 5 فقط به PS4 بازگشته و عناوین منتشر شده برای آن را برمی گرداند، نکته‌ای که مدیرعامل Sony Interactive Entertainment آقای جیم رایان نیز طی مصاحبه اخیر خود به آن اشاره کرده است.

رایان در گفتگو با Famitsu، تصریح کرد که کنسول نسل نهمی و قدرتمند این شرکت قابلیت Backwards Compatibility را ارائه می‌دهد اما تمرکز آن بر روی نسل هشتم خواهد بود، نه دوره‌های قبل از آن. به گفته رایان، دلیل این امر این است که تمرکز عوامل این شرکت برای توسعه PS5 و بر روی فناوری‌های جدید آن، به ویژه SSD سیستم، باقی بماند. به دلیل همین هدف است که Sony بیان کرد نمی‌تواند اجرای عناوین قدیمی را به طور کامل در جدیدترین کنسول خود عملی کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت :"ما همانطور که PS5 را تولید کردیم مهندسی تخصصی آن را در ذهن داریم. در این میان، کنسول PS4 در حال حاضر 100 میلیون بازیکن دارد؛ ما فکر کردیم که آن‌ها همچنین باید بخواهند عناوین PS4 را بر روی PS5 بازی کنند، بنابراین ما سازگاری PS5 با عناوین PS4 را نیز عملی کردیم. در حین اجرای آن، ما همچنین تلاش خود را برای استفاده همزمان از SSD پرسرعت و کنترلر جدید DualSense متمرکز کردیم. بنابراین و متأسفانه، ما قادر به دستیابی به چنین سازگاری‌هایی نخواهیم بود."(سازگاری با نسل های گذشته).

اگرچه این اولین باری نیست که ما در مورد محدودیت این قابلیت برای کنسول نسل بعدی Sony می‌شنویم، در واقع اولین بار در ماه آگوست و به دلیل اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط سایت پشتیبانی Sony Austrialian بود که این قابلیت را ذکر کرده اما عدم بیان توضیحات موجب سردرگمی طرفداران مختلف شده بود که بیانیه‌ی اخیر مدیر عامل این شرکت موضع Sony در خصوص این قابلیت را مشخص می‌کند.

برخلاف سیاست‌های شرکت Sony درخصوص قابلیت Backwards Compatibility برای کنسول نسل نهمی خود، شرکت Microsoft از بازی‌های نسل‌های گذشته‌ یعنی عناوین Xbox 360 و Xbox اورجینال برای Xbox Series X , Xbox Series S پیروی می‌کند، گرچه به‌خاطر محدودیت‌های موجود برای بهینه‌‌سازی و موارد فنی عناوین Xbox اورجینال، لیست موارد سازگار از این کنسول در نسل نهم بسیار کم خواهد بود.