Menu

رئیس PlayStation: کنسول‌هایی مثل Xbox Series S هیچ‌وقت نتیجه خوبی نداشته‌اند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VideoGamesChronicle، جیم رایان در مصاحبه‌ای با سایت ژاپنی AV Watch گفته کنسول‌هایی با سخت‌افزار ضعیف‌تر و قیمت کم در گذشته نتیجه خوبی نداشته‌اند.

رایان گفت: "اولین چیزی که دوست دارم بگویم این است که من به تصمیم و فلسفه هر رقیبی احترام می‌گذارم. مشخصا قیمت فاکتور بسیار مهمی است. ما با استراتژی‌های سایر رقیبان احترام می‌گذاریم. با این حال، کاملا به استراتژی فعلی خودمان و تاثیر آن متعهد هستیم و به آن باور داریم. یک مورد قابل ذکر این است که اگر به تاریخچه کسب‌وکار گیمینگ نگاهی بیندازید، می‌بینید که ساخت یک مدل ضعیف‌تر و قیمت پایین از کنسول نتیجه چندان خوبی در گذشته نداشته است. ما خودمان هم چنین گزینه‌ای را در نظر گرفته بودیم و تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم کسانی که آن را امتحان کرده‌اند متوجه مشکل‌ساز بودن آن شده‌اند."

او افزود: "طبق تحقیقات ما واضح است کسانی که کنسول بازی می‌خرند می‌خواهند تا 4 الی 7 سال از آن استفاده کنند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن باشند وسیله‌ای خریده‌اند که برای آینده اثبات شده و کارآمد است و نمی‌خواهند در عرض 2 یا 3 سال وسیله آن‌ها قدیمی و تاریخ مصرف گذشته شود. آن‌ها می‌خواهند خیال‌شان راحت باشد که اگر روزی یک تلویزیون با کیفیت‌تر خریده‌اند، کنسول آن‌ها می‌تواند بازی‌ها را با همان کیفیت 4K اجرا کند."

سونی در آبان ماه امسال دو مدل از کنسول PlayStation 5 منتشر می‌کند اما تنها تفاوت این دو مدل در درایو دیسک Ultra HD Blu-ray است که مدل دیجیتالی این کنسول با قیمتی ارزان‌تر فاقد آن است (مدل کامل 500 دلار و مدل دیجیتالی 400 دلار).

اما Xbox Series S با قیمت 300 دلاری به‌طور قابل توجه‌ای ارزان‌تر از Xbox Series X با قیمت 500 دلار است ولی تفاوت این دو فقط در درایو دیسک نیست و مدل S سخت‌افزار بسیار ضعیف‌تری هم دارد و بازی‌ها را نهایتا با کیفیت 1440p اجرا می‌کند. Series S واحد پردازش گرافیکی ضعیف‌تر و رم کمتر و حتی کندتری نسبت به Series X دارد و تماما دیجیتالی است.