Menu

نسخه‌ی PS5 بازی Resident Evil Village با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و روند توسعه‌ی بازی را ناهموار کرده است

به گزارش پردیس‌گیم، بعد از این‌که بازی‌های بیشتری به عناوین بین نسلی تبدیل شدند و روز به روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، خیلی‌ها به این فکر فرو رفتند که سازندگان کی می‌خواهند از پتانسیل نسل جدید استفاده کنند و این توان را به کار گیرند. Resident Evil Village یکی از معدود عناوین بزرگی است که به صورت اختصاصی برای نسل بعد توسعه می‌یابد و خبری از نسخه‌ی نسل هشتمی برای آن نیست. اما اگر اطلاعات منتشر شده صحت داشته باشند، این موضوع بازی را دچار دردسر کرده است.

داسک گولم(Dusk Golem) منبع آگاهی که در بین طرفداران رزیدنت شناخته شده می‌باشد، به تازگی اظهارنظر قابل تأملی انجام داده است. داسک گولم مدعی است که نسخه‌ی PS5 بازی Resident Evil Village گریبان‌گیر مشکلاتی می‌باشد و روند توسعه را مختل کرده است. همچنين او گفته است که این نسخه‌ تبدیل به یک مانع بر سر راه تیم توسعه دهنده‌ی بازی شده است.

resident evill village

داسک گولم قبلاً اشاره کرده بود که این نسخه‌ی Resident Evil در ابتدا به عنوان یک پروژه‌ی فرعی آغاز به کار کرده و سپس به دلیل بازخورد مثبتی که دریافت کرد، تبديل به RE8 و یک نسخه‌ی اصلی شد. بازی ابتدا برای عرضه بر روی کنسول‌های نسل حاضر برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود در ژانویه‌ی 2021 عرضه شود. حتی آزمایش کنندگان بازی (تسترهای بازی موسوم به Resident Ambassador) غالباً آن را بر روی PS4 Pro انجام می‌دادند. اما کپکام در ادامه شیفته‌ی SSD کنسول‌های جدید شد و مزایای زیادی از جمله بارگذاری سریع و غیره باعث شد آن‌ها نسخه‌ی نسل حاضر را لغو کنند و به یک بازی تمام نسلی تبدیل شوند. همه‌ی این‌ها را داسک گولم پیش از این نیز گفته بود ولی آن‌ها را دوباره برای جا افتادن داستان بازگو کرده است.

به لطف توان سخت‌افزاری نسل جدید کپکام سایه‌ها و مدل‌های بازی را بهبود داد و کیفیت بازی را به طور کلی افزایش داد. همچنين تیم توسعه‌دهنده ایده‌هایی داشتند که بر روی نسل پیش عملی نبود، ولی به لطف سخت‌افزار جدید اکنون بر روی آن ایده‌ها تمرکز کرده‌اند.

resident evill village

داسک گولم در ادامه افزود این بهینه‌سازی‌ها و ایده‌های جدید اجرای بازی را بر روی PS5 سخت و کپکام را دچار دردسر کرده است ولی با این حال بازی بر روی Xbox Series X و PC خوب اجرا می‌شود. از این رو آن‌ها سرگردانند که آیا کیفیت بازی‌ را بکاهند و برخی ویژگی‌های آن را حذف کنند یا این‌که کلاََ بازی را تغییراتی دهند و به یک عنوان بین نسلی تبدیل کنند. که این مورد آخر شاید حتی فروش خوبی نیز عایدشان کند. داسک گولم می‌گوید آن‌ها حتی این پرسش را از آزمایش کننده‌های بازی (تسترها) نیز پرسیده‌اند که آیا ترجیح می‌دهید این یک بازی تماماََ نسل بعدی باشد و یا این که بر روی نسل حاضر نیز عرضه شود.

resident evill village

توجه داشته باشید که این اولین باری نیست که داسک گولم مشکلات Resident Evil Village را بر روی PS5 اعلام می‌کند، اگر خاطرتان باشد پیش از این نیز اعلام کرده بود که PS5 قادر به ارائه‌ی کیفیت 4K در این بازی نیست یا به عبارتی مشکلاتی دارد.

طبیعتاً با توجه به این‌که این اطلاعات از جانب یک شخص رسمی نیست باید آن‌ها را به دید شایعه نگاه کنیم، اما این نکته نیز حائز اهمیت است که برآورد کلی از اطلاعاتی که داسک گولم در طول مدت‌ها افشا کرده است نشان می‌دهد که او فرد نسبتاََ معتبری می‌باشد به خصوص در زمینه‌ی اطلاعات مرتبط با مجموعه‌ی Resident Evil.

resident evill village

بازی Resident Evil Village در حال حاضر برای عرضه در تاریخ نامشخصی در سال 2021 میلادی برنامه‌ریزی شده است و پلتفرم‌های مقصد بازی را PS5, Xbox Series X و PC تشکیل می‌دهند. بازی به تازگی در جریان مراسم جدید سونی یک تریلر وهم‌آلود جدید را دریافت کرده است و قرار است در ادامه نمایش جدیدی نیز در TGS 2020 داشته باشد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ صحبت‌های داسک گولم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.