Menu

سونی؛ نگران عناوین انحصاری PS5 که برای PS4 نیز منتشر می‌شوند نباشید

بلافاصله بعد از رویداد PlayStation 5 که به تازگی پخش شد، سونی بدون اینکه سر و صدای زیادی به راه بیاندازد تأیید کرد تعدادی از انحصاری‌های PS5 قرار است برای کنسول نسل فعلی PlayStation 4 نیز منتشر شوند. Marvel's Spider-Man: Miles Morales، نسخه بعدی Horizon با عنوان Forbidden West و Sackboy A Big Adventure برای PS4 هم منتشر خواهند شد.

تعدادی از طرفداران این اخبار را ناراحت کننده دانستند، چرا که سونی پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهند با نسل جدید سخت‌افزارها بازی‌هایی بسازند که تنها روی PlayStation 5 اجرا خواهند شد.

به گزارش پردیس گیم وبه نقل از wccftech، طی مصاحبه‌ای با Washington Post، جیم رایان، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی عنوان کرد این کار برای دادن حق انتخاب به مصرف کنندگان است و هیچکس نباید به خاطر این امر ناامید باشد.

«نیازی نیست کسی ناامید شود. نسخه‌های PS5 این بازی‌ها از پایه طوری ساخته شده‌اند تا از ویژگی‌های این کنسول استفاده کنند و همچنین یک مسیر برای ارتقاء دادن کاربران از PS4 به PS5 به صورت رایگان در نظر گرفته‌ایم. من واقعاً از این وضعیت راضی هستم.»

نکته‌ی جالب توجه‌ای مطرح شد، البته Microsoft نیز تقریباً همین مسیر را در پی گرفته و اعلام کرده که تا چندین سال خبری از بازی‌های انحصاری Xbox Series S/X نخواهد بود. از طرف دیگر، Sony اطمینان داده که قرار است انحصاری‌هایی عرضه شوند که فقط بر روی PS5 قابل بازی خواهند بود. (برای مثال بازسازی Demon's Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart)

این خبر، در کنار رونمایی دیگری درمورد افزایش قیمت بازی‌های فرست پارتی انحصاری PS5، تنها مواردی بود که این رویداد دیجیتالی فوق‌العاده را به کام هواداران تلخ کرد. در هر صورت، فعلاً پیش خرید PlayStation 5 خیلی خوب بوده و موجودی‌ها در خرده فروشی‌ها به پایان رسیده. نسل بعدی کنسول سونی در 22 آبان ماه در کشورهای آمریکای شمالی، ژاپن، مکزیکو، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی عرضه خواهد شد و سایر کشورها باید یک هفته بیشتر صبر کنند. نسخه‌ی تمام دیجیتال این کنسول $399 قیمت گذاری شده و اگر بخواهید نسخه‌ی شامل UHD Blu-ray drive را خریداری کنید باید هزینه‌ی $499 آن را بپردازید.