Menu

جیم رایان: PS4 تا 4 سال دیگر هم برای ما مهم باقی خواهد ماند

سونی شب گذشته اطلاعات زیادی از PS5 مثل تاریخ انتشار، قیمت و بازی‌های زمان عرضه آن ارائه داد اما یکی از موارد مربوط به PS4 توجه مخاطبان را به اندازه اطلاعات PS5 به خود جلب کرد. PS4 در اواخر عمر خود به سر می‌برد و آماده است که عرصه را برای PS5 باز کند ولی به‌نظر می‌رسد کار سونی هنوز با آن تمام نشده است.

شب گذشته تایید شد که برخی از بازی‌هایی که فکر می‌کردیم انحصاری PS5 و حتی پرجم‌دار آن هستند در واقع میان‌نسلی خواهند بود و برای PS4 هم در دسترس قرار می‌گیرند. Marvel's Spider-Man: Miles Morales و Horizon 2: Forbidden West در کنار Sackboy: A Big Adventure علاوه بر PS5، برای PS4 هم عرضه می‌شوند.

سونی طی چند وقت اخیر بارها تاکید کرده قصد ارائه انحصاری‌هایی با فناوری‌های روز و بسیار پیشرفته دارد و تجربیاتی خلق می‌کند که فقط با PS5 ممکن هستند و به همین دلیل تایید برخی از بازی‌ها برای PS4 بسیار دور از انتظار و تعجب برانگیز بود. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، به‌نظر می‌رسد در واقع سونی قصد دارد همچنان به پشتیبانی از PS4 ادامه دهد.

جیم رایان گفت: "جامعه PS4 تا 3 الی 4 سال آینده برای ما فوق‌العاده مهم باقی خواهد ماند. امیدواریم اگر کار خودمان را خوب انجام دهیم، خیلی‌ها به PS5 کوچ کنند اما ده‌ها میلیون نفر همچنان مشغول PS4 خواهند بود."

سونی در گذشته با عرضه کنسول‌های جدید تا چند سال دیگر هم به پشتیبانی از سیستم‌های قدیمی‌تر خود ادامه داده و از PS2 و PS3 تا مدت زیادی بعد از عرضه کنسول‌های جدیدتر پشتیبانی کرد. با توجه به موفقیت بزرگ PS4 منطقی است که سونی نخواهد به این زودی این کنسول را رها کند.

سونی چندی پیش همچنین اعلام کرده بود چیزهای بیشتری برای PS4 در راه هستند و باید دید منظور آن‌ها ادامه چرخه تولید این کنسول و پشتیبانی شرکت‌های ترد پارتی از آن یا حتی عرضه بازی‌های انحصاری بیشتر بوده یا نه.

با این حال، تاکنون گفته شده عناوین زیادی هم مثل Demon's Souls ،Ratchet and Clank و همچنین بازی جدید God of War در انحصار PS5 خواهند بود.