Menu

تحصیل در رشته معماری در کانادا تحصیلات رویایی در یک کشور پیشرفته

مقدمه

کشور کانادا، کشوری پیشرفته و پهناور است که سالانه افراد زیادی با اهداف مختلف به آن مهاجرت می‌کنند. با توجه به دانشگاه‌ها مطرحی که در کانادا وجود دارد، این کشور مقصد مهاجرتی بسیاری از افرادی است که به دنبال تحصیل در رشته‌های مختلف هستند. رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار فنی و مهندسی است که امکان تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های مختلفی در کشور کانادا وجود دارد. پیش از تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، باید از شرایط دانشگاه‌ها، هزینه‌های زندگی و شرایط اقامت پس از پایان تحصیل در این کشور باخبر باشید تا بتوانید با آگاهی کامل و چشم‌باز تصمیم‌گیری کنید.

اگر کانادا را به‌عنوان مقصد خود برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده‌اید اما از شرایط آن اطلاعات زیادی ندارید، کافی است به وب‌سایت مای اسمارت اپلای مراجعه کنید تا پاسخ سؤال‌هایتان را پیدا کنید. با ورود به این سایت و در صفحه اول آن می‌توانید به‌وسیله اسمارت سرچ به جستجوی هوشمند در میان دانشگاه‌هایی بپردازید که دوره تحصیلی در رشته معماری را ارائه می‌دهند و شرایط خود با شرایط لازم برای تحصیل در هر یک از آن‌ها بسنجید. پس‌ازآن می‌توانید با کارشناسان خبره‌ی مای اسمارت اپلای مشورت کنید و با برطرف کردن تمامی ابهامات موجود در ذهنتان، بهترین تصمیم را برای مهاجرت تحصیلی اتخاذ کنید.

مدارک لازم برای اپلای در رشته معماری در دانشگاه‌های کانادا

برای تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های خارج از کشور، باید مدارک نسبتاً مشابهی را جمع‌آوری کرده و به همراه داشته باشید. برخی از دانشگاه‌ها خواهان مدارکی بیش از مدارک عمومی لازم برای ثبت‌نام در هر دانشگاهی هستند. به‌عنوان‌مثال برای تحصیل در رشته معماری، برخی از دانشگاه‌ها خواستار نمونه کار عملی از متقاضیان هستند و ثبت‌نام در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه منوط به ارائه نمونه کار تحصیلی هست.

حتما بخوانید: سرمایه گذاری در استرالیا

بااین‌حال، مدارک عمومی لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های کشور کانادا عبارت‌اند از:

  • پاسپورت یا ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی تحصیل
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریزنمرات
  • رزومه شغلی و تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی (SOP)
  • نمره زبان ۵/۶ در آزمون آیلتس و یا نمره‌ای معادل با آن در آزمون‌های تافل یا PTE
  • معرفی‌نامه آکادمیک یا کاری
  • ترجمه رسمی گواهی شغلی و مدارک مشابه
  • پروپوزال تحقیقاتی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته معماری در کانادا

دانشگاه‌های مختلفی در کشور کانادا امکان تحصیل در رشته معماری را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند. برای تصمیم‌گیری در رابطه با تحصیل در هرکدام از این دانشگاه‌ها، باید شرایط آب و هوایی و هزینه زندگی در آن منطقه را نیز در نظر بگیرید. در این قسمت از مطلب چهار دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته معماری را به شما معرفی می‌کنیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه شناخته‌شده که در شهر ونکوور واقع‌شده است، به‌عنوان دانشگاه شماره یک معماری در کشور کانادا شناخته می‌شود. در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر، دانشگاه بریتیش کلمبیا در جایگاه ۳۷ ام قرارگرفته است. این دانشگاه هم‌اکنون برنامه‌های متنوع کارشناسی طراحی محیط و کارشناسی ارشد معماری را در برنامه‌های دانشکده معماری خود ارائه می‌دهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا شش برنامه مختلف برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری ارائه می‌دهد که این برنامه‌ها موضوعات مختلفی از کارشناسی ارشد معماری تا کارشناسی ارشد رهبری مهندسی در ساختمان‌ها را پوشش می‌دهند. قرار است از سپتامبر سال ۲۰۲۰، امکان تحصیل در رشته‌های لیسانس طراحی معماری، معماری منظر و شهرسازی نیز در این دانشگاه مهیا شود.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در شهر تورنتو از استان انتاریو واقع‌شده است و در حال حاضر دو برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشکده معماری خود ارائه می‌دهد. در رده‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۱۹، دانشگاه تورنتو در جایگاه بیست و یکم برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت که نشان‌دهنده اعتبار بالا و سیستم آموزشی قوی در این دانشگاه است.

در این دانشگاه درزمینهٔ معماری، می‌توانید تحصیل در مقطع لیسانس رشته هنر و یا کارشناسی ارشد هشت رشته مرتبط با معماری را انتخاب کنید. برنامه‌های کارشناسی ارشد شامل دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته معماری، کارشناسی ارشد معماری منظره و کارشناسی ارشد طراحی شهری می‌شود.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در شهر مونترال از استان کبک واقع‌شده است و یکی از برترین دانشگاه‌های کشور کانادا هست. در این دانشگاه برنامه خاصی برای تحصیل دانشجویان رشته معماری وجود دارد. یکی از این برنامه‌ها، یک برنامه تمرین یک‌هفته‌ای در آخر تابستان است که با سفر به یک شهر کوچک آغازشده و توسط دو عضو هیئت‌علمی دانشگاه هدایت می‌شود. در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹، دانشگاه مک گیل در رتبه ۴۴ اُمین دانشگاه برتر در سطح جهانی قرار گرفت. دانشکده معماری این دانشگاه با ارائه دوره‌های متنوع کارشناسی ارشد، یکی از بهترین دانشکده‌ها برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته معماری است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو که در شهر کمبریج در استان انتاریو قرار دارد، به‌عنوان دانشگاهی سخت‌گیر هم درزمینهٔ پذیرش دانشجو و هم ازنظر فارغ‌التحصیل شدن آن‌ها شناخته می‌شود. در دانشکده معماری این دانشگاه، دوره تحصیلی لیسانس مطالعات معماری و همچنین چندین دوره تحصیلی دوساله در مقطع کارشناسی ارشد معماری ارائه می‌شود. در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹، دانشگاه واترلو در رده ۲۰۱ اُم برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. این دانشگاه سالانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ دانشجو را در رشته معماری پذیرش می‌کند و گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی هست.

نکات پایانی

کشور کانادا با برخورداری از تعداد زیادی دانشگاه معتبر در سطح جهانی، یک مقصد ایده آل برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. با مراجعه به بخش بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل در وب‌سایت اسمارت اپلای می‌توانید شرایط زندگی و تحصیل در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا را بررسی کنید.

رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار فنی و مهندسی است که علاقه‌مندان زیادی دارد. درصورتی‌که قصد تحصیل در رشته معماری رادارید، با مراجعه به بخش تحصیل معماری در کانادا از وب‌سایت مای اسمارت اپلای می‌توانید با بررسی گزینه‌های موجود، تمامی اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در این زمینه را بدست بیاورید. همچنین با مراجعه به صفحه مربوط به اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا می‌توانید شرایط ماندگار شدن در کشور کانادا را بررسی کرده و برای آینده درازمدت خود تصمیم‌گیری کنید.

پس از مطالعه مطالب بیان‌شده در وب‌سایت ما، اگر همچنان احساس کردید به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی درزمینهٔ مهاجرت تحصیلی نیاز دارید، همکاران ما در وب‌سایت مای اسمارت اپلای آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما هستند و می‌توانند پاسخگوی تمامی سؤالات شما در این زمینه باشند.