Menu

Capcom قصد دارد سالانه سه بازی بزرگ با سودآوری و کیفیتی در سطح جهانی عرضه کند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، امروز شرکت Capcom گزارش سالانه‌ی خود را برای سهامداران و تحلیل‌گران منتشر کرد. این گزارش که مستقیما از سوی آقای "کنزو سوجیموتو"، مدیر عامل Capcom است، شامل اطلاعات بیشتری از اهداف و استراتژی‌های شرکت می‌باشد.

بنا به گفته‌ی آقای "سوجیموتو" بازی‌های رایانه‌ای اقلام لوکس محسوب می‌شوند و این بدان معنی است که کیفیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. و این موضوع 50 سال پیش، زمانی که آقای سوجیموتو کارش را در صنعت سرگرمی شروع کرد یک اصل بنیادین بود که وی هنوز هم به درست بودن این اصل معتقد است.

"بازی‌های رایانه‌ای اقلام مورد نیاز محسوب نمی‌شوند بلکه کالایی لوکس هستند. و به همین‌ دلیل است که یک برند باید کیفیتش در سطح جهانی باشد."

امروزه شعار این شرکت "از اوساکا به جهان" است و فرهنگ سازمانی در شرکت Capcom بر اساس اصول زیر می‌باشد:

"(1) داشتن روحیه‌ای مشتاق برای به عهده گرفتن چالش‌های جدید و (2) ریشه دار بودن حس غرور در تمام کارمندان Capcom به منظور تلاش مداوم برای رسیدن به سطحی جهانی"

در طی 6 سال گذشته شرکت Capcom هر سال بیش از 100 کارمند جدید استخدام کرده است و اکنون 2100 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. امروز اعلام شد که این رقم تا سال 2021 به 2500 نفر خواهد رسید.

دیگر فاکتور مهم از نظر آقای "سوجیموتو" به منظور ساخت عناوینی درسطح جهانی پیشرفت از لحاظ تکنیکی می‌باشد. جالب این است که آقای "سوجیموتو" بازی‌های جدید را محرکی برای رشد می‌داند و هدفش را "عرضه‌ی سه بازی بزرگ در سال" قرار داده است. آقای "سوجیموتو" همچنین اشاره کرد که قصد دارند با استفاده از محتوی اضافه و استراتژی‌های قیمت گذاری مختلف طول عمر فروش بازی‌ها را افزایش داده و به 3 تا 4 سال برسانند. از آن‌جایی که اروپا و آمریکای شمالی 85 درصد از مصرف کنندگان بازار (مثال: کنسول‌های بازی) را تشکیل می‌دهند، این شرکت قصد دارد تا حضورش را در دیگر کشور‌ها نیز تقویت کند.

این استراتژی شامل فروش همه‌ی عناوین شرکت (مانند بازی‌های قدیمی) می‌شود که از طریق فروش دیجیتالی امکان ایجاد درآمد ثابت را محیا می‌کنند. و همچنین عرضه‌ی مجدد عناوین پرفروش قدیمی برای کنسول‌های نسل فعلی نیز جزیی از این استراتژی است.

بخشی دیگر از مدارک منتشر شده توسط Capcom شامل گزارشی است که مدیر اجرایی شرکت آقای "یو ایچی اگاوا" در باره‌ی توسعه [عناوین] ارائه کرده است. آقای "اگاوا" مسولیت بخش توسعه‌ی بازی شرکت Capcom را دو سال پیش بر عهده گرفت. و به اصل زیر اعتقاد دارد:

"اول از همه، اگر بازی خوب نباشد فروش نخواهد داشت. دوما، اگر به دنبال برند‌های جهانی نباشید در صنعت بازی دوام نمی‌آورید"

"هیچ وقت فرار نکن، هیچ وقت دست نکش"‌ این شعار شخصی آقای "اگاوا" می‌باشد و تمرکز وی در آینده به شرح زیر است:

"(1) داشتن تولیداتی با کیفیت و سود دهی در سطح جهانی (2) ساختن عناوینی پر فروش برای گوشی‌های موبایل‌ (3) توسعه‌ عناوین esports و مدل‌های فروش طولانی مدت (4) تقویت تکنولوژی شبکه برای رقابت‌های چندنفره"

آقای "اگاوا" با آقای "سوجیموتو" در مورد اینکه برای رسیدن به این اهداف، گسترش منابع توسعه به شکل نیروی انسانی امری مهم می‌باشد اتفاق نظر دارند و آن‌ها به" تلاش برای استخدام و تربیت و آموزش توسعه دهندگان جدید" ادامه خواهند داد.