Menu

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

به جرئت می‌توان ادعا کرد که شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، هیچ کدام از ابعاد صنایع سرگرمی را به اندازه سینما تحت تأثیر خود قرار نداد. دراین بین، آثاری که از مدت‌ها قبل برای این بازه زمانی تاریخ انتشار دریافت کرده بودند به واسطه بسته شدن سینماها، با تأخیر در تاریخ انتشار خود روبرو شدند. این شرایط، عناوین مورد انتظاری که در دست ساخت قرار داشتند را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرد و به واسطه تعطیلی فرایند تولید این آثار، تاریخ انتشار آنان نیز با تأخیرات قابل توجهی مواجه شد. این شرایط بهانه‌ای دست ما داد تا به بررسی این عناوین پرداخته و علاوه بر اطلاع رسانی به طرفداران پروپا قرص این آثار دررابطه با تاریخ انتشار جدید آن‌ها، مخاطبان تازه را نیز با خلاصه‌ای از شرایط سینما در سالیان پیش‌رو آشنا کنیم. با بخش اول از این آثار همراه ما باشید.

The King's Man

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

«متیو وان» قرار است با فیلم دیگری از مجموعه "Kingsman" به سینماها باز گردد. سومین فیلم این فرانچایز پیش‌درآمدی بر دنیای کلی کینگزمن خواهد بود و قصد دارد تا با سفری هیجان‌انگیز به قلب داستان، اطلاعاتی درباره سرگذشت و نحوه تاسیس این سازمان در اختیار ما قرار دهد. کمپانی قرن بیستم، آخرین قسمت از این فرنچایز اکشن_جاسوسی را در تاریخ ۸ اسفند سال جاری بر روی پرده‌ها خواهد برد. «رالف فاینز» قرار است نقش مهمی را در این فیلم ایفا کرده و از تجربه خود برای بیشتر دیده شدن این فیلم، حداقل استفاده را ببرد.
«جما آرترتون»، «هریس دیکنسون»، «متیو گود» و «چارلز دنس» نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند. متیو وان، کارگردان دو نسخه قبلی این فیلم، کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

Wonder Woman 1984

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

پس از حضور شخصیت زن شگفت‌انگیز در DCEU و آثاری همچون «لیگ عدالت» و «بتمن علیه سوپرمن»، حالا او باید باری دیگر در فیلم اختصاصی خود ظاهر شده و به شغل همیشگی ابرقهرمانان، یعنی نجات دنیا بپردازد.
داستان این فیلم نسبت به نسخه قبل با یک پرش زمانی شدید همراه بوده و در دهه هشتاد میلادی رخ خواهد داد. «واندروومن» در این اثر وظیفه مبارزه علیه نیروهای شوروی را بر دوش می‌کشد.«گال گدوت» بازهم اجرای نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد. همچنین «پدرو پاسکال» ایفاگر نقش «لرد مکسول»، سرمایه‌داری شرور و بدطینت در دنیای فیلم، خواهد بود. این اثر برای اکران در تاریخ ۱۱ مهر سال جاری برنامه‌ریزی شده و از دیگر هنرمندان نامدار این اثر می‌توان به «کریستین دیگ»، «رابین رایت» و «کانی نیلسن» اشاره کرد.

Candyman

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

جدیدترین فیلم سینمای وحشت هم از گزند کرونا در امان نماند. «مرد آبنباتی» برای اولین بار در سال 1992 اکران شد و توانست نظر نسبی منتقدین و طرفداران را جلب کند. حال «نیا داکاستا» تصمیم گرفته تا در سال جاری، نسخه بازسازی شده خود را از این فیلم سینمایی، در سینماها عرضه کند. «جوردن پیل» که در کارنامه‌اش نویسندگی و کارگردانی آثاری چون "Us" و "Get Out" به چشم می‌خورد علاوه بر اینکه در نگارش فیلمنامه این پروژه با داکاستا همکاری‌ داشته است، به عنوان مشاور کارگردان و تهیه‌کننده نیز در این اثر ایفای نقش خواهد کرد.
«تونی تاد»، «یحیی ابدل متین» و «وانسا استله ویلیامز» سرشناس‌ترین بازیگران مرد این عنوان هستند.
این اثر پس از حدود ۴ ماه تاخیر، در تاریخ ۲۵ مهر سال جاری اکران خواهد شد.

Soul

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

انیمیشنی درباره جهان پس از مرگ، محصول مشترک والت دیزنی و پیکسار که صداپیشگی شخصیت اصلی آن را «جیمی فاکس» برعهده دارد. همین جمله ساده می‌تواند طرفداران انیمیشن را برای دیدن این فیلم، لبریز از هیجان کند. انیمیشن «روح» هم در دام ویروس جهانی گرفتار شد و نتوانست به قول خود درباره تاریخ اکران عمل کند. کارگردانی این انیمیشن بر عهده «پیت داکتر» می‌باشد.
«پیت داکتر» در کارنامه خود، ۲ اسکار بهترین انیمیشن را برای "Inside Out" و "Up" کسب کرده و ید طولایی در هنر انیمیشن‌سازی دارد. «داوید دیگز»، «تینا فی» و «جان راتزنبرگ» از دیگران عوامل صداپیشگی انیمیشن هستند. این اثر، ۳۰ آبان ماه سال جاری اکران جهانی خواهد شد.

Morbius

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

«جرد لتو» باری دیگر در کالبد یک شرور در یک دنیای ابرقهرمانی قرار خواهد گرفت. بعد از ایفای نقش فاجعه‌بار وی در نقش «جوکر»، این دومین شانس او برای حضوری قدرتمند (و یا حداقل بهتر از آخرین تلاش او) در نقش یک ویلین می‌باشد. وظیفه کارگردانی موربیوس بر دوش «دنیل اسپینوسا» سنگینی می‌کند. معروف‌ترین آثار این کارگردان دو فیلم «کودک 44» و البته «زندگی» محصول سال ۲۰۱۷ می‌باشد.
آخرین خون‌آشام سینما قرار است در ماه مارس سال آینده باری دیگر ظهور کند و «مت اسمیت»، «مایکل کیتون»، «جی‌کی سیمونز» و «ادریانا آرجونا» اعضای تیم بازیگری معروف و قدرتمند این فیلم خواهند بود. این اثر پس از تأخیری نسبتا طولانی، در تاریخ ۲۹ اسفند سال جاری اکران خواهد شد.
گفتن این نکته خالی از لطف نیست که «موربیوس» اولین ویلین دنیای اسپایدرمن می‌باشد که توسط استن‌لی فقید طراحی نشده‌است.

Godzilla vs Kong

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

از زمان اولین حضور «گودزیلا» بر پرده جادویی سینما، بیش از نیم قرن می‌گذرد. جدای از طبل‌های توخالی و یا نمونه‌های موفق اقتباس از این مجموعه، همچنان این غول مخوف ، هیولایی محبوب و رعب انگیز به‌شمار می‌رود که پتانسیل احیای سینمای بلاک‌ باستری در دوران پساکرونا را در خود دارد؛ مخصوصا حالا که قرار است شاهد جدال او با «کینگ کونگ» نیز باشیم.
«آدام وینگارد» کارگردان این فیلم خواهد بود و «میلی بابی براون»، «کارل چندلر»، «الکساندر اسکارزگارد» و «ربکا هال» تعدادی از بازیگران مهم این اثر هستند. این عنوان طبق آخرین اطلاع رسانی رسمی از سوی تولیدکنندگان با تأخیری ۶ ماهه، برای اکران در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده.

Eternals

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

بعد از پایان یافتن فاز سوم دنیای سینمایی مارول یا MCU، کف گیر مارول خود را آماده اصابت به ته دیگ کرده است؛ اما نیازی به نگرانی نیست! "Eternals" را می‌توان مهم‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول بعد از سری "Avengers" به حساب آورد. عنوانی که قرار است دنیای جدیدی به روی طرفداران گشوده و استودیو مارول را وارد فاز جدیدی کند. اطلاعات و عکس‌های زیادی تاکنون از این فیلم منتشر نشده است.
«کلوئی ژاکو» بر صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست؛ «آنجلینا جولی»، «ریچارد مدن»، «جما چان» و «سلما هایک »بازیگران مطرح و تایید شده این فیلم خواهند بود و البته آهنگسازی این اثر را «رامین جوادی»، آهنگ ساز معروف ایرانی، برعهده دارد. این عنوان در تاریخ ۲۴ بهمن سال جاری اکران خواهد شد.

Black Widow

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش دوم)

«اسکارلت جوهانسون» باری دیگر قرار است در نقش "Black Widow" ظاهر شود؛ اما این بار در فیلم اختصاصی این شخصیت!
داستان این فیلم قبل از وقایع "Avengers: Endgame" رخ خواهد داد. «کیت شورتلند» بر سکان کارگردانی این اثر تکیه کرده و حضور شخصیت های کمتر شناخته شده مرتبط با «بیوه‌ی سیاه» و دستیابی به بخش اعظمی از پیش زمینه ‌های این شخصیت در دنیای MCU، از محرکه‌های اصلی برای دیدن این عنوان به ‌شمار می‌روند. «ریچل وایس»، «دیوید هاربور» و «فلورنس پیو» از دیگر بازیگران این فیلم می‌باشند. این اثر با چندین ماه تأخیر، سرانجام در تاریخ ۱۶ آبان سال جاری اکران خواهد شد.

نظر خود را در رابطه با این عناوین و شرایط حاکم بر سینمای جهان، با ما درمیان بگذارید.