Menu

مدیر عامل Bungie گزارشات اخیر در خصوص تلاش‌های Microsoft برای خرید این استودیو را تکذیب کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، اخیرا گزارشاتی مبنی بر مذاکره‌ی شرکت Microsoft با استودیوی Bungie برای خرید این استودیو و اضافه کردن آن به جمع استودیوهای این شرکت با نام Xbox Game Studios بوده است. اخیراً، در جریان پادکست GamesBeat Decides، روزنامه نگار جف گراب بیان کرد که او همین موضوع را شنیده است، اما به دلیل قیمت بالای پیشنهادی از سمت Bungie، گفتگوها بین این دو چندین بار تکرار شده و هر بار به نتیجه نرسیده است.

اخیراً وب‌سایت Eurogamer نیز همین ماجرا را گزارش کرد و ذکر کرد که منابع شخصی آن‌ها نیز این اطلاعات را تأیید کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد گزارشات اعلام شده درست نبوده و یا حداقل به صورت کامل بیان نشده‌اند. پیت پارسونز، مدیر باسابقه‌ی استودیوی Bungie و در حال حاضر مدیرعامل استودیو، اخیراً در توییتر صحبت کرده و بسیار فشرده و صریح گفته است که این گزارش‌ها نادرست بوده و از سمت آن‌ها مورد تایید نیست.

انکار پیت پارسونز احتمالاً باید مهر ختامی بر گزارشات و اخبار اخیر منتشر شده پیرامون این موضوع باشد. همچنین ممکن است او این گزارشات را در عموم رد کرده باشد درحالیکه گفگتوی خرید در پشت پرده‌ی ماجرا همچنان ادامه دارد. با این حال با توجه به سابقه‌ی این استودیو در پرو‌ژه‌های بزرگ و شهرت آن‌ها این گزارشات نادرست بنظر می‌رسند، خصوصا با پیامی که مدیرعامل این شرکت به وضوح آن را بیان کرده است.

البته که Bungie و Microsoft یکی از مشهورترین و موفق ترین مشارکت‌ها در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را رقم زدند. این شرکت Bungie را در سال 2000 خریداری کرد و به دنبال آن هر دو با هم عنوان بسیار موفق و محبوب Halo: Combat Evolution را منتشر کردند که زمینه‌ساز یکی از بهترین سری‌بازی‌های کنسول Xbox و تاریخ بازی‌های ویدیویی شد. Bungie تا سال 2007 بخشی از استودیو‌های فرست پارتی Microsoft بود، در آن زمان Bungie استقلال خود را پس گرفت. این استودیو پس از آن با توجه به تعهدات خود کار بر روی Halo 3: ODST و Halo: Reach را به اتمام رساند و سپس تمام تمرکز خود را بر روی پروژه‌ی Destiny گذاشت که تاکنون 2 نسخه از آن منتشر شده و طبق گزارشات اعلام شده محبوبیت نسبتا بالایی بین بازیبازان پیدا کرده است.

Microsoft طی چند سال گذشته کمی خرج کرده است و چندین استودیوی بزرگ را برای تقویت استودیو‌های فرست پارتی خود از جمله مواردی مانند Obsidian Entertainment ، Playground Games ، Ninja Theory ، Double Fine Entertainment و inXile Entertainment خریداری کرده است. گفته می‌شود که این شرکت همچنان در جستجوی خریدهای بیشتر است، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که آن‌ها می‌توانند برای خرید استودیوهای لهستانی اقدام کنند، و رئیس بخش Xbox Games یعنی فیل اسپنسر نیز ابراز علاقه کرده است که یک استودیوی آسیایی به جمع استودیوهای فرست پارتی این شرکت اضافه کند.

در طول پادکستی که بالاتر ذکر شد، گروب همچنین به پول بسیار زیادی اشاره کرد که Microsoft در زمینه‌‌ی جدا از موضوع استودیوهای فرست پارتی خرج کرده است که احتمالا با گذر زمان این مورد نیز مشخص خواهد شد.