Menu

اد بون معتقد است که Xbox Series S می‌تواند پر فروش‌ترین کنسول نسل بعد مایکروسافت شود

به گزارش پردیس‌گیم، کنسول پر حاشیه و پر سروصدا که مدت‌ها نُقل محافل بود و افراد زیادی منتظر رونمایی از آن بودند چندی پیش توسط مایکروسافت به طور کامل رونمایی شد. Xbox Series S ارزان‌ترین کنسول نسل بعد تا بدین لحظه که قیمت تخمینی 299 دلاری را یدک می‌کشد.

از این کنسول به عنوان کوچک‌ترین ایکس‌باکس در تاریخ یاد می‌شود و از لحاظ معماری کُلی شباهت‌هایی با برادر بزرگترش یعنی Xbox Series X دارد با این تفاوت که پردازنده‌ی گرافیکی ضعیف‌تر و حافظه‌ی RAM کم‌تر و کم سرعت‌تری دارد. همچنین فرکانس کاری پردازنده‌ی مرکزی نیز در این کنسول اندکی پائین‌تر است. برخلافِ ایکس‌باکس سری ایکس که برای تجربه‌ی 4K و 60 فریم بهینه‌سازی شده است، سری اس وضوح تصویر 1440p و 60 فریم را هدف‌گذاری کرده است و از این جهت این کنسول برای افرادی که نیازی به وضوح 4K نمی‌بینند، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت می‌گوید تفاوت اصلی بین سری ایکس و سری اس در وضوح تصویر (رزولوشن) می‌باشد. آن‌ها افزودند که با گفت‌وگو و بررسی که با مشتریانمان انجام دادیم، متوجه شدیم که افراد زیادی نرخ فریم بالاتر را بر وضوح تصویر ترجیح می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم کنسولی را بسازیم که نیازی به تلویزیون 4K نداشته باشد. Xbox Series S به طور ميانگين 3 برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی Xbox One خواهد داشت و برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 1440p و 60 فریم بر ثانیه طراحی شده است. البته این کنسول تا 120 فریم را نیز پشتیبانی می‌کند.

ed boon

با این‌که احتمالاً اکثر طرفداران نسخه‌ی قدرتمندتر یعنی Xbox Series X را انتخاب کنند ولی این کنسول ارزان قیمت یعنی سری اس نیز می‌تواند به پرفروش‌ترین کنسول نسل بعد مایکروسافت تبدیل شود. "مایکروسافت برای رقابت آمده است." این را اد بون که از خالقان مورتال کامبت به شمار می‌رود و از بازی‌سازان شناخته شده می‌باشد در حساب رسمی خودش اعلام کرد. اد بون کنسول ایکس‌باکس سری اس را با مدل‌های ارزان‌تر iPhone 11 و SE مقایسه کرد و از این جهت احتمال موفقیت این کنسول را داد.

کنسول‌ Xbox Series S در کنار Xbox Series X که قدرتمندترین کنسول نسل بعد لقب گرفته، در تاریخ 20 آبان‌ماه راهی قفسه‌ها خواهند شد. و اما سونی، بالأخره تاریخ برگزاری یک رویداد جدید با محوریت نسل بعد را اعلام کرد. پنجشنبه 27 شهریورماه ساعت 00:30 (نیمه شب چهارشنبه‌). باید منتظر ماند و دید برنامه‌ی آن‌ها برای ورود به نسل 9 چیست.

خب دوستان نظرتان چیست؟ کنسول ایکس‌باکس سری اس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این کنسول توان اجرای بازی‌های جدید را بدون مشکل خواهد داشت؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.