Menu

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترلر DualSense بر اساس آگهی ثبت اختراع جدید مشخص شد

هیچ چیز اندازه‌ی تمام شدن باطری کنترلر مزه‌ی تجربه‌ی یک بازی خوب را خراب نمی‌کند. وقتی آن هشدار «low-battery » را روی صفحه نمایش می‌بینید، سراغ کنترل دوم (با فرض اینکه یک زاپاس داشته باشید) می‌روید یا دل به دریا زده و امیدوار به بازی ادامه می‌دهید تا بلکه قبل از خاموش شدن کنترلر مأموریت یا مرحله‌ای که در آن هستید به اتمام برسانید؟ حتی اگر یک کنترلر شارژ شده‌ی زاپاس دیگر داشته باشید باید روند آزار دهنده‌ی تعویض آن را قبل از برگشتن به بازی انجام دهید. خب، به نظر PS5 این موضوع را حل و فصل کرده.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، سونی به تازگی یک گواهی ثبت اختراع جدید به نام «low battery switch over» به ثبت رسانده که به احتمال زیاد قرار است یکی از ویژگی‌های کنترلر DualSense باشد. اساساً، وقتی هشدار کم شدن باطری را دریافت می‌کنید، گزینه‌ی تعویض بلافاصله با کنترلر دوم به شما داده می‌شود. می‌توانید تصویر مربوطه را در ادامه مشاهده کنید؛

2

دوباره، مورد چندان مهمی نیست ولی افرادی که از عوض کردن کنترلر خود متنفر هستند مطمئناً از این خبر خوشحال می‌شوند. با اینحال، امیدواریم تمام شدن شارژ برای DualSense کمتر از DualShock 4 اتفاق بیافتد، چرا که طبق شایعات کنترلر PS5 بین 3 الی 4 ساعت بیشتر از PS4 باطری نگه خواهد داشت. همچنین اعلام شده که Sony از ابتدای عرضه کنسول پایه‌ی شارژر کنترلر را برای فروش در دسترس قرار می‌دهد، پس دردسر شارژ کردن کنترلر زیاد نخواهد بود. هنوز از ویژگی‌های کنترلر DualSense خبر ندارید؟ می‌توانید لیستی که در ادامه ترجمه شده مشاهده کنید؛

هپتیک فیدبک؛ با این ویژگی جدید فعالیت‌های داخل بازی را به صورت پاسخ‌های فیزیکی در دستان خود احساس کنید. بدین طریق، لرزش‌های دینامیک می‌توانند تمام احساسات از محیط‌های مختلف تا ضربه‌ی اسلحه‌های گوناگون را منتقل کنند.

تریگرهای انطباق پذیر؛ سطح‌های متفاوتی از مقاومت و فشار را حین استفاده از ابزارهای داخل بازی و محیط‌های آن تجربه کنید. از کشیدن زه کمان که مقاومتش بیشتر می‌شود تا تمرز کردن در سرعت‌های بالا حین رانندگی، همه‌ی فعالیت‌های روی صفحه‌ی نمایش خودتان را احساس کنید.

جک هدست و میکروفن داخلی؛ با دوستان خود به کمک میکروفن داخلی یا هدست با جک 3.5mm به صورت آنلاین صحبت کنید. به راحتی ضبط کردن صدا را به وسیله‌ی دکمه‌ی اختصاصی متوقف کنید.

دکمه‌ی Create؛ به کمک این دکمه می‌توانید جذاب‌ترین قسمت تجربه‌ی گیمینگ خود را ذخیره کنید. پس از واکنش‌های مثبت نسبت به دکمه SHARE در نسل قبلی، این دکمه جدید به بازیکنان شیوه‌های جدیدی برای ساخت محتویات گیمینگ و به اشتراک گذاشتن ماجراجویی‌هایشان می‌دهد.

هنوز به صورت رسمی مشخص نشده PlayStation 5 و کنترلر DualSense چه زمان در دسترس قرار می‌گیرند ولی طبق پیش بینی‌ها در اواسط یا اواخر ماه نوامبر میلادی باید منتظر این اتفاق باشیم.