Menu

نگرانی سازندگان از بابت ایجاد مشکل و محدودیت در ساخت بازی‌ها به دلیل وجود Series S

از کنسول ارزان‌ قیمت و ضعیف‌تر Xbox در نسل بعدی به‌نام Series S به‌تازگی رونمایی شده و کاربران و سازندگان طی چند روز اخیر حدس و نظریات خود درباره آن را به اشتراک می‌گذارند. این کنسول 40 درصد ارزان‌تر از Series X است و خیلی‌ها کنجکاو هستند که بدانند دقیقا نکات منفی و موانعی که باعث می‌شوند از خرید آن صرف نظر کنیم چه هستند.

به گزارش پردیس‌گیم، سازندگان مختلفی از استودیوهای id Software ،Remedy ،Infinity Ward و Squanch Games از بابت سخت‌افزار Series S ابراز نگرانی کرده‌اند و آن را در ساخت بازی‌ها مشکل‌ساز می‌دانند.

ساسان سپهر، تهیه کننده فنی Remedy برای یکی از بازی‌های معرفی نشده این استودیو، در توئیتر فورا بعد از معرفی این کنسول نظر خود درباره آن را به اشتراک گذاشت. او گفت به عنوان یک مصرف کننده، Series S می‌تواند برای او عالی باشد، اما به عنوان یک سازنده، Series S را چیزی جز "دردسر" نمی‌داند. وی در ادامه در پاسخ به یکی از کاربران گفت منظور او بهینه‌سازی بازی‌هاست که با وجود این کنسول و سخت‌افزار آن نسبتا سخت و دشوار می‌شود.

کنسول Series S نسبت به Series X واحد پردازش گرافیکی ضعیف‌تری دارد و حافظه 10GB GDDR6 RAM آن به‌طور قابل توجه‌ای کمتر و کندتر از 16GB GGDR6 RAM در Series X است.

بیلی خان و اکسل نایتینگ از برنامه‌نویسان استودیوی id Software از بابت وضعیت حافظه RAM کنسول Series S ابراز نگرانی کردند. هردوی این افراد معتقدند به‌سختی می‌توان با RAM بسیار کمتر و کندتر Series S کنار آمد و آن را جبران کرد. طبق گفته آن‌ها، تمام بازی‌های AAA "طی یک دهه اخیر یا قبل‌تر با Assestهایی ساخته شده‌اند تا روی حداقل و ضعیف‌ترین مشخصات سخت‌افزاری قابل اجرا باشند. افزایش سمپل‌ها برای تنظیمات بالا چیزی نیست که بتوان با قدرت بیشتر سایر پلتفرم‌ها جبران کرد؛ فقط ضعیف‌ترین سخت‌افزار موجود مهم است."

بیلی خان در ادامه گفت RAM داخل Series S مشکل بسیار بزرگی است. او گفت کاهش رزولوشن بازی شاید تا حد محدودی کمک کند اما به‌طور کامل کمبودها و مشکلات را رفع نمی‌کند.

با این حال، یکی دیگر از برنامه‌نویسان ارشد id Software به‌نام داستین لند در ادامه گفت با وجود اینکه Series S به‌طور قابل توجه‌ای در مقایسه با Series X تضعیف شده، اما می‌تواند "گزینه بسیار خوبی در کنار PS5 برای تجربه انحصاری‌های Xbox باشد."

یکی از طراحان بخش چندنفره Call of Duty در توئیتر نوشت: "نمی‌توانم از فکر کردن به اینکه آن‌ها می‌خواهند سخت‌افزار بسیار ضعیف‌تری را منتشر کنند که چیزی جز محدودیت و نقطه ضعف نیست دست بردارم."

دن ویس، برنامه‌نویس گیم‌پلی در استودیوی Squanch Games، کاملا رک و سرراست در رابطه با این موضوع صحبت کرد: "با واحد پردازنده مرکزی شروع کنیم. سرعت آن کمتر شده و زیاد نیست اما صفر هم نیست! می‌دانم الان می‌گویید هدف این کنسول اجرای بازی‌ها با رزولوشن پایین‌تر است ولی این پردازنده اصلا برای همان رزولوشن پایین‌تر هم مناسب نیست. از آن طرف ولی واحد پردازش گرافیکی این کنسول برای رزولوشن 1440p و نرخ 60 فریم به جای 4K مناسب است ولی بیایید صادق باشیم، خود Series X و PS5 هم به‌طور کامل مناسب 4K و 60 فریم نیستند؛ مگر اینکه از نسل قبل درس نگرفته باشیم."

شرکت تحلیلی DFC در گزارش خود نوشت مایکروسافت با معرفی Series S کار سونی و PS5 را راحت‌تر کرده و دیگر نمی‌تواند از شعار تبلیغاتی خود استفاده کند. طبق تحقیقات آن‌ها، کسانی که به دنبال تجربه بازی‌های کاملا نسل بعدی و هیجان‌انگیز هستند، کنسول PS5 را در نظر می‌گیرند. نظر شما در رابطه با Series S چیست؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.