Menu

عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales قرار است یکی از بزرگترین بازی‌های سال شود

(مقاله‌ی ترجمه شده توسط هادی خلف چعباوی)

به دنبال موفقیت در عرضه نسخه 2018 بازی Spider-Man، دنباله بعدی ممکن است عنوانی بزرگتر از تصور اکثر مردم باشد.

کنسول PS4 چندین عنوان شاخص تعریف کننده نسل داشت. اما شاید بیش از هر عنوان دیگری عنوان ساخته مارول Marvel’s Spider-Man قدرت این کنسول را به نمایش گذاشت و همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که توانایی برند مارول در عرضه موفق و مطلوب این بازی به صورت انحصاری برای این کنسول فارغ از ایرادات این بازی، موجب شد Marvel’s Spider-Man به فروش خوبی دست یابد و همانطور که انتظار میرفت بعد از این موفقیت مارول بلافاصله ساخت نسخه‌ دیگری از بازی را اعلام کرد که اکنون میدانیم قرار است عنوان آن Marvel’s Spider-Man: Miles Morales باشد.

مایلز مورالس (Miles Morales) یک شخصیت جانبی محبوب از بازی است و در داستان مرد عنکبوتی به عنوان یک شخصیت مهم طلقی می‌شود. استودیو Insomniac به راحتی می‌توانست طبق کتاب و داستان اصلی مرد عنکبوتی پیش‌ برود و مجدداً داستان‌های جدیدتری از پیتر پارکر به ما ارائه دهد، اما راه جدیدی را در پیش گرفت که نشان می‌دهد پیش رفتن در این مسیر با یک شخصیت کاملا متفاوت بسیار جالب باشد و باید اضافه کرد که ما در حال حاضر طبق اخبار و اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که این یک بازی کوچکتر از عنوان قبلی خود Spider-Man 2018 خواهد بود، زیرا به گونه‌ای دو منظوره است گسترش مستقل داستان جدید بازی و همچنین پیشگفتاری بر Spider-Man 2 که اجتناب ناپذیر است، اما این اتفاق نه تنها برای بازی بد نشده بلکه علاقه بیشتری نسبت به از تجربه بازی جدید و داستان آن ایجاد می‌کند. علاوه بر این موارد بسیاری از موارد دیگر را که احتمالاً در آینده بیشتر در مورد آن‌ها می‌دانیم را نیز به بازی اضافه کنید، به همین دلیل است که Marvel’s Spider-Man: Miles Morales جایگاه خوبی برای تبدیل شدن به بهترین بازی سال دارد.

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام صفحه

یکی دیگر از موارد و دلایل احتمال موفق بودن بازی است این واقعیت است که پیشینه نصب این بازی بر روی این کنسول است از بین تمام بازی‌هایی که امسال ارائه می‌شود، بسیاری از آن‌ها بازی‌های کاملاً جدیدی هستند مانند Ghost of Tsushima و Cyberpunk 2077. در حالی که این بازی‌ها از بودجه خوب برای بازاریابی بهره‌مند بوده و هستند و طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده‌اند، اما باز هم نمی‌توانند مانند مایلز مورالس، یک داستان ریشه دار و پرطرفدار را آماده کنند البته درست است که بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla و Watch Dogs Legion نیز چنین قابلیتی دارند، اما این بازی‌ها باید کاملاً ما را شگفت زده کنند و نو‌آوری‌های زیادی ارائه دهند تا در این مرحله از هر چیزی که نام مرد عنکبوتی روی آن است پیشی بگیرند.

داستان طرفداران web slinging و بازی‌های ابرقهرمانی فقط به سال 2018 و ارائه بازی Spider man باز نمی‌گردند، این افراد بیش از 20 سال است که از طرفداران بازی‌های مرد عنکبوتی هستند. در حالی که اکثر طرفداران قدیمی این مجموعه از سری بازی‌های ارائه شده برای PS1 یا Dreamcast به عنوان بازی‌های مورد علاقه خود یاد می‌کنند و اکثراً موارد منتهی به 2018 را نادیده می‌گیرند، اما این مورد هنوز این واقعیت را از بین نمی‌برد که این آی‌پی، در این مرحله، طیف گسترده‌ای از گیمرها را از نسل‌های کاملاً مختلف جذب می‌کند. میتوان گفت امسال چیز دیگری وجود ندارد که بتواند به این صورت عمل کند. اما اگر بازی جدید بررسی ضعیفی داشته باشد یا نظرات مخاطبان و منتقدان را نتواند جلب کند، تمام این موارد گفته شده کاملاً باطل شود، اما با توجه به این واقعیت که این عنوان یکی از مواردی است که سونی تمرکز خاصی روی آن دارد و همچنین یک موتور بازی سازی عالی و قدرتمند، با عرضه بازی با یک برچسب قیمت مناسب، این سناریو ناموفق بودن بازی بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر محبوبیت طولانی مدت از نظر میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان، عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای یک کنسول کاملاً جدید عرضه می‌شود که احتمالاً حداقل در ابتدا از رقبای خود پیشی خواهد گرفت. این ویژگی دو فایده دارد. یکی اینکه‌، مایلز مورالس از ویژگی‌های جدید PS5 مانند بازخورد لمسی و هارد‌های اس‌اس‌دی بسیار سریع بهره خواهد برد و این مطمئناً علاقه بسیاری از بازیکنان را هنگام انتخاب اینکه چه بازی‌هایی را برای کنسول جدید خود انتخاب می‌کنند، جلب خواهد کرد. مورد دوم، به احتمال زیاد کنسول PS5 خواهد بود، به این معنی که این بازی به صورت باندل جداگانه‌ همراه با کنسول PS5 به فروش برسد بسیار بالا خواهد بود. همانطور که هر کسی که یک روز یک کنسول جدید را خریده است می‌داند، در زمان اولیه عرضه یک کنسول فقط تعداد انگشت شماری از بازی‌ها برای انتخاب وجود دارد و قطعاً شما قصد ندارید یک کنسول کاملاً جدید بدون حداقل یک بازی جدید بخرید، اینطور نیست؟

Spider Man

بنابراین به نظر من، این احتمال وجود دارد که بیشتر خریداران کنسول جدید PS5 نسخه‌ای از بازی Spider-Man: Miles Morales را نیز انتخاب کنند که این اتفاق خیلی خوبی برای بازی است. وقتی در هنگام خرید یک کنسول کاملاً جدید می‌گیرید، تمایل به تهیه بازی دارید که فقط در آن سیستم قابل پخش باشد که به صورت واقعی نشان دهنده قدرت و کاریی که این سیستم می‌تواند ارائه دهد باشد و قطعاً مقاومت در برابر خرید چنین بازی به دلایل واضح سخت است. همانطور که می‌دانید بسیاری از بازی‌های دیگر که در پایان سال جاری به بازار عرضه می‌شوند، از این شرایط خاص برخوردار نیستند، زیرا این بازی‌ها علاوه بر عرضه برای کنسول جدید روی کنسول‌های نسل گذشته نیز عرضه می‌شوند، که ممکن است این تصور را ایجاد کند که از سخت افزار جدید به طور کامل استفاده نخواهند کرد. این شامل بازی‌های آینده Ubisoft و Cyberpunk است. اصلاً تعجب آور نیست که ببینیم طرفداران مایلز مورالس در بین خریداران PS5 از آن بازی‌ها بیشتر باشد.

نکته مهم دیگری که گیمرها هنگام انتخاب اولین بازی نسل بعدی خود در نظر می‌گیرند ، قیمت آن است. باز هم، در این بخش، مایلز مورالس برتری محسوسی دارد. در حالی که Insomniac هنوز این موضوع را به صورت رسمی تأیید نکرده است، اما دلایل زیادی وجود دارد که بتوانیم انتظار داشته باشیم مایلز مورالس با قیمت معمول بازی‌ها یعنی 60 دلار عرضه خواهد شد. عنوان جدید نتیجه یک تجربه کوچکتر از بازی نسبت به قسمت قبلی است، اما فکر نمی‌کنم این باعث شود کسی که علاقه‌مند به خرید آن است، منصرف شود. در واقع، احتمالاً ممکن است این موضوع منجر به فروشی حتی بیشتر از حالت معمول نیز بشود.

بعد از عرضه بازی به صورت باندل همراه با یک کنسول جدید، ممکن است به نظر نرسد که شما در آن مرحله یک بازی 40 دلاری یا 60 دلاری خریداری می‌کنید ، اما من به شما اطمینان می‌دهم که این بازی ارزش آن را دارد. به خصوص برای همه کسانی که ممکن است خودشان بازی نکنند اما کنسول PS5 را به عنوان هدیه برای شخص دیگری انتخاب می‌کنند. آیا افرادی که از ابتدا تفاوت بین Watch Dogs یا Spider-Man را نمی‌دانند، واقعاً به غیر از این تفاوت قیمت هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بازی را بخرند، نگاه می‌کنند؟ برای برخی ممکن است قیمت فاکتور مهمی باشد برای برخی هم خیر، اما قیمت کم Spider-Man: Miles Morales میتواند به عنوان یک مزیت بزرگ در خط تولید و عرضه کنسول PS5 مبدل شود.

Spider Man

در حالی که سال 2020 سالی جذاب برای گیمرها با عناوین خارق العاده زیادی است که دلایل فراوانی برای خرید آن‌ها وجود دارد و به طور کلی شش ماه عالی برای بازی‌ها خواهد بود، Spider-Man: Miles Morales قطعا چند ترفند در آستین دارد که خود را از سایر موارد متمایز کرده و خودنمایی کند. چه مخاطبان قدیمی آن را که دهه‌ها قبل شکل گرفته و از آن زمان بیشتر و بیشتر شده است، در نظر بگیرید یا اینکه عناوین دیگر معرفی PS5 به اندازه کافی جلب توجه نمی‌کنند و جذاب نیستند یا موضوعات قیمت بازی، دشوار است تصور کنیم که این بازی فروش فوق العاده خوبی نداشته باشد و احتمالاً تعریف کننده قدرت و توانایی کنسول PS5 باشد. مایلز مورالس کاملاً در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند تعداد بیشتری از بازیکنان کنونی PS4 را به PS5 بیاورد و همچنین در میان کسانی که قصد دارند PS5 را هنگام عرضه اولیه PS5 دریافت کنند، که اتفاقی بسیار جذاب و هیجان انگیز با توجه به تمام این موارد، به راحتی می‌توان فهمید که این بازی به خوبی می‌تواند نظر گیمرها را جلب کرده و در نهایت یکی از بزرگترین بازی‌های سال باشد.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.