Menu

تماشا کنید: 10 دقیقه از گیم‌پلی COD Black Ops – Cold War، تاریخ شروع بتا و حالت جدید Fireteam

ماه گذشته از بازی Call of Duty: Black Ops – Cold War بالاخره رونمایی شد اما صد البته اصلی‌ترین چیزی که طرفداران Call of Duty به آن اهمیت می‌دهند بخش چندنفره است. خوشبختانه Activision و TreyArch روز جاری از بخش چندنفره آن رونمایی کردند و بسیار امیدوار کننده به‌نظر می‌رسد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، نقشه‌های بخش چندنفره Call of Duty: Black Ops – Cold War شامل مناطقی از سرتاسر جهان مثل میامی، آتلانتیک شمالی، آنگولا، ازبکستان و روسیه می‌شود و به‌نظر می‌رسد Black Ops – Cold War روی مناطق جنگی بزرگ‌تر با حس طبیعی‌تر متمرکز است. بعضی از این نقشه‌ها شباهت‌هایی به مناطق فرانچایز Battlefield از EA دارند (اینکه چنین چیزی نکته مثبتی است یا نه به خود شما بستگی دارد). Treyarch همچنین از یک بخش Co-Op به‌نام Fireteam هم رونمایی کرده که در آن می‌توانید با 3 بازیکن دیگر ماموریت‌های متنوعی را انجام دهید. در ادامه می‌توانید تریلر رونمایی از بخش چندنفره را تماشا کنید:

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به‌صورت تمام صفحه

جزئیات بیشتر از 5 نقشه جدید بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops – Cold War:

نقشه Armada: این نقشه براساس پروژه‌ای در دوران جنگ سرد به‌نام آزوریان طراحی شده است. نیروهای ایالات متحده و شوروی در پی جست‌وجو برای نمونه‌ای از یک زیردریایی هسته‌ای به اقیانوس آتلانتیک شمالی آمده‌اند. هر کس که آن را زودتر پیدا کند شرایط جنگ به نفع او تغییر خواهد کرد؛ چه شوروی و چه ایالا متحده! با زیپ‌لاین از یک کشتی به کشتی دیگر بروید یا با قایق‌های جنگی برای تغییر شرایط جنگ تلاش کنید.

نقشه Crossroads: در مسیری حیاتی و مهم در ازبکستان که به افغانستان ختم می‌شود، نیروهای ناتو برای به دام انداختن یک کاروان نظامی شوروی که موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را با خود به‌همراه دارند کمین کرده‌اند. در بیابان صحرایی و یخ‌زده شوروی، یک اسکادران آماده است تا در مقابل هر نیروی ویژه‌ای بجنگد تا اطلاعات محرمانه این کاروان و منابع لزومی برای عملیات‌ آینده آن‌ها را تصرف کند. از تانک‌ها برای نابودی موقعیت دشمنان استفاده کنید یا با اتوموبیل‌های برفی به پشت سر دشمنان بروید و خط دفاعی آن‌ها را نابود کنید.

نقشه Miami: شخصیت Perseus برای نجات یکی از متحدان مورد اعتماد خود با استخدام نیروهای DGI در ساحل جنوبی مشهور میامی به ارتش حمله کرد تا مانع انتقال زندانی‌ها شود. نیروهای CIA شبانه در میان ساختمان‌هایی با سبک معماری آرت دکو و نور چراغ‌ها به دنبال حذف نیروهای باقی مانده DGI و پیدا کردن سرنخ برای مخفی‌گاه Perseus هستند.

نقشه Moscow: در قلب اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، یک گروه ویژه از نیروهای شوروی (Spetsnaz) به یکی از مخفی‌گاه‌های CIA فرستاده شدند تا با تصرف آن منطقه، ماموران باقی مانده CIA را گروگان بگیرند و از برنامه‌های آینده نیروهای ناتو اطلاعاتی به‌دست آورند. گزارشات اولیه حاکی از آن هستند که آتش آن منطقه برانگیخته شده و جنگ به خیابان‌ها کشیده شده و همین باعث می‌شود تیم دوم نیروهای عملیاتی ویژه CIA به عنوان نیروی پشتیبان به این منطقه اعزام شوند.

نقشه Satellite: در اعماق بیابان‌های آنگولا در آفریقای مرکزی، یکی از ماهواره‌های شناسایی ساخت آمریکا به‌نام KH-9 که به‌شدت محرمانه بود زمین‌گیر شده و احتمالا این کار توسط Perseus انجام شده است. نیروهای استخدام شده DGI به دنبال جمع‌آوری اطلاعات حساس آن هستند اما در عین حال ناتو هم اسکادران‌های MI6 را به منطقه فرستاده تا آنجا را پاک‌سازی کرده و نیروهای DGI را از بین ببرند.

و در ادامه اطلاعاتی از Fireteam و حالت‌های PvP جدید بخش چندنفره:

Fireteam:

Fireteam یک بخش 40 نفره جدید Black Ops – Cold War است که 10 تیم 4 نفره در آن حاضر می‌شوند و نه تنها اپراتورها، بلکه محیطی که در آن مبارزه می‌کنند هم در شرایط جنگ تاثیر می‌گذارند. اولین حالت در دسترس Fireteam با نام Dirty Bomb آغاز خواهد شد که با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی اطلاعات بیشتری هم از آن منتشر می‌شوند.

VIP Escort:

در این حالت که دو تیم 6 نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، یک نفر به‌طور شانسی به VIP تبدیل می‌شود و یک تیم باید از او محافظت کند و تیم دیگری به دنبال کشتن وی باشد. این بازیکن بسیار مهم فقط یک هفت‌تیر، دودزا و UAV و رضایت محافظت شدن توسط 5 نفر دیگر را خواهد داشت.

این بازیکن VIP باید به منطقه مورد نظر برای خروج و فرار از محل جنگ برسد و هنگامی که تیم مقابل به او حمله می‌کند، یاران وی باید مراقب باشند و نگذارند که چنین اتفاقی بیفتد. یک بازیکن VIP در صورت مرگ در یک راند، تا راند بعدی وارد بازی نمی‌شود اما قبل از مرگ کامل، هم‌تیمی‌ها می‌توانند یکدیگر را نجات دهند (Revive کنند).

Combined Arms:

دو تیم 12 نفره مقابل هم قرار می‌گیرند و ترکیبی از مبارزات پیاده‌نظام و وسایل نقلیه خواهد بود که اندازه آن نسبت به سایر حالت‌ها بزرگ‌تر است. وسایلی مثل تانک‌ها، ماشین‌های برفی، هلیکوپترهای جنگی یا Wakerunner بسته به نقشه مورد نظر در دسترس قرار می‌گیرند و در کنار آن برخی بازیکنان می‌توانند با پای پیاده به مبارزه بروند و در نتیجه لحظات فک براندازی خواهیم داشت. در زمان عرضه، چندین نقشه در حالت‌های انگشت‌شمار Combined Arms مثل Domination در دسترس قرار می‌گیرد.

10 دقیقه از گیم‌پلی بخش چندنفره Call of Duty: Black Ops – Cold War

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به‌صورت تمام صفحه

شرکت Activision همچنین تایید کرد Call of Duty: Black Ops – Cold War از کراس پلی در بین تمام پلتفرم‌های نسل فعلی و بعدی پشتیبانی می‌کند. ضمنا تایید شد که Warzone هم با محتویات Cold War ترکیب می‌شود. البته تغییری در نقشه نمی‌بینیم و به جای آن همین نقشه فعلی Verdansk تکامل می‌یابد.

نسخه نسل بعدی و کامپیوتر هم از رزولوشن 4K، نرخ 120 فریم بر ثانیه، Ray Tracing ،HDR، صدای 3 بعدی، ابزار فوتوگرامتریک و مواردی دیگر پشتیبانی می‌کند. نسخه PS5 همچنین از هپتیک فیدبک کنترلر DualSense بهره می‌برد و نسخه کامپیوتر هم از فناوری DLSS انویدیا استفاده می‌کند.

در ادامه همچنین اطلاعاتی هم از بتای بخش چندنفره به اشتراک گذاشته می‌شود (طبق معمول، بازیکنان PlayStation زودتر از همه به آن دسترسی خواهند داشت):

هفته اول؛ دسترسی زودهنگام PlayStation: روزهای 17 و 18 مهر کسانی که Black Ops – Cold War را روی PS4 یا PS5 پیش‌خرید کرده باشند، به بتای آن در PlayStation 4 دسترسی زودهنگام خواهند داشت.

هفته اول؛ بتای عمومی PlayStation 4: از 19 الی 21 مهر بتا برای تمام دارندگان PlayStation 4 رایگان خواهد بود. در صورت داشتن PS4 و اتصال اینترنت مشکلی نخواهید داشت اما برای برخی بخش‌ها و مناطق نیاز به PS PLUS است.

هفته دوم؛ دسترسی زودهنگام کامپیوتر و Xbox One: روزهای 24 و 25 مهر بتا برای تمام کسانی که Black Ops – Cold War را روی Xbox One یا Xbox Series X یا کامپیوتر از طریق Battle.Net پیش‌خرید کرده باشند در دسترس قرار می‌گیرد.

هفته دوم؛ بتای عمومی کامپیوتر، PS4 و Xbox One: هفته دوم بتا برای کامیپوتر، PS4 و Xbox One است که از 26 الی 28 مهر در دسترس قرار می‌گیرد.

بازی Call of Duty: Black Ops – Cold War روز 13 نوامبر (23 آبان) برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. این بازی همچنین همزمان با عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X برای آن‌ها هم در دسترس قرار می‌گیرد.