Menu

از کاور جدید مجله Game Informer رونمایی شد: Kena Bridge of Spirits و اطلاعات جدید از این بازی

تاکنون حرف‌های زیادی درباره SSD بسیار پرسرعت کنسول PlayStation 5 زده شده است. تیم سوئینی از Epic Games گفته بود این SSD حتی در قوی‌ترین کامپیوترهای امروزی هم دیده نمی‌شود (البته این حرف او مربوط به قبل از زمانی است که Nvidia از RTX IO رونمایی کند).

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، سایت Game Informer به‌تازگی از جدیدترین کاور مجله خود رونمایی کرده که به بازی Kena: Bridge of Spirits اختصاص دارد. بدین ترتیب با سازندگان آن هم مصاحبه اختصاصی انجام شده و راجع به همین بحث SSD در این بازی اطلاعاتی ارائه شد.

به گفته سازندگان، به لطف SSD کنسول PlayStation 5 بازی Kena: Bridge of Spirits در عرض 2 ثانیه بارگزاری می‌شود. آن‌ها در ادامه راجع به تجربه ساخت بازی با PS5 گفتند: "واقعا تا به اینجا عالی بوده است. ما بیشتر زمان این پروژه را به ساخت بازی روی PS4 اختصاص دادیم و فشرده‌سازی و دریافت Performanceای که از آن می‌خواستیم به یک کابوس تبدیل شده بود. اما بعد از انجام تمام این کارها وقتی سراغ PS5 رفتیم عالی بود چون یک پایه خوبی داشتیم و می‌توانستیم حتی آن را بهتر هم بسازیم و از نهایت سخت‌افزار قوی‌تر آن استفاده کنیم."

جاش گریر و مایک گریر از استودیوی Ember Lab در ادامه درباره استفاده از فناوری‌های کنترلر DualSense مثل هپتیک فیدبک و تریگرهای تطبیقی صحبت کردند:

مایک: تریگرهای کنترلر DualSense یک حالت استحکام و مقاومت با خود دارند و ما از آن‌ها برای حملات سنگین و همچنین تیرکمان استفاده می‌کنیم. شما آن را می‌کشید و طوری به‌نظر می‌رسد و استحکام حسی می‌دهد که انگار واقعا یک تیر را محکم می‌کشید و سفت می‌شود.

جاش: تریگرها بخشی از آن هستند و وقتی هپتیک‌ها را هم به روی کار بیاوریم واقعا نتیجه‌ای عالی به‌دست می‌آید. بدیهی است که سفتی و فشار را در انگشت اشاره خود حس می‌کنید اما با کشیدن کمان و اضافه کردن Rot به آن (موجودات کوچک سیاه رنگ در تریلر) می‌توانید پرش آن‌ها روی کف دست خود را حس کنید. با استفاده از قدرت ویژه ابر Rot، حرکت ابر از چپ به راست را در دستان خود احساس خواهید کرد.

Bridge of Spirits در یک دنیای خیالی روایت می‌شود که خانه مناطق مختلف شرقی است. مثلا شباهت‌هایی بین دنیای آن با ژاپن، جزیره بالی و مناطقی دیگر در ویژگی‌های جغرافیایی و معماری آن پیدا می‌کنید.

در تریلر موجودات کوچکی وجود داشتند که نام آن‌ها Rot است که هم در داستان و هم در گیم‌پلی اهمیت دارند. Kena می‌تواند آن‌ها را با گشتن در دنیای بازی پیدا کند (به Toadهای مخفی در بازی Paper Mario شبیه هستند) و به او محلق می‌شوند. نام آن‌ها هم تصادفی انتخاب نشده (پوسیدگی، فاسد شدن) چون آن‌ها مسئول متلاشی شدن محیط اطراف هستند و پراکندگی آن‌ها یکی از دلایلی است که این منطقه در حال فاسد شدن است.

Rotها کارهای زیادی می‌توانند بکنند. خارج از مبارزات، Kena می‌تواند از آن‌ها بخواهد که برای کمک به او چیزهای سنگین را حرکت دهند. آن‌ها می‌توانند برای شما پل‌های بزرگ و موقتی بسازند تا بتوانید به فواصل دورتر هم بروید. گاهی اوقات Kena نمی‌تواند ارتفاع زیاد را بپرد و Rotها با روی هم قرار گرفتن یک قلاب برای او درست می‌کنند. در مبارزات Kena می‌تواند از آن‌ها بخواهد که حواس دشمنان را پرت کند یا با استفاده از Rotها می‌توانند حملات خاص و ویژه ایجاد کند. با این حال، Rotها کمی از طبیعت می‌ترسند بنابراین Kena باید ابتدا کمی به دشمنان آسیب وارد کند تا Rotها هم وارد مبارزه شوند.

Game Informer گزارش داد که حداقل در دموی تجربه شده توسط آن‌ها، برای Kena امکان شخصی‌سازی وجود نداشت اما با این حال می‌توان ظاهر Rotها را با انواع کلاه‌ها تغییر داد. این کلاه‌ها را می‌توان در دنیای بازی پیدا کرد یا با خرج کردن Gemها به‌دست آورد. البته پرداخت‌های درون برنامه‌ای در این بازی وجود ندارند.

Kena: Bridge of Spirits بازی جهان آزادی نیست. شما در ابتدای بازی وارد یک روستا می‌شوید و آن روستا به مانند یک HUB می‌ماند و از طریق آن می‌توانید به مناطق مختلف دنیای بازی سفر کنید. این عنوان را بک بازی خطی گسترده در نظر بگیرید؛ در طول مسیر اصلی رازها و چیزهایی پیدا می‌کنید اما جهان آزاد نیست.

تفاوت‌هایی بین نسخه PS4 و PS5 وجود دارد. مقایسه تصویری در دسترس نیست اما مثلا در نسخه PS5 تعداد Rotهای درون صفحه بیشتر است. در PS5 می‌توانید همه آن‌ها را همزمان در صفحه ببینید. در PS4 همچنان می‌توانید هر 100 مورد از آن‌ها را پیدا کنید ولی در صفحه خود تعداد کمتری حضور دارند البته تاثیر آن‌ها در مبارزات یا حل معماها تغییری نمی‌کند اما تعداد آن‌ها در صفحه یکسان نخواهد بود. همچنین جنگل‌ها و شاخ‌وبرگ‌ها در نسخه PS5 پرپشت‌تر و متراکم‌تر هستند.

به دلیل وجود فعالیت‌های جانبی، نمی‌توان گفت که چه مدت برای تکمیل بازی زمان نیاز دارید اما جاش گفت می‌خواهند چیزی بسازند که بازیکنان در طول یک آخر هفته به‌راحتی تمام کنند.

بازی Kena: Bridge of Spirits در سال 2020 برای کامپیوتر (از طریق فروشگاه Epic) و کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. ارتقا از نسخه PS4 به PS5 رایگان است و همچنین قیمت اصلی خود بازی هم 60 دلار نیست (ولی قیمت را اعلام نکردند).