Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Crusader Kings III؛ تجربه‌ای واجب و به شدت اعتیادآور برای عاشقان سبک استراتژی

چند روز پیش پس از نزدیک به 8 سال جدیدترین نسخه از سری Crusader Kings روانه بازار شد و خب با توجه به نمرات بازی به نظر می‌رسد که شاید حتی با یکی از نامزدهای بهترین بازیِ سال روبرو باشیم.

به گزارش پردیس‌گیم وظیفه‌ی ساخت این دنباله برعهده‌ی استودیو Paradox Development بوده و Paradox Interactive نیز آن را منتشر کرده است. Crusader Kings III عنوانی استراتژی بوده که همانند نسخه‌های پیشین در قرون وسطی جریان داشته و این بار نیز قرار است با ده‌ها راهِ مختلف و جدید مطمئن شود که امپراطوری شما تبدیل به برترین خواهد شد.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را مرور می‌کنیم.

Twinfinite 100

Crusader Kings III بدون‌شک عنوانیست که پتانسیل به هم‌ریختن کامل برنامه خواب‌تان را دارد. من بعد از نوشتن این نقد و بررسی، تازه متوجه شدم که چقدر از کمبود خواب رنج می‌برم؛ و خب همه‌ی این‌ها تقصیر استودیو Paradox است.

VG247 100

Crusader Kings III تا اینجا به نظر من بهترین بازی سال است. اگر به دنبال یک بازی استراتژی جدید با کمیِ چاشنی نقش‌آفرینی هستید که بتواند در طول این قرنطینه برای بیش از 500 ساعت شما را سرگرم کند، بدون‌شک باید این بازی را در لیست خود قرار دهید. هم‌چنین بهتر است بدانید که Paradox تایید کرده که از بازی برای مدتی طولانی پشتیبانی خواهد کرد و اولین افزونه و بسته گسترش‌دهنده نیز از همین الان در دست توسعه است.

IGN 100

Crusader Kings III یک بازی استراتژی فوق‌العاده، یک نقش‌آفرینیِ عالی و استاد استفاده از سیستم‌های موجود و بهتر و عمیق‌تر کردن آن‌ها است. من نسخه‌های قبلی را برای صدها ساعت تجربه کرده بودم و انتظار داشتم که نسخه سوم نیز برای همین مدت مرا جذب خود کند و خب تمامی شخصیت‌ها و داستان‌های عشق، نبرد، پیروزی و شکستی که از بازی‌های قبلیِ من به وجود آمدند از همان ابتدا نوید چیزی افسانه‌ای را می‌دادند. در واقع، اگر من مجبور باشم یک بازی را انتخاب کرده و تا آخر عمرم فقط به تجربه‌ی آن بپردازم، تصمیم‌گیری خیلی سخت نخواهد بود. ختم کلام؛ همگی به استاد و پادشاه جدید بازی‌های استراتژیکِ تاریخی سلام کنید.

PC Gamer 94

Crusader Kings III باورنکردنی است. این بازی یک موتور داستان‌سازیِ قدرت‌مند است که همواره از دلِ تاریخ داستان‌هایی جذاب، شخصیت‌های به طرز جالبی عصبی و معماهایی سرگرم‌کننده تولید می‌کند. من به شدت عاشق این بازی شده‌ام به حدی که وارد یک درام دیجیتالی شده و نمی‌توانم بازی را کنار بگذارم. آیا "آلفرد" بالاخره از شر شکنجه‌ها خلاص شده و دوست پیدا می‌کند؟ حالا که "بیورن" می‌داند همسرش عاشق رئیسش شده، چه کاری انجام می‌دهد؟ قاتل بعدی چه کسی خواهد بود؟ باید وقت کمتری را صرف نوشتن نقد و بررسی کرده و زمان بیشتری را صرف افسانه‌ها و سلسله‌هایم کنم.

DualShockers 90

Crusader Kings III یکی از آن تجربه‌های به شدت حاص و منحصربه‌فرد است که دسیسه‌ها، لذت پیروزی و طعم تلخ شکست را به خوبی با هم ترکیب کرده است.

Windows Central 90

این عنوان بهترین نسخه در تاریخ سریِ Crusader Kings بوده و تجربه‌ی آن بر هر عاشق و طرفدارِ سبک استراتژی واجب است.

Eurogamer Italy 90

Crusader Kings III دنباله‌ای بدون نقص بر عنوان شاهکار Crusader Kings 2 است. مکانیک‌های عمیق‌تر، رابط کاربری بهتر، و گیم‌پلی روان این بازی را تبدیل به یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین بازی‌های استراتژی موجود در بازار کرده است.

God is a Geek 90

Crusader Kings III ی بازی مدیریت امپراطوری عالی بوده و حتی در همین حال که نسبت به عناوینی نظیر Civilization VI راحت‌تر بوده، آسان‌تر نیست. این بازی عنوانیست شبیه‌ساز که تجربه‌ی آن بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، سرگرم‌کننده و اعتیادآور است.

GameSpot 80

در برخی زمینه‌ها، Crusader Kings III عملکردی عالی دارد. با اینکه بازی همیشه بی‌نقص نیست، و گاهی اوقات واقعا شما را زحمت می‌اندازد، ولی چیزی شگفت‌انگیز دارد که به خوبی همه چیز را در کنار هم قرار داده و سبب می‌شود بازی عملکردی مطلوب داشته باشد. بازی‌های استراتژی می‌توانند با توجه به سقوط و رشد امپراطوری‌های داستان‌هایی جذاب تعریف کنند ولی روایت‌شان معمولا به اندازه‌ی این بازی تاثیرگذار و و قوی نیست.

میانگین نمرات در وبسایت متاکریتیک: 91


در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.