Menu

30 بازی مورد انتظار کنسول PlayStation 5؛ قسمت اول

"ترجمه شده از Gamingbolt"

فقط چند ماه تا عرضه کنسول PlayStation 5 فاصله داریم. اکنون می‌خواهیم علاوه بر بازی‌های زمان عرضه، بازی‌هایی که تا چند سال آینده برای این کنسول منتشر می‌شوند را بررسی کنیم. در ادامه نگاهی به 15 بازی که هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت منتظر آن‌ها هستیم می‌اندازیم. با پردیس‌گیم همراه باشید.

Astro’s Playroom

ربات دوست‌داشتنی Astro به نوعی نماد و نشان موفقیت PS5 محسوب می‌شود چون در تمام کنسول‌های PS5 از همان ابتدا وجود خواهد داشت. Astro’s Playroom دنباله Astro Bot Rescue Mission است که بازیکنان را با ویژگی‌های کنترلر DualSense آشنا می‌کند. ما آن را یک بازی جدا محسوب می‌کنیم چون ساعت‌ها محتویات پر از محیط‌ها و چالش‌های متفاوت با خود به‌همراه دارد.

Demon's Souls

بازسازی کامل Demon's Souls در هر صورت هیجان‌انگیز و عالی است؛ چه بازی زمان عرضه باشد و چه نباشد. استودیوی Bluepoint Games این بازی کلاسیک PS3 را با جلوه‌های بهبود یافته و نو، زیباتر ساختن برخی مناطق و به‌روز کردن دشمنان قدیمی به استانداردهای نسل بعدی بازسازی می‌کند. Demon's Souls همچنین از ویژگی‌های کنترلر DualSense بهره می‌برد تا مبارزاتی "دقیق‌تر، تاریک‌تر و مرگ‌بارتری" را به نمایش بگذارد که دقیقا همین انتظار را از این بازی داریم. توضیحات سازندگان درباره چگونگی استفاده از DualSense را در این بخش مطالعه کنید.

Destruction AllStars

عنوان Destruction AllStars بازی جدید استودیوی Lucid Games است که توسط کارمندان سابق Bizarre Creations با سابقه کار روی Project Gotham Racing تاسیس شده است. Destruction AllStars یک بازی مبارزه‌ای ماشینی است که در آن رقابت کنندگان برای ناکار کردن همدیگر تلاش می‌کنند. بخشی در بازی وجود دارد که رانندگان با پای پیاده و بدون ماشین در زمین مبارزه حضور پیدا می‌کنند اما فعلا باید منتظر جزئیات بیشتر در این رابطه باشیم.

GhostWire: Tokyo

بازی GhostWire: Tokyo اول به عنوان انحصاری زمانی برای PS5 منتشر خواهد شد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، روایت داستان آن در شهر توکیو شکل می‌گیرد که بعد از یک اتفاق اکثر مردم آن ناپدید می‌شوند. در عین حال Visitors، ارواحی که قصد شومی دارند، شهر را تسخیر کرده‌اند. بازیکن باید با توانایی‌های ماورا الطبیعه خود آن‌ها را شکست دهد و از راز ناپدید شدن مردم پرده بردارد. GhostWire: Tokyo عنوان اول شخصی است که بازیکنان با ترکیبی از جادوها و توانایی‌های مختلف با Visitorها مبارزه می‌کنند. این بازی سال آینده برای PS5 و PC منتشر خواهد شد.

Godfall

عنوان Godfall در سبک اکشن نقش‌آفرینی و Co-Op است که توسط استودیوی Counterplay Games ساخته می‌شود و ترکیبی از مبارزات Hack and Slash با مکانیک‌های لوتر است. در این داستان آخرین بازماندگان Knight’s Order به سفری در بین قلمروهای مختلف می‌روند تا Macros که قصد نابودی دنیا دارد را شکست دهند. بازیکنان چیزهای مختلفی مثل توانایی‌ها و Perkهای متفاوت و 5 کلاس از سلاح‌ها را برای مبارزه در اختیار خواهند داشت که شامل شمشیرهای سنگین بزرگ یا حمل همزمان دو شمشیر می‌شود. هنوز جزئیاتی درباره اینکه بعد از پایان داستان اصلی چه محتویاتی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد منتشر نشده اما Godfall بازی سرویس‌محوری نیست و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم ندارد. این عنوان سال 2020 برای PS5 و PC منتشر می‌شود.

The Legend of Heroes: Hajimari no Kiseki

بازی The Legend of Heroes: Hajimari no Kiseki یا Trails of the Beginning این ماه در ژاپن برای PS4 منتشر می‌شود و دنباله Trails of Cold Steel 4 است. این بازی برای PS5 هم منتشر می‌شود و با وجود اینکه انحصار منطقه‌ای عرضه بازی‌ها معمولا تا 2 سال طول می‌کشد، اما هنوز چیزهای زیادی هستند که باید برای آن‌ها هیجان‌زده بود. علاوه بر 3 شخصیت قابل بازی به‌نام‌های Rean ،Lloyd و C مرموز، تعداد زیادی شخصیت‌های جدید دیگر شما را همراهی می‌کنند و داستانی حماسی با بازگشت مکانیک‌های جنگ و اپیزودهای شخصیت‌ها را شاهد هستیم.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales قطعا بازی مهم و کلیدی زمان عرضه PS5 است؛ هرچند ابهاماتی وجود دارد که آیا یک بازی کاملا مستقل است یا یک گسترش‌دهنده برای Spider-Man 2018 (ولی اخیرا طبق گزارشات و اعلام سازندگان، با یک بازی کاملا مستقل مثل Uncharted: The Last Legacy طرف هستیم). با وجود اینکه اندازه و وسعت آن نسبت به نسخه قبلی کوچک‌تر است، اما در این داستان شخصیت مایلز مورالز می‌آموزد که چگونه یک مرد عنکبوتی باشد. مایلز مورالز ماموریت‌ها و توانایی‌های منحصر به‌فردی دارد که گیم‌پلی او را نسبت به مرد عنکبوتی پیتر پارکر متفاوت می‌سازد و در عین حال با دشمنان متفاوتی هم روبه‌رو می‌شود. این بازی از ویژگی‌هایی مثل Ray-Tracing، بارگذاری فوری و گزینه‌ای برای بازی در رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند تا با ترکیب این امکانات حس کاملا نسل بعدی داشته باشیم.

Bugsnax

بازی Bugsnax که توسط سازندگان Octodad ساخته می‌شود، گاهی اوقات حس راحت و جمع‌وجوری می‌دهد و گاهی هم شما را با ترس آزار می‌دهد. بازیکنان در Bugsnax یک خبرنگار هستند که به درخواست Elizabert Megafig به جزیره Snaktooth سفر می‌کنند. به مقصد که می‌رسید متوجه می‌شوید او ناپدید شده و حالا باید در حالی که نیروهای مرموزی در پس‌زمینه ماجرا شما را تعقیب می‌کنند، بیش از 100 مورد Bugsnax متفاوت را تصرف کنید. Bugsnax در سال 2020 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر می‌شود.

Deathloop

8 هدف باید تا نیمه شب کشته شوند؛ ظاهرا کار سرراست و راحتی برای Colt است. با این حال، زندگی در جزیره Blackreef بخاطر حلقه عجیب زمان چندان ساده نیست. در نتیجه، هرگاه که Colt شکست بخورد، حلقه را از اول شروع می‌کند و با یادآوری اشتباهات خود و انجام هرکار ممکنی مثل استفاده از قدرت‌های متفاوت و مخفی‌کاری و سلاح‌ها ماموریت خود را به اتمام می‌رساند. با این حال، شخصی دیگر به‌نام Julianna هم در این دنیا حضور دارد که می‌خواهد حلقه را حفظ کند و به عنوان هوش مصنوعی یا یک بازیکن دیگر که قصد نابودی بازی شخص دیگر را دارد ظاهر می‌شود. Deathloop در نیمه دوم سال 2021 به عنوان یک انحصاری زمانی کنسولی برای PS5 و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

The Pathless

عنوان The Pathless یک بازی اکشن ماجراجویی از تیم سازنده Abzu است و درباره Hunterای است که به جزیره‌ای عجیب و پوشیده شده از تاریکی وارد می‌شود. این Hunter به دنبال از بین بردن طلسم جزیره است و در این راه یک همیار عقاب هم دارد. در این بازی به گشت‌وگذار در خرابه‌های باستانی برای حل معماها و مبارزه با دشمنان عظیم در مناظر بزرگ می‌پردازید. The Pathless در PS5 از صداگذاری 3D و عدم وجود صفحات بارگزاری پشتیبانی می‌کند و همچنین برای کامپیوتر، PS4 و Apple Arcade منتشر می‌شود.

Gran Turismo 7

جالب است که نسخه هفتم Gran Turismo درست هفت سال بعد از آخرین نسخه شماره‌دار این سری معرفی شد ولی هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست. اما وجود ویژگی‌های مختلفی مثل بازگشت بخش کمپین سنتی‌تر، تنظیم و اصلاح اختصاصی خودروها، وجود خودروهای دست دوم و GT Auto تایید شدند. البته می‌توانید انتظار ویژگی‌هایی هم از Gran Turismo Sport مثل Brand Central و Scapes را داشته باشید. Gran Turismo 7 با Ray Tracing و جلوه‌های بصری زیبا می‌تواند یک برنده دیگر در این فرانچایز باشد.

Guilty Gear Strive

بازی Guilty Gear Strive در اصل برای PS4 برنامه‌ریزی شده بود اما Arc System Works تایید کرد این بازی برای PS5 و کامپیوتر هم در بهار 2021 منتشر می‌شود. استایل هنری این بازی قطعا نکته جالب توجه آن است و شخصیت‌های دوست‌داشتنی مثل Sol Badguy ،Ky Kiske و Mai و Chipp Zanuff در کنار مبارزان جدیدتری مثل Nagoriyuki بازگشته‌اند. Guilty Gear Strive همچنین بسیاری از جنبه‌های بازی‌های قدیمی را ساده‌تر ساخته اما Roman Cancels ،Dust Attacks و RISC Gauge همگی با تغییرات جزئی وجود دارند.

Horizon 2 Forbidden West

شخصیت Aloy در دنباله به‌شدت مورد انتظار بازی تحسین شده Horizon Zero Dawn به غرب می‌رود و این بار با یک آفت و بیماری می‌جنگد که سرزمین آن‌ها را نابود کرده است. او در مسیر خود با ماشین‌های جدیدی مثل Sunwings و Tremortusk و قبیله‌های دشمن مواجه می‌شود. نقشه بازی در کل بزرگ‌تر است و از یوتا تا اقیانوس آرام را در خود دارد و این بار می‌توان به زیر آب هم رفت. Horizon Forbidden West فعلا برای عرضه در سال 2021 برنامه‌ریزی شده و جزئیات بیشتر از آن در سال آینده منتشر می‌شوند.

Goodbye Volcano High

یک بازی ماجراجویی روایت‌محور در دنیای دایناسورهای انسان مانند با کلمه Goodbye در نام خود؛ قطعا اتفاق بدی نمی‌افتد! در Goodbye Volcano High دایناسورهای Fang ،Trish ،Naomi و Naser زندگی پراحساس دبیرستانی خود را برای فارق‌التحصیل شدن می‌گذارنند. این بازی سال آینده برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

Kena: Bridge of Spirits

بازی اکشن ماجراجویی Kena: Bridge of Spirits از استودیوی Ember Lab یک انحصاری زمانی کنسولی برای پلتفرم‌های سونی است. همه چیز درباره Kena است که یک مرشد برای موجوداتی به‌نام Rot است و در عین حال با نیروهای تاریک هم می‌جنگد. با وجود کوچک بودن تیم سازنده، اما Kena: Bridge of Spirits دارای استایل زیبایی بوده و حتی ارتقای نسخه PS4 به PS5 هم رایگان خواهد بود. این بازی در سال 2020 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر می‌شود و آن زمان می‌توانیم ببینیم گیم‌پلی آن در چه سطحی است.