Menu

معماری ورودی/خروجی جدید NVIDIA عملکرد SSD کنسول PS5 را به کامپیوتر می‌آورد

تاکنون چیزهای زیادی از معماری جادویی SSD کنسول PlayStation 5 شنیده‌ایم که می‌تواند سرعت بارگزاری و نمایش جزئیات را به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش دهد و حتی در دنیای کامپیوتر هم چنین چیزی دیده نشده است. اکنون اما به دور از تعجب، این انحصار به پایان رسیده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از FPSREVIEW، شرکت NVIDIA معماری ورودی/خروجی جدیدی به‌نام RTX IO معرفی کرده که از DirectStorage API استفاده می‌کند و با فشرده‌سازی و بارگزاری مستقیم Assetها از واحد پردازنده گرافیکی، وعده جهشی بسیار بزرگ در Performance می‌دهد. این یعنی دیگر خبری از به‌وجود آمدن گلوگاه‌های واحد پردازنده مرکزی نیست و کاهش قابل توجه‌ای در استفاده از پردازنده شاهد خواهیم بود (20x).

NVIDIA همچنین ادعا می‌کند RTX IO امکان پرفورمنسی 100 برابر سریع‌تر از هارد درایوهای استاندارد و APIهای قدیمی‌تر فراهم می‌کند. این شرکت توضیح داد: "مواردی مثل لگ و نمایش کوتاه جزئیات کاهش می‌یابند و بافت‌های با کیفیت با ضریبی فوق‌العاده قابل نمایش هستند بنابراین اگر در یک جهان با سرعت زیاد در حال حرکت باشید، همه چیز به‌طور عالی اجرا می‌شود و بسیار خوب به‌نظر می‌رسند. علاوه بر این، با فشرده‌سازی بی‌ضرر، اندازه دانلود و نصب بازی‌ها قابل کاهش است و به بازیکنان اجازه ذخیره‌سازی بازی‌های بیشتر در SSD خود می‌دهد و در عین حال عملکرد بهتری هم دریافت می‌کنند."


برایان لانگلی از مایکروسافت گفت: "مایکروسافت مفتخر است که با NVIDIA برای آوردن مزایای نسل بعدی I/O برای بازیکنان ویندوز همکاری کند. DirectStorage برای ویندوز به بازی‌ها اجازه می‌دهد تا از فناوری پیشرفته RTX IO استفاده کنند و روشی بسیار تاثیرگذار و استاندارد برای سازندگان بازی‌هاست تا بهترین عملکرد ممکن را از واحد پردازنده گرافیکی و سیستم ورودی/خروجی به‌دست آورند. با DirectStorage حجم بازی‌ها کاهش می‌یابد، زمان بارگزاری‌ها کم می‌شود و دنیاهای مجازی می‌توانند غنی‌تر و پرجزئیات‌تر شوند و در عین حال روان و یکپارچه به اجرا در آیند."

مشخص نیست که آیا این ویژگی در انحصار کارت‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30 است یا در دسترس کارت‌های گرافیکی با معماری تورینگ هم قرار می‌گیرد.