Menu

فضای مورد نیاز بازی Cyberpunk 2077 کمتر از 200 گیگابایت و همگام با بازی‌های امروزی خواهد بود

بعد از رویداد اخیر Nvidia که با تریلر جدیدی از Cyberpunk 2077 همراه بود، شایعاتی در Reddit پخش شد که فضای مورد نیاز برای نصب این بازی بسیار زیاد خواهد بود. خوشبختانه استودیوی CD Projekt RED به سرعت این شایعات را تکذیب کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، مارچین مامِت از استودیوی CD Projekt RED، در توئیتر راجع به شایعاتی صحبت کرد که حاکی از آن بودند فضای مورد نیاز بازی Cyberpunk 2077 حدود 200 گیگابایت خواهد بود. مامت گفت با این وجود که هنوز استودیوی آن‌ها از سیستم مورد نیاز نسخه کامپیوتر این بازی رونمایی نکرده، اما می‌تواند رسما تایید کند که به 200 گیگابایت فضای خالی نیازی نیست. او رقم خاصی بیان نکرد اما گفت طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که فضای مورد نیاز مشابه بازی‌های امروزی باشد. ضمنا گفته شد سیستم مورد نیاز Cyberpunk 2077 به‌زودی مشخص خواهد شد.

با این وجود که Cyberpunk 2077 به 200 گیگابایت فضای خالی نیاز نخواهد داشت، اما اگر حجم آن بالا باشد هم دور از منطق نیست. طبق استانداردهای امروزی به‌نظر می‌رسد اکثر بازی‌های پر بودجه حداقل به 100 گیگابایت فضای خالی یا بیشتر نیاز دارند. با توجه به عظیم بودن Cyberpunk 2077، حجمی به این میزان تعجب برانگیز نخواهد بود. در هر صورت ولی کارمندان CD Projekt RED جادوی خاصی در بهینه‌سازی و فشرده‌سازی حجم بازی‌ها دارند پس امیدواریم که فضای مورد نیاز Cyberpunk 2077 بسیار کمتر از انتظارات باشد.

بازی Cyberpunk 2077 روز 29 آبان برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر می‌شود. بازی از روز اول عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X روی آن‌ها هم اجرا خواهد شد، اما بهبودهای تکمیلی و مخصوص به آن‌ها تا سال آینده انجام خواهند شد.