Menu

به گفته‌ی یوبیسافت قابلیت پشتیبانی از نسل قبل در PS5 بازی‌های PS3،PS2 یا PS1 را در بر نمی‌گیرد

به گزارش پردیس‌گیم، ما اندکی بیش از دو ماه با عرضه‌‌ی کنسول‌های نسل بعد فاصله داریم. هر دوی کنسول‌ها یعنی PS5 و Xbox Series X قرار است در ماه نوامبر میلادی عرضه شوند، البته هنوز اطلاعات زیادی هست که از آن بی خبریم. از جمله اطلاعاتی که از آن بی خبریم می‌توان به قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق کنسول‌ها اشاره کرد و همچنین فهرست دقیق بازی‌هایی که قرار است در هنگام عرضه‌ی کنسول‌ها به آن‌ها دسترسی یابیم.

یکی از سولات باقی مانده این است که پشتیبانی از نسل قبل در PS5 چگونه کار می‌کند، ما می‌دانیم که این قابلیت قرار است بر روی بازی‌های منتخب PS4 اعمال شود. اما آیا بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر را نیز پشتیبانی خواهد کرد؟ یوبیسافت احتمالاً به این پرسش ما، پاسخ داده است.

یوبیسافت در جدیدترین اظهار نظر عنوان کرده است که PS5 از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برخوردار خواهد بود، اما این قابلیت احتملاً کم و کاستی‌هایی به همراه خواهد داشت. این قابلیت بر روی بازی‌های منتخب PS4 اعمال خواهد شد، اما بر روی بازی‌های PlayStation 3, PlayStation 2 یا PlayStation امکان پذیر نخواهد بود.

یوبیسافت این نکته را نیز در بلاگش ذکر کرده است که سونی برای این مهم، یعنی اجرای بازی‌های PS4 بر روی PS5 تمهیداتی را نیز اندیشیده است تا این امر را برای بازیکنان دلنشین‌تر کند، از جمله قابلیت بازی چند نفره‌ی بین نسلی.

PS5 BACKWARD COMPATIBILITY

برخی از توسعه‌دهندگان تا کنون اعلام کرده‌اند که برای بازی‌هایشان به‌روزرسانی نسل بعدی رایگان عرضه خواهند کرد، به عنوان مثال می‌توان به Marvel’s Avengers و Kena: Bridge of Spirits اشاره کرد. از طرفی برخی دیگر رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده‌اند و برای ارائه‌ی این خدمات هزینه‌ی بیشتری را به طرق مختلف درخواست کرده‌اند، به عنوان نمونه Control و NBA 2K21 را می‌توان نام برد.

خب دوستان نظر شما چیست؟ آیا قابلیت پشتیبانی از نسل قبل را مهم قلمداد می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.