Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Wasteland 3؛ تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی

در Wasteland 3 شما وارد نبردی می‌شوید که تمام شرایط حاکی از آن هستند که شکست می‌خورید اما همچنان باید برای زنده نگه‌داشتن Arizona تلاش کنید. Patriarch of Colorado می‌خواهد سرزمین خود را از دست جاه‌طلبی و بلندپروازی 3 فرزند بی‌رحم و خونخوار خود نجات دهد و فقط به یک بیگانه، شما، برای انجام این کار اعتماد دارد.

شما در این بازی از بیابان‌های سوزناک به کوهستان‌های برفی سفر کرده و همه چیز را از اول شروع می‌کنید. پایگاه جدیدی می‌سازید، وسیله‌ای خوب برای حمل و نقل در برف پیدا می‌کنید، افراد جدیدی را تمرین می‌دهد و در بیابان‌های پر از دشمن می‌جنگید و در عین حال باید تصمیم بگیرید در سرزمینی که توسط فساد، فتنه، حزب‌های جنگجو، فرهنگ‌های ضد انسانی، باندهای خطرناک و رقابت تلخ بین خواهران و برادران نابود شده، به چه کسی اعتماد کنید. شما حتی از اعتماد به Patriarch هم مطمئن نیستید، اما وقتی بقای Arizona در دست اوست، چه کار دیگری از دست شما بر می‌آید؟

Wasteland 3 یک بازی نقش‌آفرینی گروهی از استودیوی inXile است که دارای مبارزات تاکتیکی چالش‌برانگیز، ساعت‌ها گشت‌وگذار و داستانی عمیق و واکنش‌پذیر پر از پیچیدگی، تغییر شرایط و تصمیم‌گیری‌های خشن و اخلاقی است. شما می‌توانید این بازی را در حالت تک‌نفره یا Co-Op در گروهی 6 نفره تجربه کنید و اعضای گروه خود را براساس سبک بازی خود شخصی‌سازی کنید. همچنین یک کامیون جنگی به‌نام Kodiak هم خواهید داشت که با ارتقا و مجهزسازی به انواع سلاح‌‌ها آن را تبدیل به یک غول سرسخت در مبارزات می‌کنید.

در ادامه با پردیس‌گیم همراه باشید تا نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم:

Player 2: 100/100

"تمرکز Wasteland 3 روی آزادی انتخابات و تصمیم‌گیری‌ها دومی ندارد و می‌توانیم آن را یک بنچمارک جدید برای روایت داستانی بازی‌های سبک CRPG در نظر بگیریم که گیم‌پلی فوق‌العاده جذاب و مکانیک‌های نقش‌آفرینی هم آن را پشتیبانی کرده‌اند."

Millenium: 90/100

"Wasteland 3 در خیلی از بخش‌ها بازی هیجان‌انگیزی است و با وجود اینکه تغییرات خیلی بزرگی در مکانیزم‌های این سبک ایجاد نمی‌کند، اما آن‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده است. Wastelnd 3 به بازیکن این فرصت را می‌دهد که کاملا خود را در دنیایی غرق کند که پر است از مبارزات دشوار (یا کاملا بی‌رحمانه)، موقعیت‌های تصمیم‌گیری، نویسندگی بالغ و باورپذیر، انتخابات و عواقب مختلف و تحلیل‌های متفاوت که باعث می‌شود بازیکن در بخش‌های بعدی بازی مسیر خاصی را انتخاب کند. بازی ریتم بسیار خوبی دارد و مبارزات، کاوش‌ها و توضیحات ماموریت‌ها دائما توجه و علاقه بازیکن را به خود جذب می‌کنند. یک نقش‌آفرینی ممتاز برای طرفداران."

COGconnected: 90/100

"در کل اشکلاتی جزئی در این CRPG خارق‌العاده وجود دارد. با این حال مراقب خودتان باشید، چون Wasteland 3 در موضوعاتی مثل تمایلات جنسی، خشونت و کلام خود کاملا رک و مستقیم صحبت می‌کند و مهربانی و محبت به خرج نمی‌دهد. اما اگر با این مسئله مشکلی ندارید، پس شدیدا آن را به شما پیشنهاد می‌کنم؛ مخصوصا اگر یکی از طرفداران Fallout بودید (یا هستید)."

Game Informer: 85/100

"Wasteland 3 یک بازی CRPG بسیار خوب است و برای ساخت میراث خود در Colorado، شما را مجبور به تصمیم‌گیری‌هایی جزئی و مهم می‌کند. آیا به Patriarch برای مصلحت عموم خدمت می‌کنید؟ به نیروهای پسر روانی او ملحق می‌شوید؟ یا به نیروهای دختر شورش‌گرش؟ یا ترجیح می‌دهید در برف و یخبندان با نیروهای Scorpitron بجنگید؟ انجام همه این کارها ارزشش را دارد."

GameStar: 85/100

"بعد از 40 الی 50 ساعت، صفحات بارگزاری و لگ‌ها در موقعیت‌هایی خاص اعصاب من را بهم ریختند. این ایرادات در کنار هوش مصنوعی اشکال‌دار دشمنان شاید مواردی بحرانی باشند اما مانع Wasteland 3 در ارائه تجربه نقش‌آفرینی بسیار خوب نشدند."

IGN: 80/100

"مواردی مثل انتخابات با عواقبی مهم، مبارزات رضایت‌بخش و دنیایی پسا آخرالزمانی که به‌طور جسورانه‌ای تمایز و شوخ‌طبعی در آن گنجانده شده، Wasteland 3 را به یک نقش‌آفرینی به یاد ماندنی تبدیل می‌کنند."

Eurogamer Italy: 70/100

"Wasteland 3 نقش‌آفرینی خوبی است که همان فرمول قدیمی را با مبارزات سرگرم کننده و جالب، سیستم پیشرفت خوب و انتخابات بهبود می‌بخشد و دارای داستانی است که با وجود متوسط بودن، اما خوب ارائه شده است."

میانگین نمرات Wasteland 3 در متاکریتیک با 32 نقد: 86

بازی Wasteland 3 برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One در دسترس است.