Menu

صحبت‌های جالب تهیه‌کننده اجرایی سریِ Metro در تمجید از سخت‌افزار PS5 و کنترلر DualSense

به تازگی تهیه‌کننده اجرایی استودیو 4A Games یعنی "جان بلاک" (Jon Bloch) در مصاحبه‌ای با مجله‌ی رسمیِ PlayStation در مورد سخت‌افزار PS5 صحبت کرده است. وی در شروع صحبت‌های خود به نعریف و تمجید از کنترلر DualSense پرداخته و سعی کرده تصور کند که استفاده از آن در بازی‌های Metro چگونه خواهد بود.

"با کنترلر DualSense می‌توان برای هر بازی ده‌ها امکانات و ویژگی مختلف ایجاد کرد. برای بازی‌های Metro اولین چیزی که به ذهنم می‌آید استفاده از بازخورد لمسیِ فشار در DualSense هنگام‌ شارژکردن اسلحه‌ی pneumatic (بادی) است. "

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، هنگامی که از تهیه‌کننده‌ی Metro Exodus خواسته شد میان تکنولوژی Ray Tracing و SSD جدید کنسول‌ها یکی را انتخاب کند، وی گفت که Ray Tracing به نوعی یکی از چیزهاییست "تفاوت اصلی میان نسل‌ها" را رقم می‌زند. البته گفتن چنین چیزی با توجه به اینکه Metro Exodus یکی از اولین بازی‌هایی بود که به صورت واقعی از این تکنولوژی در نسخه‌ی PC خود استفاده کرد، چندان هم تعجب‌برانگیز نیست.

"ما کاملا به استفاده از Ray Tracing متعهد هستیم و دیدن اینکه این ویژگی برروی PS5 در دسترس بوده یکی از چیزهاییست که به شدت برایش هیجان‌زده‌ایم. SSD سریع‌تر تا حد بسیاری به تجریه‌ی بازیکن کمک می‌کند ولی اضافه‌کردن پشتیبانی از Ray Tracing یکی از آن چیزهاییست که به ما تفاوت نسل‌ها و شکاف سخت‌افزاری میان کنسول‌ها را نشان می‌دهد. "

البته منظور "بلاک" این نیست که SSD هیچ فایده‌ای ندارد؛‌ چرا که وی در ادامه‌ی مصاحبه‌اش در مورد این ویژگی نیز صحبت کرد:

"با بزرگ‌تر شدن محیط‌های بازی‌ها و هم‌چنین شلوغ‌ترشدن آن‌ها، مدت زمان لودینگ و بارگذاری افزایش پیدا می‌کند و تکنولوژیِ استریم بیش از پیش مهم می‌شود. سخت‌افزار سریع‌تر بدین معناست که ما می‌توانیم چنین محدودیت‌هایی را کنار زده و تا حد ممکن پیشرفت کنیم. توسعه‌دهندگان باید بتوانند از تمامی این ویژگی‌ها به خوبی استفاده کنند."

نظر شما در مورد صحبت‌های "جان بلاک" چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.