Menu

صفحه پیش خریدPS5 و Xbox Series X در Best Buy قیمت تقریبی این کنسول‌ها را نمایش می‌دهد

سخت‌افزارهای PS5 از Sony و Xbox Series X از Microsoft قرار است در تعطیلات سال جدید میلادی نسل نهم کنسول‌های خانگی را آغاز کنند. پس از عرضه، انتظار می‌رود در هر دو دستگاه شاهد گرافیک بصری عالی، صفحات بارگذاری بسیار سریع و رهگیری پرتوی نور که سابقاً تنها در گیمینگ با PC در دسترس بود باشیم. از لحاظ سخت‌افزار تقریباً تمام اطلاعات لازم درمورد PS5 و Series X را در دست داریم. بدون اینکه هنوز برچسب قیمتی ارائه شود، سونی اولین تبلیغ تلویزونی PS5 را نیز منتشر کرده. با همه این تفاسیر دنیای گیمینگ هنوز منتظر شنیدن جواب مهم‌ترین سوال باقی مانده در ذهن‌هاست؛ قیمت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، همینطور که به پنجره‌ی انتشار در تعطیلات آخر سال نزدیک می‌شویم، خرده‌فروشان در سرتاسر جهان شروع به قرار دادن قیمت‌های خود در سایت‌های فروشگاهی کرده‌اند. حالا با جدیدترین پیش‌بینی از فروشگاه Best Buy به نظر قیمت روز عرضه‌ی PS5 و Series X مشخص شده؛ 499 دلار آمریکا.

اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم این قیمت نیز در لیست بلند و بالای پیشین جای می‌گیرد؛ یک حدس تقریبی. نه PlayStation و نه Xbox هنوز اشاره‌ای به قیمت نکرده‌اند، شاید هر دو شرکت منتظر هستند دیگری اول دست خود را رو کند. بنابراین، فعلاً زیاد به این قیمت مطمئن نباشید.

پس چه چیزی باعث شده که قیمت گذاری Best Buy اهمیت داشته باشد؟ خب، برای شروع باید بگوئیم که پیشنهادهای ویژه‌ای برای خرید قسطی محصولات مشابه بر اساس قیمت در این فروشگاه طبقه بندی شده‌اند. برای مثال، Nintendo’s Switch با قیمت $299، کنسول PS4 با قیمت $299 و Xbox One X که 399 دلار هزینه می‌برد، همگی در برنامه‌ای 12 ماهه و بدون بهره در طبقه بندی محصولات زیر $400 قرار گرفته‌اند.

وقتی در همین سایت صفحه‌ی مربوط به اجناس بیش از $499 را باز می‌کنید با گزینه‌ی پرداخت 18 ماهه‌ای (قسط 12 ماهه برای برخی محصولات نیز در این قسمت وجود دارد) مواجه می‌شوند. حالا صفحه‌ی پیش فروش کنسول‌های نسل نهمی چه می‌شود؟ درحال حاضر با مراجعه به صفحه‌ی مربوطه گزینه‌ی پرداخت 12 ماهه دیده نمی‌شود (که برای قیمت‌های زیر 400 دلار در نظر گرفته شده). که اگر بخواهیم فرض بگیریم این نظریه درست است، بدین معناست که PS5 دارای دیسک درایو با قیمت خوفناک $600 عرضه خواهد شد و همین موضوع موجی از گفتگوها را در توئیتر به راه انداخته.

دوباره عرض می‌کنیم، ممکن است مثل بقیه خرده‌فروشی‌ها، Best Buy هم فقط از گمانه‌زنی‌های خود برای ایجاد این صفحه‌ها استفاده کرده باشد. همچنین، انجام این کار چندین ماه پیش از انتشار باعث می‌شود پس از عرضه مردم از دیدن قیمت‌های احتمالاً بالا تعجب‌زده نشوند. خوشبختانه تا پایان سال میلادی مدت زیاده نمانده و به زودی شاهد قیمت گذاری رسمی کنسول‌های نسل بعد خواهیم بود.