Menu

مک‌کافری: کنسول‌های نسل فعلی سد راه بازی‌های PS5 و XSX شده‌اند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، چندین منبع به مک‌کافری از IGN گفته‌اند که کنسول‌های نسل فعلی سد راه بازی‌های PS5 و Xbox Series X شده‌اند و مانع پیشرفت آن‌ها هستند.

مک‌کافری شب گذشته در توئیتر نظر خود درباره این موضوع را به اشتراک گذاشت. همان‌طور که قبلا هم بارها اشاره شده بود، سخت‌افزار سالخورده درون PS4 و Xbox One اجازه نمی‌دهند سازندگان آنچه که واقعا با سخت‌افزار و فناوری PS5 و Xbox Series X ممکن است را به نمایش بگذارند.

او گفت: "قبلا اشتباه می‌کردم که می‌گفتم کنسول‌های نسل فعلی مانع PS5 و Xbox Series X نمی‌شوند. اکنون به اندازه کافی با سازندگان صحبت کرده‌ام. شاید برای بعضی از بازی‌ها منطقی باشد که به‌صورت میان‌نسلی منتشر شوند ولی برای بازی‌های پربودجه یا AAA این‌ کار درست نیست. سخت‌افزار قدیمی را رها کنید؛ می‌خواهم ببینم چیزهای جدید چه کارهایی می‌توانند انجام بدهند."

Shinobi، اینسایدر سرشناس هم وارد بحث شد و گفت بازی‌ها در واقع در هر صورت با در نظر گرفتن ضعیف‌ترین حالت موجود در داخل یک نسل ساخته می‌شوند. پیش از این هم برخی سازندگان مثل توسعه‌دهنده بازی Ori به این موضوع اشاره کرده بوند که SSD پرسرعت درون PS5 فایده خاصی برای بازی‌های Third-Party نخواهد داشت، چون سازندگان پلتفرم‌های دیگر را هم برای بازی خود در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند تجربه‌ای برابر در هر کدام ارائه دهند.

ولی در کل این قضیه راجع به عناوین میان‌نسلی وخیم‌تر است و سازندگان برای ارائه تجربه‌ای برابر بین سخت‌افزار قدیمی و جدید نمی‌توانند کار خاصی با کنسول‌های PS5 و Xbox Series X انجام دهند.

سونی قبلا گفت که برخی بازی‌ها فقط با سخت‌افزار PS5 ممکن هستند، اما از آن طرف مایکروسافت گفته سخت‌افزار قدیمی مانعی برای Xbox Series X نخواهد بود و احتمالا مک‌کافری هم حرف‌های خود را خطاب به آن‌ها زده است. البته طبق شایعات، ظاهرا مایکروسافت هم کم‌کم به همین نتیجه رسیده و احتمال لغو نسخه Xbox One بازی Halo: Infinite وجود دارد.