Menu

مایکروسافت در بیانیه جدید خود از Epic Games حمایت می‌کند

با ادامه بحث و گفت‌وگوها درباره ساختار انتشار بازی‌های ویدیویی توسط Apple، فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش Xbox، اعلام کرد مایکروسافت در حمایت از Epic بیانیه‌ای صادر می‌کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، فیل اسپنسر این خبر را در توئیتر اعلام کرد و لینک بیانیه کامل را هم قرار داد. او گفت: "امروز ما بیانیه‌ای به‌منظور پشتیبانی و حمایت از درخواست Epic برای حفظ دسترسی به بسته توسعه نرم‌افزار با موتور بازی‌سازی Unreal صادر کردیم. اطمینان از اینکه Epic به جدیدترین فناوری Apple دسترسی داشته باشد، حق بازی‌سازان و گیمرهاست."

لینکی که اسپنسر در توئیت خود قرار داده، جزئیات بیشتری را در اختیار می‌گذارد و درباره تصمیم مایکروسافت برای پشتیبانی عمومی از Epic توضیح می‌دهد. در این بیانیه آمده است: "موتور Unreal از Epic Games یک تکنولوژی حیاتی و مهم برای تعداد فوق‌العاده زیادی از بازی‌سازان مثل مایکروسافت است."

در این بیانیه همچنین گفته شده بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی مستقل منابع لازم برای توسعه موتور بازی‌سازی مخصوص به خود را ندارد و مجبور هستند به یک نرم‌‌‌افزار کاملا Third-Party تکیه کنند:

"در نتیجه، موتور Unreal از Epic یکی از محبوب‌ترین موتور‌های بازی‌سازی Third-Party برای سازندگان است و از دید مایکروسافت گزینه‌های بسیار کمی هستند که به اندازه موتور Unreal ویژگی و کارایی در چندین پلتفرم مثل IOS داشته باشند.

سلب دسترسی Epic به بسته توسعه نرم‌افزار Apple و سایر ابزار توسعه، مانع پشتیبانی Epic از موتور Unreal در IOS و macOS می‌شود و ضرر اساسی به موتور Unreal و کسانی که با آن بازی ساخته‌اند، در حال ساخت هستند و شاید در آینده بسازند وارد می‌کند.

با توجه به اینکه IOS یک بازار بزرگ و روبه رشد برای بازی‌هاست، قطع توانایی پشتیبانی موتور Unreal از IOS توسط Apple می‌تواند باعث شود که وجود Unreal یک عیب اساسی در تصمیمات آینده مایکروسافت و سایر بازی‌سازان در ساخت بازی‌های جدید باشد.

قطع امکان پشتیبانی و توسعه موتور Unreal در IOS یا macOS توسط Apple به بازی‌سازان و گیمرها آسیب می‌رساند."

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک متن کامل بیانیه مایکروسافت را مطالعه کنند.